Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
drgania karoserii podczas zmiany. biegow
Autor Wiadomość
danielos24 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: stanislaw dolny
Wysłany: 18-01-2014, 16:29   drgania karoserii podczas zmiany. biegow

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem tu stosunkowo nowy, ale moje pajero posiadam od 3 lat.
Pierwsze 2 lata nie musialem nic przy nim robic, teraz jednak zaczynaja sie problemy.

Najwazniejszy to taki ze przy zmianie. Biegow. W poczatkowej fazie strasznie trzesie buda, pozniej w miare zwiekszania obrotow drgania ustaja. Wymienialem juz dwumas na jednomas, wymienione zostaly rowniez poduszki pod silnikiem 2szt, teraz slysze ze powinienem wymienic rowniez poduszki pod skrzynia biegow. Czyh ktos moze mi doradzic jak poradzic sobie. Z tymi drganiami zanim powymieniam wszystkie poduszki w tym samochodzie? :D

Jesli juz trzeba bedzie wymiany to prosze o info co konktrtnie.
Z gory dziekuje za pomoc
Daniel
 
 
Besiek 
Forumowicz


Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: W-wa
Wysłany: 18-01-2014, 17:35   

A tu są same wróżki, i jutro Twoje pajero już będzie sprawne. Daniel jeśli chcesz uzyskać pomoc to się przyłóż i napisz troszkę bardziej precyzyjnie np. jakie to pajero, jaki silnik. Co to znaczy "początkowa faza". Czy częstotliwość drgań uzależniona jest od prędkości obr. silnika czy bardziej od prędkości pojazdu. Czy te problemy pojawiły się nagle, czy może jeździłeś w terenie i gdzieś się zawiesiłeś. Im więcej i bardziej szczegółowo napiszesz tym większa szansa na pozytywne zakończenie. Obawiam się że wymiana poduszek to może być tylko próba zamaskowania objawów.
 
 
danielos24 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: stanislaw dolny
Wysłany: 19-01-2014, 08:00   

Przepraszam za te niejasnosci.
Zaczne od poczatku. Mowa tu o pajero z 2004 roku z silnikiem 3.2 did. 3d.
Samochod uzytkowany przez moja zone, malo porusza sie po terenie. Pomijajac ciezkie warunki w jakich mieszkamy. Mam wrazenie ze drgania pojawily sie nagle. Czestotliwosc drgan uzalezniona jest od obrotow silnika. Po zmianie biegu na wyzszy, dodajac gazxu wpada w rezonans i drga. Pozniej im szybciej sytuacja sie normuje. Jesli zmieniam bieg nie dodajac gazu drgan prawie sie nie odczuwa.

Daj znac jakie jeszcze informacje mogly by byc przydatne zeby zlokalizowac zrodlo problemu.

Dziekuje
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 19-01-2014, 08:54   

Witam podepnę się do tematu bo mam to samo tylko ja mam wersie long. Najgorzej jest na 3 biegu tak do 1600rpm występują duże drgania , powyżej tych obrotów cichnie . Nie wiem od kiedy zaczęły się takie drgania bo już takiego kupiłem.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2014, 09:04   

danielos24 drgania wystepuja w Twoim przypadku pod obciązeniem w pierwszym rzedzie sprawdz wał napędowy :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 19-01-2014, 10:48   

Ja też właśnie mam drgania pod obciążeniem tak jak kolega danielos24 napisał na wolnych obrotach dodając gazu wpada w rezonans tak do 1600rpm powyżej cichnie (najbardziej 3 bieg), a jak delikatnie przyśpieszam to drgania są mniejsze albo nawet żadne.
Jak mam sprawdzić wał ? tzn. czy jest prosty czy luzy na krzyżakach czy co? Pozdrawiam.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2014, 11:37   

buchaj napisał/a:
czy luzy na krzyżakach

Własnie to
buchaj napisał/a:
na wolnych obrotach dodając gazu wpada w rezonans tak do 1600rpm powyżej cichnie

