Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwilowe zaniki mocy 2.5
Autor Wiadomość
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29-06-2014, 10:23   Chwilowe zaniki mocy 2.5

Mam następny problem z tym wozidłem, nie bardzo wiem gdzie szukać ...
Są takie dni (szczególnie w upał) kiedy powyżej tam 2 tys mam jakby dziury w mocy, trzymam gaz wciśnięty tak żeby ciągle przyśpieszał, a auto jakby nie dostawało paliwa na chwilę, potem przyśpiesza. Zdarza się to nawet kilka razy od 2 do 3 tysięcy obrotów.
Szczególnie jest to odczuwalne na trójce pod górę. Czasem jeśli jest chłodniej pod tą samą górkę nic się nie dzieje.
Czek się nie zaświeca, nie kopci, mam też problemy z przycierającymi hamulcami, ale czy to było by to? (bo przecież pod górę nie hamuję)
Filtry wymieniłem, nic się nie zmieniło, im goręcej na zewnątrz tym częściej się pojawia.
Egr zaślepiony już dawno, odma w atmosferę wali. Turbo wymieniane w tamtym roku-było dobrze.
Co sprawdzić ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 11:17   

michoł napisał/a:
Turbo wymieniane w tamtym roku-było dobrze.

Jakie masz cisnienie na turbinie :?: powinno być 0.83 bara

[ Dodano: 29-06-2014, 11:20 ]
michoł napisał/a:
Co sprawdzić ?

Wydech sprawdzany :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29-06-2014, 11:49   

pierwsze: nie wiem,
drugie - nie.
sprawdzę

[ Dodano: 29-06-2014, 18:31 ]
Oglądałem wydech, poszła siatka elastyczna i przy wyższych obrotach wywala tamtędy spaliny, ale... to chyba nie ma nic do spadków mocy. Mam jeszcze org. kata, gdyby był przytkany problemy były by cały czas...?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 20:51   

michoł napisał/a:
Mam jeszcze org. kata, gdyby był przytkany problemy były by cały czas...?

Nie zawsze :shock: może w środku latać i czasem przytykać przelot , stuknij w katalizator i zobacz czy nic nie lata w środku ,ja mam odłączony katalizator i poprawa mocy jest
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-07-2014, 10:08   

Wywaliłem wczoraj katalizator, nie bawiłem się w żadne strumienice i dodatkowe tłumiki. Mam teraz ładny kawałek rury, na wieszakach z kata. Nie jechałem jeszcze pod tą moja górkę, ale z wczorajszej jazdy po mieście stwierdzam, że silnik dużo lepiej wkręca się na obroty, nie wiem czy jest głośniej bo miałem dziurawą siatkę i stamtąd buczało... jak zrobi się ciepło, napiszę czy pomogło ...

[ Dodano: 21-07-2014, 19:43 ]
no i doopa blada,
wywalony kat, zrobiłem hamulce i dalej to samo,
jak jest upał to czasem jakby przerwy w mocy były.
turbo raczej jest sprawne, bo jak się "to" nie dzieje to śmiga aż miło, jak na te 115 kucy, prędzej coś może że sterowaniem turbiną, ale co ? czemu czek się nie zapala.
 
 
Marcinchojnacki 
Mitsumaniak
Marcin

Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 67
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 21-07-2014, 22:27   

Mam kolego podobny problem co Ty, wymieniłem dzisiaj czujnik doładowani ciśnienia, jest lepiej ale to nie jest to. Ja mam wrażenie jakby się jakiś zaworek nie otwierał. Samochód jak załapie przyspiesza naprawdę miło jak nie załapie przyspiesza do ok 3000 obrotów a później to już droga przez mękę. Najgorzej jest na 1, jak wciśniesz do podłogi ciągnie do 3000rpm, nie wiem czy nawet dojdzie do 4000rpm, 3.4.5 jest o niebo lepiej ale to nie jest to:)
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22-07-2014, 07:42   

Kiedyś miałem tak, że nie chciał się wkręcać właśnie powyżej 3 tyś. ale wtedy zapalał się check, - była malutka dziurka w wężyku od podciśnienia, wymieniłem wężyk i odżył. Teraz przewody sprawdzone i nic nie znalazłem. U mnie problem jest między 2 a 3 tysie. Może nawet zamulić 4 razy w tym przedziale.
Właśnie miałem zamawiać czujnik ale teraz się wstrzymam skoro to nie musi pomóc...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-07-2014, 15:21   

michoł napisał/a:
turbo raczej jest sprawne,

Raczej to nie znaczy że na pewno sprawdz ciśnienie doładowania ile bar
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23-07-2014, 09:15   

