drgania karoserii podczas zmiany. biegow |
Autor |
Wiadomość |
danielos24
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: stanislaw dolny
|
Wysłany: 18-01-2014, 16:29 drgania karoserii podczas zmiany. biegow
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem tu stosunkowo nowy, ale moje pajero posiadam od 3 lat.
Pierwsze 2 lata nie musialem nic przy nim robic, teraz jednak zaczynaja sie problemy.
Najwazniejszy to taki ze przy zmianie. Biegow. W poczatkowej fazie strasznie trzesie buda, pozniej w miare zwiekszania obrotow drgania ustaja. Wymienialem juz dwumas na jednomas, wymienione zostaly rowniez poduszki pod silnikiem 2szt, teraz slysze ze powinienem wymienic rowniez poduszki pod skrzynia biegow. Czyh ktos moze mi doradzic jak poradzic sobie. Z tymi drganiami zanim powymieniam wszystkie poduszki w tym samochodzie?
Jesli juz trzeba bedzie wymiany to prosze o info co konktrtnie.
Z gory dziekuje za pomoc
Daniel |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18-01-2014, 17:35
|
|
|
A tu są same wróżki, i jutro Twoje pajero już będzie sprawne. Daniel jeśli chcesz uzyskać pomoc to się przyłóż i napisz troszkę bardziej precyzyjnie np. jakie to pajero, jaki silnik. Co to znaczy "początkowa faza". Czy częstotliwość drgań uzależniona jest od prędkości obr. silnika czy bardziej od prędkości pojazdu. Czy te problemy pojawiły się nagle, czy może jeździłeś w terenie i gdzieś się zawiesiłeś. Im więcej i bardziej szczegółowo napiszesz tym większa szansa na pozytywne zakończenie. Obawiam się że wymiana poduszek to może być tylko próba zamaskowania objawów. |
|
|
|
 |
danielos24
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: stanislaw dolny
|
Wysłany: 19-01-2014, 08:00
|
|
|
Przepraszam za te niejasnosci.
Zaczne od poczatku. Mowa tu o pajero z 2004 roku z silnikiem 3.2 did. 3d.
Samochod uzytkowany przez moja zone, malo porusza sie po terenie. Pomijajac ciezkie warunki w jakich mieszkamy. Mam wrazenie ze drgania pojawily sie nagle. Czestotliwosc drgan uzalezniona jest od obrotow silnika. Po zmianie biegu na wyzszy, dodajac gazxu wpada w rezonans i drga. Pozniej im szybciej sytuacja sie normuje. Jesli zmieniam bieg nie dodajac gazu drgan prawie sie nie odczuwa.
Daj znac jakie jeszcze informacje mogly by byc przydatne zeby zlokalizowac zrodlo problemu.
Dziekuje |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 19-01-2014, 08:54
|
|
|
Witam podepnę się do tematu bo mam to samo tylko ja mam wersie long. Najgorzej jest na 3 biegu tak do 1600rpm występują duże drgania , powyżej tych obrotów cichnie . Nie wiem od kiedy zaczęły się takie drgania bo już takiego kupiłem. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-01-2014, 09:04
|
|
|
danielos24 drgania wystepuja w Twoim przypadku pod obciązeniem w pierwszym rzedzie sprawdz wał napędowy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 19-01-2014, 10:48
|
|
|
Ja też właśnie mam drgania pod obciążeniem tak jak kolega danielos24 napisał na wolnych obrotach dodając gazu wpada w rezonans tak do 1600rpm powyżej cichnie (najbardziej 3 bieg), a jak delikatnie przyśpieszam to drgania są mniejsze albo nawet żadne.
