Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
spox73 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 20-08-2014, 09:46   [3.2 DID] Skrzynia biegów

Witam.
Więc jest tak - zimne Pajero, włączam automat na D i nic.... Czekam i nic. Następnie dodaję lekko gazu i załączenie i nagłe ruszenie. I tak mniej więcej raz w tygodniu od miesiąca.
Dziś za po ruszeniu (normalnym) skrzynia nie chciała się przerzucić wyżej, i mknąłem polną drogą z 2,5 tys obr, więc ją przerzuciłem na manual i ... dalej nic. Zaświeciła się tylko dioda N i mrugała. Po zatrzymaniu do przodu nic, za to mogłem jechać do tyłu (dobre i to). Po przerzuceniu na D cały czas mrugała dioda N.
Po wyłączeniu silnika i odpaleniu go na nowo, skrzynia pracuje jakby nigdy nic się nie stało.
Szybka wizyta u mechanika i podłączenie maszynki do kodów i mu wyskoczyło że to błąd 2 biegu.
Jego diagnoza -spuścić płyn i sprawdzić czy nie ma opiłków - jeśli są to uszkodzenie mechaniczne, jeśli nie ma to elektroniczno-elektryczne. W obu przypadkach będzie bolało.
Radźcie co robić.

Dodam jeszcze - olej sprawdzony, nie jedzie spalenizną ani nie jest czarny.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-08-2014, 19:49   

A ile go jest ? Nie za mało ?
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2014, 22:07   

Nie musi być czarny, wystarczy, że jest nie taki jak być powinien i się pieni na przykład.
Jaki olej masz w skrzyni?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
spox73 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 24-08-2014, 11:02   

Olej Shell jakiś tam cud-miód i orzeszki ziemne. Tak mnie zapewniał facet, który wymieniał (zrobił już dziesiątki Pajer). Przebieg na oleju ok jakieś 41 tys.
Chyba kupię olej w e-pajero i zmienię. Trochę drogo, ale... itak wyjdzie taniej jak ma się za chwilę cos posypać.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2014, 22:16   

Ten Shell to ATF?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
maro55 
Nowy Forumowicz

Auto: Póki co jeszcze nie misiek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2014, 22:42   

Nie musi być z e-pajero. Wystarczy by tylko był odpowiednio dobrany (ATF, Dexron III), no i jakiejś szacownej marki (np. Motul). No i ważne by go zmieniać (w przypadku Pajero bodajże co 45 tys km) regularnie, no i pilnować by go była właściwa ilość.
 
 
spox73 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 25-08-2014, 19:37   

Wiem, że tutaj są 2 szkoły. Jedna mówi lej taki olej żeby był zgodny ze specyfikacją, druga Diaqueen.
Chyba wybiorę 2 opcję (droższą) i zobaczymy co się zdarzy. Średnio robię 20 tys rocznie, więc za jakieś 2 lata będzie raport.
Na razie znalazłem rozwiązanie - po porannym uruchomieniu 2-3 minuty daje mu żeby sobie pochodził a później włączam skrzynię i na razie bangla.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 25-08-2014, 22:24   

Cytat:
Chyba kupię olej w e-pajero i zmienię. Trochę drogo, ale... itak wyjdzie taniej jak ma się za chwilę cos posypać.


Trochę drogo ?!
Łupanie klienta na całego ...

Zapytaj: http://sklep.mitsustyle.pl/

Kupuję tam oryginały, taniej niż w ASO.
 
 
spox73 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 08-09-2014, 19:51   

Zaraz będę zmieniał olej w skrzyni. Jakieś sugestie, porady w stylu unikaj tego czy tamtego, ten olej sprawdzony i dobra cena.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.