:oops: a może mnie ktoś oświecić gdzie, w którym miejscu mam się wpiąć z manometrem ?? nigdy tego nie robiłem.
Muszę przecinać jakieś wężyki, czy może jakiś czujnik się wykręca ?? i tam się wpinam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-07-2014, 14:53   

Najlepiej wpiąć się w kolektor dolotowy lub miedzy turbina a gruszką powinny być cienkie przewody wystarczy trójnik nic nie trzeba przecinać pomiar nalezy wykonywać pod obciązeniem czyli podczas jazdy np 3 bieg i gaz do oporu , mam załozony wskaznik cisnienia turbo i w kazdym momencie mozna zobaczyć jakie cisnienie np taki http://allegro.pl/wskazni...4425214356.html
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24-07-2014, 09:05   

dobra kupiłem, jak przyjdzie zamontuję i popatrzę ile daje, ale to szybko nie nastąpi bo czekam aż Lauber odda mi alternator z gwaranacji...

[ Dodano: 25-07-2014, 22:22 ]
Podłączyłem się, ale nie wiem czy w dobrym miejscu, tuż przed czujnikiem doładowania (tak mi się wydaje).



Wychodzi wężyk z kolektora dolotowego, na nim jest trójnik, w jedną stronę idzie do tego widocznego czujnika a w drugą do interkulera.
Pokazało mi maksymalnie 0.5 bara na wysokich obrotach na dole coś koło 0.2 czyli lipa, czy to złe miejsce do wpięcia?
Auto stało w garażu, na razie nie mogę wyjechać...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-07-2014, 07:06   

michoł napisał/a:
Wychodzi wężyk z kolektora dolotowego, na nim jest trójnik, w jedną stronę idzie do tego widocznego czujnika

Dobrze podłączone
michoł napisał/a:
Pokazało mi maksymalnie 0.5 bara na wysokich obrotach na dole coś koło 0.2 czyli lipa

Na postoju nigdy nie sprawdzisz właściwego ciśnienia tylko i wyłącznie podczas jazdy ,tak jak wcześniej pisałem :mrgreen:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcinchojnacki 
Mitsumaniak
Marcin

Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 67
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 26-07-2014, 23:53   

Panowie a mogłby mi ktoś wkleić zdjęcie jak wyglądają prawidłowo podłączone wezyki od tych 2 zaworków - moje Pajero też się coś słabo wkręca, wymieniłem zawór ciśnienia doładowania ale łapie zaniki mocy jak łapał. Najbardziej zastanawia mnie ten brązowy zaworek ciśnienia doładowania - mam tam tylko podpięte 2 wężyki, natomiast jest jeszcze miejsce na 3 wężyk. Czy do zaworka brązowego podpięte są 3 wężyki 2 z jednej strony i 1 z innej strony?
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-07-2014, 08:27   

fotki nie mam, ale to Ci powinno pomóc


Jak tak patrze na ten schemat, to coś mi się wydaje że mam inaczej :) ale tak już było, nie wiem ocb.
Wychodzi mi na to że, na wężyku z kolektora mam założony trójnik w miejscu które zaznaczyłem, i z tamtąd wchodzi wężyk do pierwszego czujnika (od strony grodziowej).

czyli ja mam taki: http://www.e-pajero.pl/pr...r-mr204853.html
 
 
Marcinchojnacki 
Mitsumaniak
Marcin

Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 67
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 27-07-2014, 20:37   

Zastanawia mnie ten 3 wężyk który dorysowałeś. U mnie jest tak jak na zdjęciu z tą zaślepką

[ Dodano: 28-07-2014, 23:57 ]
Jest ktoś z Wawy lub okolic - chciałbym podjechać porównać kilka elementów.

[ Dodano: 02-08-2014, 09:20 ]
Generalnie auto ladnie przyspiesza dopoki sie nie zagrzeje-jak zimne ciagnie do 4 jak cieple staje na 3 tys i koniec
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.