dotrysk gazu - instalacja stag - lancer |
Autor |
Wiadomość |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2014, 11:47 dotrysk gazu - instalacja stag - lancer
|
|
|
witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag. |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 16:23 Re: dotrysk gazu - instalacja stag - lancer
|
|
|
raqu napisał/a: | witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag. |
Mam instalację BRC i od samego początku przy montażu poprosiłem o ustawienie dotrysku. Zbliża już się 50 tyś. na gazie. Sprawdzę ustawienie luzu zaworowego i dam znać. |
_________________ Tom |
Ostatnio zmieniony przez tomaszekk7 25-04-2014, 08:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2014, 16:41
|
|
|
Może włączają stały dotrysk gazu?
Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-04-2014, 19:43
|
|
|
Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2014, 08:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | Może włączają stały dotrysk gazu?
Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd... |
BRC SQ 24.11 Funkcja VSR
umożliwiająca dotryskiwanie małej
dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem
w samochodach borykających się z tym problemem.
Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html) |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
raqu
Forumowicz
Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2014, 09:12
|
|
|
tomaszekk7 napisał/a: |
Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html) |
Ja dopiero 10000 na gazie, do tej pory żadnych problemów, proszę daj znać jak u ciebie z luzem zaworowym jak zrobisz przegląd. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-04-2014, 09:56
|
|
|
tomaszekk7 napisał/a: | BRC SQ 24.11 Funkcja VSR |
Ile kosztuje montaż takiej instalacji?
Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie.
Cena za to Vialle jest 4500zł, bo teraz zwykly zbiornik i tansza pompa łopatkowa. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2014, 10:11
|
|
|
2 lata temu zapłaciłem 2700 zł. Sprawdzałem dzisiaj na stronie i cena się nie zmieniła 2600 zł instalacja i 100 zł na ustawienie na hamowni. |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-04-2014, 10:15
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta |
I tak i nie. Standardowo to jest tylko dla wysokich obrotów i dużego otwarcie przepustnicy. A takie warunki po pierwsze nie występują często, po drugie wtedy właśnie przy spadku ciśnienia EGT wyleci w kosmos więc warto mieć takie zabezpieczenie.... Ja tam jestem zwolennikiem takiego rozwiązania jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika.... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2014, 13:00
|
|
|
krzychu napisał/a: | jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika.... |
I to jest chyba główny powód który warto rozważyć jeśli nie mamy 100% wpływu na to kto i co nam zamontuje. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-04-2014, 11:28
|
|
|
Marcino napisał/a: | Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie. |
Może się nie znam, ale problem wypalania dotyczy zaworów wydechowych a nie ssących?
A dla nich kompletnie nie ma znaczenia rozprężanie (lub nie) gazu przed jego spalaniem, tylko temperatura spalin. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-04-2014, 13:23
|
|
|
Ja też się tam nie znam ale:
- jak ochłodzisz kanał dolotowy i część głowicy przez rozprężanie się gazu w tym miejscu i w cylindrze jednak gniazdo zaworowe i sam zawór wylotowy też trochę to schłodzi.....
- Ktoś mądry chyba tomekrvf napisał, że nie chodzi o EGT tylko o jakąś reakcje materiału głowicy na zasilanie gazem... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-04-2014, 22:40
|
|
|
Dobra ale cena instalki +2k to chyba na nową głowicę starczy |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|