Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dotrysk gazu - instalacja stag - lancer
Autor Wiadomość
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2014, 11:47   dotrysk gazu - instalacja stag - lancer

witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag.
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-04-2014, 16:23   Re: dotrysk gazu - instalacja stag - lancer

raqu napisał/a:
witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag.


Mam instalację BRC i od samego początku przy montażu poprosiłem o ustawienie dotrysku. Zbliża już się 50 tyś. na gazie. Sprawdzę ustawienie luzu zaworowego i dam znać.
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez tomaszekk7 25-04-2014, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2014, 16:41   

Może włączają stały dotrysk gazu?

Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2014, 19:43   

Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta :)
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2014, 08:22   

krzychu napisał/a:
Może włączają stały dotrysk gazu?

Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd...


BRC SQ 24.11 Funkcja VSR

umożliwiająca dotryskiwanie małej
dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem
w samochodach borykających się z tym problemem.

Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html)
_________________
Tom
 
 
raqu 
Forumowicz

Auto: lancer SB 1.6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2014, 09:12   

tomaszekk7 napisał/a:

Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html)


Ja dopiero 10000 na gazie, do tej pory żadnych problemów, proszę daj znać jak u ciebie z luzem zaworowym jak zrobisz przegląd.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-04-2014, 09:56   

tomaszekk7 napisał/a:
BRC SQ 24.11 Funkcja VSR
Cytat:

Ile kosztuje montaż takiej instalacji?


Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie.
Cena za to Vialle jest 4500zł, bo teraz zwykly zbiornik i tansza pompa łopatkowa.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2014, 10:11   

2 lata temu zapłaciłem 2700 zł. Sprawdzałem dzisiaj na stronie i cena się nie zmieniła 2600 zł instalacja i 100 zł na ustawienie na hamowni.
_________________
Tom
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-04-2014, 10:15   

plecho1 napisał/a:
Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta :)


I tak i nie. Standardowo to jest tylko dla wysokich obrotów i dużego otwarcie przepustnicy. A takie warunki po pierwsze nie występują często, po drugie wtedy właśnie przy spadku ciśnienia EGT wyleci w kosmos więc warto mieć takie zabezpieczenie.... Ja tam jestem zwolennikiem takiego rozwiązania jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika....
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-04-2014, 13:00   

krzychu napisał/a:
jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika....

I to jest chyba główny powód który warto rozważyć jeśli nie mamy 100% wpływu na to kto i co nam zamontuje.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2014, 11:28   

Marcino napisał/a:
Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie.

Może się nie znam, ale problem wypalania dotyczy zaworów wydechowych a nie ssących?
A dla nich kompletnie nie ma znaczenia rozprężanie (lub nie) gazu przed jego spalaniem, tylko temperatura spalin.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-04-2014, 13:23   

Ja też się tam nie znam ale:
- jak ochłodzisz kanał dolotowy i część głowicy przez rozprężanie się gazu w tym miejscu i w cylindrze jednak gniazdo zaworowe i sam zawór wylotowy też trochę to schłodzi.....
- Ktoś mądry chyba tomekrvf napisał, że nie chodzi o EGT tylko o jakąś reakcje materiału głowicy na zasilanie gazem...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-04-2014, 22:40   

Dobra ale cena instalki +2k to chyba na nową głowicę starczy
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.