Podobnie miałem tylko na wolnych obrotach drgania , wyczysciłem katalizator ale zadyma była :shock: było o wiele lepiej , potem całkiem usunałem katalizator i mam spokój
Więc przyczyn może być duzo np; układ wydechowy złacze elastyczne , poduszki niby dobre ale :shock: filtr powietrza przypchany ,zle ustawiona pompa
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 19-01-2014, 12:10   

Hmm , katalizator mam pusty , raczej tu nie chodzi o drgania wydechu czy tym podobnych rzeczy bo całe auto wpada w rezonans (cała budą trzęsie a nie że tylko słyszę że coś się trzęsie) Filtr powietrza nowy choć nie wiem co to ma do tego . Pompa wydaję się być ok (ładnie odpala , równiutkie obroty , mały dymek tylko na mocnym gazie) . Może jeszcze raz napisze na 1 biegu niema drgań na 2 biegu na niskich obrotach przy obciążeniu delikatne drgania(powyżej 1600rpm drgania całkowicie znikają nie ważne czy przy obciążeniu czy bez. 3 bieg jest najgorszy ,już się nauczyłem z tym jeździć (porostu rozpędzam się szybciej na 2 biegu) ale jak jadę na niskich obrotach na tej trójce i trzymam leciutko gaz to jest ok wystarczy że dodam gazu i zaczyna trząś całą budą ale powyżej (tak około) 1600rpm drgania całkowicie ustają do końca zakresu obrotów idzie bez drgań. 4 bieg drgania też są ale już mniejsze i tak jak by szybciej sie kończą 1500rpm i już cichnie no i 5 bieg słabiutkie drgania na niskich obrotach(wręcz powiedział bym że naturalne zachowanie auta pod obciążeniem na niskich obrotach) . U mnie może to faktycznie poduszki , niby nie są pozrywane ale skrzynia dość miękko lata nie wiem nie mam porównania z innym autem jak powinno być.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2014, 12:25   

Więc na kanał i sprawdzenie poduszek i wału
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 19-01-2014, 13:04   

No właśnie auto było sprawdzane przy wymianie tulei i teraz sobie przypomniałem że mechanik mówił coś o jakiś gumach (nie poduszkach) na tylnym moście chyba , ale nie pamiętam o co konkretnie chodziło ale wiem że mówił że jest tam luz i dużo roboty przy tym będzie . Pewnie to będzie to . Musze podjechać do niego posprawdzać jeszcze raz pewnie i powymieniać co trzeba. Pozdrawiam.

[ Dodano: 19-01-2014, 13:05 ]
Dzięki za podpowiedzi.
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2014, 22:53   

Panowie walczył ktoś z tymi drganiami jeszcze, może jakieś postępy

U mnie w pajeroo III 3.2did long z 2001r. też jest taki rezonanc pomiędzy 1200-1600 obr, aż słychać taki blaszany podzięk, tłumik ok, poduszki wyglądają na dobre, zamiast dwumasy jest jednomasa

od kąd kupiłem auto tak jest, są jeszcze stuki przy puszczeniu mocniej sprzęgła lub dodaniu i ujęciu gazu

dziś wymieniłem tuleje met-gum w tylnym moście i zero zmian, ręce już mi opadają bo mnie to wkurza strasznie

może ktoś zlokalizował problem?

mam jeszcze dziwne biegi znaczy gałka lata jak chce, włączam jedynke, bieg sie włącza a ona praktycznie wraca na luz, brak precyzji

co to może być, może gdzieś w skrzyni leży cały problem drgań?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2014, 16:32   

Cytat:
zamiast dwumasy jest jednomasa


Cytat:
co to może być

Odpowiedziałeś sobie sam.
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2014, 20:33   

z dwumasem było to samo póki jeszcze był ok
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 02-03-2014, 21:53   

możliwe żeby turbina wywoływała drgania karoserii??
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.