Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 MiVEC ciężko pali po dłuższym posotju
Autor Wiadomość
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 02-05-2014, 22:36   2.4 MiVEC ciężko pali po dłuższym posotju

Koledzy podpowiedzcie coś bo brakuje pomysłów :) Auto zaczęło coś długo kręcić po nocy lub długim postoju.Aktualnie zmieniłem pompę paliwa,wyregulowałem zawory,dolałem też środka czyszczącego wtryski i pojeździłem jakiś czas na paliwie(misiek z lpg). Żadnej poprawy co tu jeszcze sprawdzić?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2014, 08:30   

Sprawdź instalacje LPG pod katem szczelności
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-2014, 21:34   

Zmierz kompresję
_________________

 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 04-05-2014, 19:21   

kompresję mierzyłem jakiś czas temu była około 15 na wszystkich cylindrach równa,ale zmierzę jeszcze raz może coś zmieniło się. Instalacje mam LPi wybiorę się na serwis jakoś w połowie maja,najbliższe serwisy tych instalacji to 250km,trzeba wygospodarować dzień wolny.
Skojarzyło mi się,że świece zmieniałem dwa lata temu jak kupiłem Grandka,niby irydowo-platynowe mają dłuższą żywotność,ale z drugiej strony przy lpg można zmienić nie zaszkodzi.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-05-2014, 09:21   

skull,
Nic nie kombinuj - puszczają ci wtryski LPI, są nieszczelne. Mam podobnie w Peugocie z instalacją LPI.
Jak chcesz sprawdzić to wyciagnij wtryski są zapinane na zawleczki i zamocz je w wodzie z mydłem, bedziesz obserwoał bąbelkowanie.Najlepiej jak masz dobry dstęp do wtrysków LPI odpalić samochód poczekać aż przełączy się na LPG, wyjąć wtryski i sprawdzić szczelnosc w wodzie.
Jak masz kiepski dstęp, możesz je wymontować wczesniej zapalić samochód jak tylko przełączy sie na LPG to zgasic szybciutko. I pozniej zanurzasz w wodzie.
Nie powinny puiszczać wiecej niż ~10 banieczek na minutę. Zresztą pompa daje ciągle cisnienie i LPG idzie na przelew to na zdrowy rozum nie trzeba odpalać:P,

A jak to leczyć..... czyszczenie lub wymiana wtrysków gazu. JA ostanio czysciłem swoje i efekt jest połowiczny jest duuuuzo lepiej ale nie idelanie.
http://forum.mitsumaniaki...c&start=105#top

U mnie napewno LPG wraca z pompy przewodem przelewowym - wiem bo odpinałem przewód na rozdzielaczu- czujniku cienienia pod maską. Raczej jest nieszczelny zawór zwrotny na pompie na zbiorniku, Chce zamontować zawór odcinajacy aby nie było cisnienia na listwie wtrysku gazu i zobacze wtedy.
Jest wątek na LPG-forum,. goscie robią pompki do ossysania LPG z kolektora:P

Jak byś chciał to pisał do mnie ktoś na LPG-forum z ofertą na nowe wtryski. Cena nie najgorsza.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 05-05-2014, 16:20   

dzięki Marcino za tak obszerną odpowiedź :) Tak jak pisałem w połowie maja będę i tak u speców od LPG bo muszę przedłużyć legalizację butli,to przy okazji niech sprawdzą instalację i powiedzą co za ile i dlaczego tak drogo :wink: Wtedy będę myślał co z tym dalej robić,ale boję się,że może boleć finansowo bo nie wiem kiedy było serwisowane moje LPi.Ja mam auto dwa lata i przez ten czas tylko sam zmieniłem łożyska,filterek i olej w pompie.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-05-2014, 22:16   

Spoko, nie daj się naciągnac. Ja zrobiłem kabelek z chipsetu za 12zł z allegro i sam czytam parametry LPI. Ale na puszczanie wtrysków nie ma rady, może czysczenie pomóc. Dam znać jak zrobie odcięcie elektrozaworkiem od lpg.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 23-01-2015, 00:54   

dla potomnych dopiszę,że jeden wtrysk gazu faktycznie puszczał po wymianie wszystko wróciło do normy,pali jak trzeba.:) Wtrysk kupiłem używany .
_________________

 
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2015, 12:44   

skull, czy odczytywałeś wartości korekt długoterminowych?

Lejący wtrysk powinien wykazać sporą różnicę pomiędzy bankami cylindów.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 08-02-2015, 22:48   

magicadm napisał/a:
skull, czy odczytywałeś wartości korekt długoterminowych?

Lejący wtrysk powinien wykazać sporą różnicę pomiędzy bankami cylindów.

nie miałem czym odczytać :?
_________________

 
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2015, 16:36   

skull,
Rozumiem ,że ten wtrysk lał po zgaszeniu silnika?
Tj przylewał go 'przez noc'?
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 17-02-2015, 22:38   

magicadm napisał/a:
skull,
Rozumiem ,że ten wtrysk lał po zgaszeniu silnika?
Tj przylewał go 'przez noc'?

dokładnie tak,nie posiadam sprzętu do diagnostyki instalacji LPi i po oglądnięciu nalotu na świecach zapłonowych jedna ewidentnie odbiegała od reszty i zaryzykowałem wymieniłem na tym cylindrze wtrysk,i był to strzał w dziesiątkę :)
_________________

 
 
 
Kamil_1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC 4WD LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 25
Skąd: z Polski
Wysłany: 06-04-2016, 12:29   

skull napisał/a:
magicadm napisał/a:
skull,
Rozumiem ,że ten wtrysk lał po zgaszeniu silnika?
Tj przylewał go 'przez noc'?

dokładnie tak,nie posiadam sprzętu do diagnostyki instalacji LPi i po oglądnięciu nalotu na świecach zapłonowych jedna ewidentnie odbiegała od reszty i zaryzykowałem wymieniłem na tym cylindrze wtrysk,i był to strzał w dziesiątkę :)


Witajcie ! mam podobny problem, moje auto outlander II gen. także ciężko pali po nocy, lub dłuższym postoju, ja właściwie wykluczyłem gaz na samym początku, bo wydaje mi się, że silnik startuje na benzynie, a gaz włącza się po chwili... Możecie mi wytłumaczyć co ma wspólnego wtrysk LPi z ciężkim odpalaniem na zimnym ?

ps. mam instalacje LPi

pozdrawiam Kamil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.