Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont skrzyni i reduktora - namiar
Autor Wiadomość
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-03-2014, 21:21   Remont skrzyni i reduktora - namiar

Dziś wyrwałem skrzynie i reduktor w całości z auta pajero III 3.2did manual z 2001r

powodem są stuki przy puszczaniu sprzęgła, przy zmianie biegów, ruszaniu i wogóle oraz rezonans który przenosi się na całą budę w niższym zakresie obrotow.

Nie mam luzów na moście, wale ani półosiach, a w skrzyni rzeczywiście jest spory luz względem wałka wchodzącego do silnika a wychodzącego na wał

Powodem jak gdzieś czytałem rzeczywiście może być długie użytkowanie auta na zepsutej dwumasie, już z taką kupiłem i niewiadomo jak długo ktoś tak jeździł, teraz mam jednomase

Dajcie mi namiar na kogoś od skrzyń kto zrobi mi tą skrzynie wraz z reduktorem na 100% dobrze i jest pewny i się zna, jaki może być ewentualny koszt takiej naprawy

używkę nie wiadomo jaką się kupi

z góry dzięki za info i licze na szybkie odpowiedzi żebym mógł w poniedziałek działać w tym temacie
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2014, 01:04   

Operacja nieopłacalna. Stuki przy zmianie biegów, ruszaniu to efekt wagonowy.
Szukaj innej skrzyni.
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2014, 10:04   

skrzynia + reduktor to koszt na allegro ok 4500zł, czy np za 3000 nikt mi nie naprawi że będzie jak nowa?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2014, 15:46   

Nie naprawi. Do wymiany będzie cały środek. Zazwyczaj nie ma jednego zużytego elementu powodującego objawy. Wszędzie są minimalne luzy wynikające ze zużycia. Suma luzów powoduje objawy jak u Ciebie. Czasem zdarza się, że jest to wina np. wyraźnie zużytego wielowypustu, łączącego skrzynię z silnikiem, czy skrzynię z reduktorem. Ale to powinieneś sam ocenić.

Z 4.500 trochę przesadziłeś. Za 3.500 powinieneś coś już sensownego znaleźć.
Ale na cuda nie licz. Idealnie nie będzie :) Podejrzewam, że masz również luzy ponadnormatywne w dyfrach i półosiach (wbrew temu co piszesz).

U mnie stuki jak opisujesz były głównie winą reduktora. Czy rozdzieliłeś skrzynię od reduktora ? Czy możesz ocenić osobno luzy na reduktorze i skrzyni ?
W ostateczności można reduktor kupić od wersji z automatem (większe prawdopodobieństwo kupienia w dobrym stanie). Ale ma inne przełożenie redukcyjne. Można je przełożyć ze starego, chyba, że komuś nie przeszkadza ...
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2014, 15:10   

A pasuje od 2007-12 czy musze szukać manuala tak jak mam 2001?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-03-2014, 20:11   

Katalog podaje inne numery. Pasować może i pasuje ... Ale są to części o innych numerach.

Oddzieliłeś skrzynię od reduktora ?
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-03-2014, 21:22   

tak, i żeby pomiędzy skrzynią a reduktorem są bardzo wyrobione, wałek i wpust wałka, nie wiem czy to tylko to ale napradę mocno są zjechane.

[ Dodano: 21-03-2014, 15:58 ]
Panowie jutro jadę po skrzynie 300km, z tym że jest od pajero IV 2007r, może mi ktoś potwierdzić czy wszystko pasuje. i ewentualnie na co zwrócić uwagę?

proszę o szybkie info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.