Jak mam sprawdzić wał ? tzn. czy jest prosty czy luzy na krzyżakach czy co? Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-01-2014, 11:37
|
|
|
buchaj napisał/a: | czy luzy na krzyżakach |
Własnie to
buchaj napisał/a: | na wolnych obrotach dodając gazu wpada w rezonans tak do 1600rpm powyżej cichnie |
Podobnie miałem tylko na wolnych obrotach drgania , wyczysciłem katalizator ale zadyma była było o wiele lepiej , potem całkiem usunałem katalizator i mam spokój
Więc przyczyn może być duzo np; układ wydechowy złacze elastyczne , poduszki niby dobre ale filtr powietrza przypchany ,zle ustawiona pompa |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 19-01-2014, 12:10
|
|
|
Hmm , katalizator mam pusty , raczej tu nie chodzi o drgania wydechu czy tym podobnych rzeczy bo całe auto wpada w rezonans (cała budą trzęsie a nie że tylko słyszę że coś się trzęsie) Filtr powietrza nowy choć nie wiem co to ma do tego . Pompa wydaję się być ok (ładnie odpala , równiutkie obroty , mały dymek tylko na mocnym gazie) . Może jeszcze raz napisze na 1 biegu niema drgań na 2 biegu na niskich obrotach przy obciążeniu delikatne drgania(powyżej 1600rpm drgania całkowicie znikają nie ważne czy przy obciążeniu czy bez. 3 bieg jest najgorszy ,już się nauczyłem z tym jeździć (porostu rozpędzam się szybciej na 2 biegu) ale jak jadę na niskich obrotach na tej trójce i trzymam leciutko gaz to jest ok wystarczy że dodam gazu i zaczyna trząś całą budą ale powyżej (tak około) 1600rpm drgania całkowicie ustają do końca zakresu obrotów idzie bez drgań. 4 bieg drgania też są ale już mniejsze i tak jak by szybciej sie kończą 1500rpm i już cichnie no i 5 bieg słabiutkie drgania na niskich obrotach(wręcz powiedział bym że naturalne zachowanie auta pod obciążeniem na niskich obrotach) . U mnie może to faktycznie poduszki , niby nie są pozrywane ale skrzynia dość miękko lata nie wiem nie mam porównania z innym autem jak powinno być. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-01-2014, 12:25
|
|
|
Więc na kanał i sprawdzenie poduszek i wału |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 19-01-2014, 13:04
|
|
|
No właśnie auto było sprawdzane przy wymianie tulei i teraz sobie przypomniałem że mechanik mówił coś o jakiś gumach (nie poduszkach) na tylnym moście chyba , ale nie pamiętam o co konkretnie chodziło ale wiem że mówił że jest tam luz i dużo roboty przy tym będzie . Pewnie to będzie to . Musze podjechać do niego posprawdzać jeszcze raz pewnie i powymieniać co trzeba. Pozdrawiam.
[ Dodano: 19-01-2014, 13:05 ]
Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-02-2014, 22:53
|
|
|
Panowie walczył ktoś z tymi drganiami jeszcze, może jakieś postępy
U mnie w pajeroo III 3.2did long z 2001r. też jest taki rezonanc pomiędzy 1200-1600 obr, aż słychać taki blaszany podzięk, tłumik ok, poduszki wyglądają na dobre, zamiast dwumasy jest jednomasa
od kąd kupiłem auto tak jest, są jeszcze stuki przy puszczeniu mocniej sprzęgła lub dodaniu i ujęciu gazu
dziś wymieniłem tuleje met-gum w tylnym moście i zero zmian, ręce już mi opadają bo mnie to wkurza strasznie
może ktoś zlokalizował problem?
mam jeszcze dziwne biegi znaczy gałka lata jak chce, włączam jedynke, bieg sie włącza a ona praktycznie wraca na luz, brak precyzji
co to może być, może gdzieś w skrzyni leży cały problem drgań? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-02-2014, 16:32
|
|
|
Cytat: | zamiast dwumasy jest jednomasa |
Odpowiedziałeś sobie sam. |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-02-2014, 20:33
|
|
|
z dwumasem było to samo póki jeszcze był ok |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 02-03-2014, 21:53
|
|
|
możliwe żeby turbina wywoływała drgania karoserii?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|