Problem po wymianie oleju |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 24-05-2014, 23:23 Problem po wymianie oleju
|
|
|
witam
Problem bardzo banalny ale coś nie mogę sobie poradzić .
Przy spuszczaniu oleju w okolicach korka spustowego było sucho .
Po zalaniu nowego oleju pod korkiem pojawiła się kropla oleju , wytarłem ją
za dłuższą chwilę znowu kropla oleju -nad korkiem jest sucho ,została założona stara uniwersalna podkładka miedziana .
Za każdym razem zakładałem te podkładki nowe , więc znalazłem taką nową spuściłem ten nowy olej założyłem podkładkę i zalałem ...to samo
Może inną podkładkę założyć, jaka jest w oryginale ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-05-2014, 10:22
|
|
|
Weź nową podkładke miedzianą, rozgrzej a póżniej zestudź w wodzie, podkładka zrobi się bardziej "miękka/elastyczna" nastepnie skręc, jezeli dalej bedzie się sączyć to może wina tkwic w zgrzewie samej nakrętki w misce olejowej. W sprzedazy są jeszcze aluminiowe podkładki pod korki z wewnętrzna wargą gumową |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 25-05-2014, 10:44
|
|
|
Najlepiej wezmę korek i dopasuje coś w sklepie .
Jeszcze jest taka sprawa że rok temu bardzo mocno dokręciłem , teraz miałem problem
żeby to ruszyć bez kanału i już tak mocno nie dokręcałem , jakbym dokręcił mocniej może by nie ciekło ale w końcu mógłbym rozwalić gwint .
Spróbuje podgrzać . |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-05-2014, 10:47
|
|
|
Kup nowy korek, bo konstrukcyjnie jest to tak zrobione przynajmniej być powinno, że w korku jest slabszy gwint, wydatek na nowy korek niewielki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 14-06-2014, 11:23
|
|
|
Sprawa naprawdę banalna -czyścisz podkładkę,korek,miskę( wszystkie miejsca styku)
szmatką ,odtłuszczasz zaciągasz warstewkę silikonu motoryzac. i skręcasz.Olej możesz
lać od razu i grzać auto.Ta nieszczelność to sprawa setkowych cześci milimetra.Zakładam
że gwint jest ok i na mięjscach styku nie ma głebokich rys.Temat sprawdzony |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-06-2014, 17:20
|
|
|
Kupiłem podkładkę ze średnicą na zewnątrz niewiele większą jak wewnątrz
czyli prawie że jak drucik, miedziany , dzięki temu jest bardziej elastyczna .
Dokręciłem tak samo jak tamtą czyli z wyczuciem nie za mocno , jest idealnie sucho . |
_________________
 |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 14-06-2014, 23:01
|
|
|
opisałem ten przypadek z silikonem oczywiście w sytuacjach wyjątkowych -awaryjnych.
Gdzie nie masz możliwości kupna częsci -a w życiu różnie bywa |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
|