Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
automatycznia skrzynia biegów a satysfakcja z jazdy
Autor Wiadomość
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4107
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 14-10-2005, 19:18   automatycznia skrzynia biegów a satysfakcja z jazdy

Jakis miesiac jezdze sobie dresowozem z automatyczna skrzynia i juz wiem ze nigdy nie przesiade sie na manuala, ale.. na pewno automat nie jest tak zwawy jak manual, nie daje takiej frajdy z jazdy, za to jest cholernie wygodny...

Ja jednak w innej sprawie... Jak to mnie jeden taki mitsumaniak kiedys w swoim galusiu uczyl;) siadajac w autko z automatem lewa noge pod siebie i operujesz prawa noga gaz i hamulec.. spoko... fajnie, super, przyzwyczailem sie i lewa noga sluzy jako podpurka reki, badz czegokolwiek innego, ale zastanawiam sie, czy moznaby ja jednak jakos wykorzystac;)

Pytanie.. Jak jezdza osoby w USA.. wiadomo, tam od urodzenia praktycznie jezdza automatami.. Czy oby oni nie uzywaja do hamowania lewej nogi?? wydaje mi sie ze reakcja na hamowanie moglaby byc jeszcze wyzsza.. Kierowca nie wykonywalby operacji zdjecia nogi z gazu i polozenia na hamulec, lecz od razu rozpoczynal proces hamowania..

Przeciez prawa noga i lewa sa sobie rowne no nie?

Wiec wytlumaczcie mi jak to jest;) Czemu nie mozemy uzyc lewej nogi na hamulcu...

Przeprowadzilem drobny eksperyment i jezdzac wolna probowalem hamowac lewa noga.. i kiedy pierwsze proby konczyly sie ostrym hamowaniem-wiadomo jakbym sprzeglo wciskal, o tyle pozniej wychodzilo juz to lagodniej... choc balbym sie oczywiscie hamowac lewa noga, jednak ciekawi mnie jak hamuja w stanach...

To sie nagadalem:)

Pozdro
Firek
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 14-10-2005, 19:29   

Tak mi się wydaje , że przy nagłym hamowaniu wciskasz pedał hamulca prawą nogą a wysprzeglasz lewą . To sam by sie wydawało przy automacie prawą ciśniesz hamulec a lewą podłogę lub co gorsza lewą hamulec a prawą pedał gazu o zgrozo. Coś trzeba cisnąć i koniec :D
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-10-2005, 19:31   

Z pierwszym akapitam zgadzam sie w 10000000000%

Po to jezdzisz "jedna noga", zeby bylo taniej - ostre wcisniecie obu pedalow w samochodzie z ASB jest drogie....

Nie wiem jak rodowici amerykanie, natomiast znajomy po dluuugim pobycie w usa wrocil i hamowal lewa, ale on od automatow zaczynal i tak mu zostalo.....

Hamowanie lewa po pwenym treningu jest rownie precyzynje co prawa (wiem po sobie - rodzina nie wie kiedy hamuje lewa, kiedy prawa), ale jezdzac automatem nie hamuje lewa z w/w powodu, poza tym ASB rozpina sprzeglo przy wcisnieciu hamulca (niestety z opoznieniem), wiec "balansowanie" lewa na hamulcu ma i tak maly sens
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-10-2005, 20:38   

Ja mam automatyczną skrzynię - oczywiscie hamowanie tylko prawą nogą - i naczej - uderzasz głową w kierownicę:) Albo jak już sie przyzwyczaisz to jest ok, Ale jak wcisniesz hamulec i gaz jednocześnie to twoja skrzynia biegów dostaje po d..., Lepiej tego nie praktykować - a poza tym prawa noga spoczywa sobie pod prawą ręką albo jest wysunięta na podeścik po prawej - i wygodnie jest:)))

Zgadzam sie w 100% jazda automatem jest bardzo wygodna i też sie nie chce przesiadać na manual - oczywiście sportowy wóz to tylko manual ale taki do jeżdzenia po mieście to tylko automat. Na trasie zresztą też - nie ma to jak cruise control:)))
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-10-2005, 20:49   

Moje ostatnie proby jazdy automatem zakonczyly sie na szczescie bez uzycia sprzegla(czyt. hamulca). Juz niebawem tez bede jezdzil automatem fajnie i nie bo lubie wahlowac ale lubie takze mitsu i niestety lubic co sie ma. Za tydzien opisze wrazenia.
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2005, 00:49   

Widziałem i jeździłem: tylo prawa noga. Standardowo dostępny jest też tempomat, czyli jeżdzenie na "dzojstikach" przy kierownicy. Na autostradzie super wygodne - wtedy obie nogi są wolne!
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2005, 09:16   

Ja niedawno po dlugiej przerwie przejechalem sie automatem. Przesiadka nie sprawila mi absolutnie zadnego problemu. Wszystko robilem automatycznie bez zastanawiania sie. Za pierwszym razem tylko w momencie gdy czulem ze juz powinien sie zmieniac bieg reka chciala mi powedrowac na lewarek. Ale zadnych odruchow szukania sprzegla niemialem :)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-10-2005, 11:43   

Wlasnie o to chodzi - z manuala przesiada się na automat bez problemu - gorzej jest przesiąść się na manuala po bardzo długiej jezdzie samochodem w automacie...Ale wszystko sie da zrobić jak się troche skupi :)
A jak sie ktoś chce poczuć troche jak w manualu to trzeba brać z trybem sekwencyjnym i połowicznie mamy z głowy przyzwyczajenie - chociaż noga musi spokojnie być nieużywana ręka do góry te biegi musi zmieniać...
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.