Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
09-06-2007, 21:40
[CB4W 1.6] Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2007, 19:41   [CB4W 1.6] Wentylator chłodnicy

Mam problem, kiedy przekręcam zapłon od razu włącza się wentylator na chłodnicy i pracuje non stop niezależnie od temperatury silnika. Co może być tego przyczyną? lancer caow 4g92
Ostatnio zmieniony przez akbi 09-06-2007, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomis
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2007, 19:47   

Czujnik temperatury płynu chłodzacego znajduje bodajże się w chłodnicy na dole
 
 
Meteo
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2007, 21:34   

Stary plyn , za malo plynu w chlodnicy ...
Narazie sprawdz to a jezeli wszystko bedzie ok to pomyslimy dalej :wink:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2007, 22:26   

Cytat:
Mam problem, kiedy przekręcam zapłon od razu włącza się wentylator na chłodnicy i pracuje non stop niezależnie od temperatury silnika. Co może być tego przyczyną? lancer caow 4g92


Zepsuł się "włącznik bimetalowy" wiatraka.
W twoim modelu dwa możliwe miejsca montażu - na dole chłodnicy, bądź u góry przy bloku. Poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8646
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 20:33   

Z tym płynem to jest taka dziwna sprawa, że poprostu ubywa, ale nie do silnika i nie na zewnątrz (bynajmniej nie widzę wycieków ani mokrych plam w miejscu parkowania). Ale utrzymuję poziom płynu i dolewam, wiec nie jest stary. Cztery miesiące temu wymieniałem silnik i od tego czasu mam problem z płynem, a z wentylatorem to stary problem jeszcze jak był tamten silnik.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-02-2007, 22:04   

menadzer napisał/a:
Z tym płynem to jest taka dziwna sprawa, że poprostu ubywa, ale nie do silnika i nie na zewnątrz (bynajmniej nie widzę wycieków ani mokrych plam w miejscu parkowania)


Prawdopodobnie korek chłodnicy nie trzyma ciśnienia - jak ciśnienie wzrośnie korek Ci puszcza do zbiorniczka wyrównawczego i potem na zewnątrz. Zrobi się raz plama pod autem a potem nic, tylko płynu mało...
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 16:21   

Sęk w tym że nie robi się plama. Gdybym widział plamę napewno nie zaśmiecałbym tym forum.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 19:24   

No gdzies ten płyn musi uciekać!
Może uszczelka pod głowicą?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-02-2007, 21:37   

menadzer napisał/a:
Sęk w tym że nie robi się plama. Gdybym widział plamę napewno nie zaśmiecałbym tym forum.


Plama powinna się zrobić raz - może nie zwróciłeś na nią uwagi - np gdzieś w mieście.
Potem już nic nie ucieka, bo płynu za mało do przelania wyrownawczego
 
 
rzymianin
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2007, 20:46   

U mnie jest to samo,po właczeniu zapłonu załancza sie wentylator chłodnicy.Sprawdzałem czujnik znajdujący sie w chłodnicy miernikiem,ale żle go zdiagnozowalem.Do czujnika idą dwa przewody masowe. Obwod jest zamkniety dopóki włacznik nie osiągnie odpowiedniej temperatury,wtedy rozłancza obwód miedzy dwoma jego pinami.Kupiłem taki włacznik,troche sie pospieszyłem bo moze okazać się żę to nie on jest przyczyna. :P W sobote to sprawdze.Jeszcze oprócz niego jest przekażnik.Menadżer napisz co u ciebie bło problemem.Pozdrawiam

[ Dodano: 24-02-2007, 20:16 ]
Dziś włożyłem drugi włacznik term. wentylatora i dalej to samo :shock: :shock: :shock:
Zimno było ale sprawdzałem dalej.Zamieniłem przekazniki,też nic.Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przewody przy czujniku i wtyczce.Zresetowałem kompa i NIC!
Dowiedziałem sie dzisiaj że są dwa rodzaje włączników,jeden włancza sie po nagrzaniu a drugi rodzaj jest załączany przy zimnym i gdy sie nagrzeje wyłancza.Kupiłem używke,sprawdziłem go i jet to taki co obwód ma zamkniety i rozłancza go gdy sie nagrzeje.Jakie my mamy??? :roll:
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2007, 10:07   

No i problem rozwiązany. Czujnik w chłodnicy był padnięty i non stop zwierał, a co do płynu? Uszczelka pod głowicą padła. Koło pompy wody wyciekał płyn, a od aparatu zapłonowego olej. Nie ma to jak bystre oko wprawnego mechanika.
 
 
xiller
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 09:10   

Witam

Odgrzewam temat. Chciałbym zapytać czy można uznać za normalne, że wentylator chłodnicy włącza się teraz częściej niż latem? Płyn sprawdziłem i jest ok, nie ubywa...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-12-2008, 10:44   

xiller napisał/a:
Chciałbym zapytać czy można uznać za normalne, że wentylator chłodnicy włącza się teraz częściej niż latem?
Nie. Należy sprawdzić czujnik termiczny włącznika wentylatora chłodnicy.
 
 
xiller
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 15:38   

Dzięki za szybką odpowiedź. Zaraz po świętach pochylę się nad problemem.
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2009, 17:41   

dołączę się ze swoim przeżyciem, mianowicie jak kupiłem miśka, to miał wentylator chłodnicy podpięty ,,na krótko" 2 piny we wtyczce były zwarte kawałkiem kabelka - umyślnie, obawiałem się, że to padnięty czujnik, ale postanowiłem go sprawdzić, spuściłem płyn, wykręciłem go i zacząłem ogrzewać nad kuchenką gazową, nawet nie zdążyłem sięgnąć po miernik, żeby sprawdzić czy zwiera jak usłyszałem jak cyknęło, domyśliłem się, że jest sprawny, ale upewniłem się za pomocą miernika, i działał, więc zacząłem się zastanawiać po co ktoś tak zrobił, i chyba po godzinie wpadłem na to że wtyczka miała jeden pin jakby ciemniejszy od drugiego:P wydrapałem gwoździem, wd40 psiknąłem i super chodzi :D pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.