Przesunięty przez: akbi 23-06-2007, 23:37 |
[CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie |
Autor |
Wiadomość |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2007, 18:37 [CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie
|
|
|
Wymienilem dzisiaj pasek rozrzadu i rolke, no i rowniez pompe wody i....
prawie wszystko wporzadku ale... jak wzrastaja obroty na luzie to wszystko jest OK ale jak wrzuce bieg i depne troche gaz to slyshe delikatne chrobotanie. co to moze byc??
zwalona pompa wody czy cos innego??
dzieki za sugestie :]
pozdro @LL |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 22:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-01-2007, 15:21
|
|
|
SnowDevil napisał/a: | zwalona pompa wody |
Pompa nie może być zepsuta. Albo cieknie, albo nie. Jak nie cieknie, to jest dobra.
SnowDevil napisał/a: | czy cos innego?? |
Raczej coś innego. Myślę, że to może być któreś łożysko.
Tu masz podobny temat. To może być to. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-01-2007, 09:36
|
|
|
Zbyt słabo napięty pasek - na 95% - napnij wg. procedury.
Jeszcze jedna opcja - rolka i pompa jakiej firmy, bo jak JC, to mogą chrobotać już w pudełku |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-01-2007, 11:54
|
|
|
Zrozumiałem, że na luzie wszystko jest OK, ale nie wiem jak mam zrozumieć "po włożeniu biegu"? To znaczy wciskasz sprzęgło, wkładasz bieg, dodajesz gazu, i zanim ruszysz słyszysz chrobotanie? Może słyszysz to w czasie jazdy? Tylko nie mów, że stoisz na podpórkach, wkładasz bieg i obserwujesz jak się fajnie kółka kręcą w powietrzu! . Dobra, teraz na serio:-w pierwszym przypadku stawiam na łożysko wyciskowe sprzęgła
-w drugim na nie dokręcone dobrze koła
- w trzecim to normalny objaw. Trzeszczą trochę już zużyte przeguby, postawisz na glebie i będzie git.
PS. Nigdy nie wykluczaj, że wszystko dobrze poskręcałeś, że nie zostawiłeś jakiejś nakrętki itp. gdzieś w komorze silnikowej, a jeżeli wymieniałeś pompę to dobrze odpowietrzyłeś układ? Może to co słyszysz to efekt odpowietrzania się układu chłodzenia! I na to stawiam najbardziej. |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2007, 18:43
|
|
|
rolke mam KOYO a pompe JAPAN SERVICE PARTS
wydaje mi sie ze jak gosc dokrecal rolke to ja przekrecil. moze rolka sie zwalila??
to napewno nie wina zawieszenia - nie dotykalem. a dzwiek wydobywa sie tylko na biegu przy przyspieszaniu. jak przyspieszam delikatnie to raczej nie slychac a jak przyspieszam mocniej to wtedy wirujace metaliczne dzwieki dochodza sprzed kierownicy. to slychac najbardziej przy przyspieszaniu z niskich obrotow..
mam podejrzewac rolke??
Pozdro @LL |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-01-2007, 21:36
|
|
|
Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego od wspomagania, czy nie jest tłusty, osadzenie koła pasowego na wale korbowym, oraz szczelność układu dolotowego, jeżeli nic z tych rzeczy to może obciera się jakiś plastik przy osłonie. Nowa rolka nie wysiada od tak od razu ale są rzeczy o których fizjonomom się nie śniło. |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2007, 13:37
|
|
|
wiem zo to za dzwiek. prawdopodobnie mechanik pomylil sie o jeden zabek jak zakladal pasek. jak pojechalem z reklamacja to przestawil zaplon i nie chcial powiedziec co bylo problemem. wytlumaczyl to tak: "tajemnica zawodowa".
zasiegnalem porady i diagnoza jest taka. musze jechac na ustawienie rozrzadu i zaplonu, ale juz nie w tym warsztacie.
Zna ktos kogos dobrego w wawie kto mi to od reki ustawi??
pozdro |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 22-01-2007, 16:10
|
|
|
Jakby mechanik pomylił się o jeden ząbek, to odczułbyś to w postaci nierównomiernernej pracy silnika, kopcenia i w ogóle za ciekawie to by nie było. A piszesz, że obroty są w porządku. Więc pomyłkę o ząbek bym wykluczył.
A warsztaty polecane przez Mitsumaniaków w Wa-wie znajdziesz w regionalnych w dziale "Warszawskie". |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 22-01-2007, 16:23
|
|
|
kamilek - ja dawno temu mialem pasek o 1 zabek przestawiony i nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow - obroty w normie i stabilne, przyspieszenie tez; dotyczylo to silnika 4G37; chociaz po wymianie i poprawnym zlozeniu przyspieszenie auta znacznie sie poprawilo |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 22-01-2007, 16:27
|
|
|
A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 22-01-2007, 16:34
|
|
|
kamilek napisał/a: | A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku? |
Krzyzak napisał/a: | nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow |
|
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2007, 20:30
|
|
|
wczesniej nic nie chrobotalo, jak koles przestawil zaplon to prawie zniwelowal ten efekt.
wydaje mi sie ze to jednak zabek - rozrzad pewnie trzeba ustawic porzadnie - moj ojciec mial kiedys podobnie w mazdzie 626 - w radomiu robil :]
pozdro |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
|