Remont skrzyni i reduktora - namiar |
Autor |
Wiadomość |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-03-2014, 21:21 Remont skrzyni i reduktora - namiar
|
|
|
Dziś wyrwałem skrzynie i reduktor w całości z auta pajero III 3.2did manual z 2001r
powodem są stuki przy puszczaniu sprzęgła, przy zmianie biegów, ruszaniu i wogóle oraz rezonans który przenosi się na całą budę w niższym zakresie obrotow.
Nie mam luzów na moście, wale ani półosiach, a w skrzyni rzeczywiście jest spory luz względem wałka wchodzącego do silnika a wychodzącego na wał
Powodem jak gdzieś czytałem rzeczywiście może być długie użytkowanie auta na zepsutej dwumasie, już z taką kupiłem i niewiadomo jak długo ktoś tak jeździł, teraz mam jednomase
Dajcie mi namiar na kogoś od skrzyń kto zrobi mi tą skrzynie wraz z reduktorem na 100% dobrze i jest pewny i się zna, jaki może być ewentualny koszt takiej naprawy
używkę nie wiadomo jaką się kupi
z góry dzięki za info i licze na szybkie odpowiedzi żebym mógł w poniedziałek działać w tym temacie |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-03-2014, 01:04
|
|
|
Operacja nieopłacalna. Stuki przy zmianie biegów, ruszaniu to efekt wagonowy.
Szukaj innej skrzyni. |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-03-2014, 10:04
|
|
|
skrzynia + reduktor to koszt na allegro ok 4500zł, czy np za 3000 nikt mi nie naprawi że będzie jak nowa? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-03-2014, 15:46
|
|
|
Nie naprawi. Do wymiany będzie cały środek. Zazwyczaj nie ma jednego zużytego elementu powodującego objawy. Wszędzie są minimalne luzy wynikające ze zużycia. Suma luzów powoduje objawy jak u Ciebie. Czasem zdarza się, że jest to wina np. wyraźnie zużytego wielowypustu, łączącego skrzynię z silnikiem, czy skrzynię z reduktorem. Ale to powinieneś sam ocenić.
Z 4.500 trochę przesadziłeś. Za 3.500 powinieneś coś już sensownego znaleźć.
Ale na cuda nie licz. Idealnie nie będzie Podejrzewam, że masz również luzy ponadnormatywne w dyfrach i półosiach (wbrew temu co piszesz).
U mnie stuki jak opisujesz były głównie winą reduktora. Czy rozdzieliłeś skrzynię od reduktora ? Czy możesz ocenić osobno luzy na reduktorze i skrzyni ?
W ostateczności można reduktor kupić od wersji z automatem (większe prawdopodobieństwo kupienia w dobrym stanie). Ale ma inne przełożenie redukcyjne. Można je przełożyć ze starego, chyba, że komuś nie przeszkadza ... |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-03-2014, 15:10
|
|
|
A pasuje od 2007-12 czy musze szukać manuala tak jak mam 2001? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-03-2014, 20:11
|
|
|
Katalog podaje inne numery. Pasować może i pasuje ... Ale są to części o innych numerach.
Oddzieliłeś skrzynię od reduktora ? |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2014, 21:22
|
|
|
tak, i żeby pomiędzy skrzynią a reduktorem są bardzo wyrobione, wałek i wpust wałka, nie wiem czy to tylko to ale napradę mocno są zjechane.
[ Dodano: 21-03-2014, 15:58 ]
Panowie jutro jadę po skrzynie 300km, z tym że jest od pajero IV 2007r, może mi ktoś potwierdzić czy wszystko pasuje. i ewentualnie na co zwrócić uwagę?
proszę o szybkie info |
|
|
|
 |
|