Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] wymiana rozrządu - koszt usługi
Autor Wiadomość
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
  Wysłany: 26-08-2014, 13:09   [CJ1A 1.3] wymiana rozrządu - koszt usługi

Witam, mam pytanie odnośnie rozrządu, z racji tego ze mój znajomy mechanik wyjechał za granice jestem zmuszony oddać auto do jakiegoś wybranego warsztatu i mam pytanie ile taka usługa powinna kosztować, jakiej ceny mogę się spodziewać od - do? chodzi mi o sama robocizne ,części moje. Nie chce przepłacić a z tego co wiem rozrząd w colcie jest prosty... Miejscowość w której mieszkam nie jest zbyt duża, jest przygraniczna i większość cen jest pod niemca dlatego chce znać ogólny koszt wymiany żeby nie zawolali jakiejś ceny z kosmosu bo z warsztatami bywa różnie ..
Ostatnio zmieniony przez londolut 01-09-2014, 08:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kristover086 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 36
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-08-2014, 14:45   

wymiana pasek+napinacz koszt max do 300zł za wymianę,warto jeszcze wymienić pasek klinowy i od wspomagania.
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 26-08-2014, 17:31   

dzieki za odpowiedź, ktoś jeszcze się wypowie? chciałbym mieć kilka cen do porównania :D
ewentualnie jakieś argumenty za niższą cena jeśli mi ktoś wyskoczy z wysoką robocizna.. ogólnie na mechanice sie nie znam ale jak wiadomo jeśli któryś zobaczy że mało wiem to ceny idą drastycznie w gore chociaż nie powinny.. jeszcze jak juz mowa o kosztach to interesowała by mnie jeszcze cena luzow zaworowych,świec i wymiana kolektora
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2014, 18:16   

Ceny sie róznie układają zaleznie od regionu, do tego dochodża utrudnienia montazowe (może się jakaś sruba urwać, etc), ale z racji mało skomplikowanej budowy wymiana rozrządu w 1.3 może zawierac sie w kwocie 150-300zł (dodatkowa kwestia pompy wody, simmeringów, etc) kontrola i ustawienie luzów zaworowych z wymiana swiec to okolice 100zł (do ceny nalezy doliczyć uszczelke pod dekiel zaworów) Wymiana kolektora wydechowego to już nieco bardziej może być skomplikowana rzecz, jezeli wszystkie śrubki sie odkręcą to może kosztowac koło 100zł, jezeli śrubki będa się ukręcać i będzie konieczna naprawa gwintów mocujących w głowicy to cena usługi rosnie w zalezności od ilości i mozliwości naprawy szpilek/gwintów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-08-2014, 19:09   

W moim MSS silnik 4G13 wymiana kosztowała 300zł :D .
Zakres robocizny:
-pasek
-rolka napinająca
-pompa wody + płyn chłodniczy
-uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego od strony rozrządu
-olej silnikowy + filtr
-płyn hamulcowy
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 26-08-2014, 20:15   

robertdg, dzięki, jak zawsze twoja pomoc, rady są bardzo pomocne :D
pochodzę, po pytam i wtedy się zdecyduje co do wyboru mechanika, myślę że zrobię teraz rozrząd, zawory i świece, pompę wody i kolektor chyba sobie odpuszczę na ta chwile brak funduszy , będę miał tylko nieco ponad 700 zł do tego części i robocizna a musze jeszcze olej wymienić.. myślę nad valvolinem max life pół syntetyk.. jak myślicie, co warto zostawić na później a co od razu? wiem ze najlepiej wszystko naraz ale niestety brak siana.. a co do kolektora to na moje oko wygląda to nie ciekawie śruby pordzewiale, zapieczone, nie wygląda to na łatwy demontaż.. jeszcze kwestia rozrządu to pasek mitsuboschi, rolka gmb czy może ina i continental?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2014, 20:20   

W pierwszej kolejności rozrząd, Mitsubioshi i GMB to dobry zestaw
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 26-08-2014, 22:13   

Valvoline max life 10w40 używam , wcześniej miałem mobil 10w40 .
Valvoline jest rozlewany w Holandii , Mobil w Polsce , cenowo wychodzi na to samo
na allegro jest autoryzowany sprzedawca Valvoline który ma rozsądne ceny .
Silnik nadal bierze 0,5L / 1000km i pracuje tak samo nie głośno, nie cicho- normalnie , nie widzę żadnej różnicy .

Czemu chcesz wymienić kolektor ? pęka Ci ?
Może być problem żeby taki dostać , ja szukałem dzwoniłem po szrotach ... , w końcu nie wymieniłem na inny tylko pospawałem .
Nie miałem problemu z odkręceniem go od głowicy , gorzej było z kolankiem wydechu - ale kawałek rurki na klucz załatwił sprawę :D
Teraz czekam na uszczelkę między kolektor a kolanko : Bosal 256-390 - to chyba jedyna
łatwo dostępna i idealnie pasująca .
Świece najlepiej Denso , W16EPR-U11 już chyba nie dostaniesz zastąpiły je nowsze
Denso W16TT .
Jakie masz przewody ?
Pod pokrywą zaworów mam uszczelkę firmy Ajusa (40zł) i jest ok , wcześniej w warsztacie mi założyli trochę droższą i się pociło .
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 26-08-2014, 22:44   

to jak mozesz to podaj mi nick allegro to sprawdze... a co do kolektora to mam pekniety juz od samego kupna auta,przez niego mozliwe ze swieci mi sie CE wykazuje blad lambdy ale moze i nie koniecznie od tego ale i tak musze go wymienic,niby spaliny nie leca, bynajmniej nie zauwazylem...a znalazlem go szybko,caly nie pekniety do tego w bardzo okazyjnej cenie 40zl z przesylka :D jedynie co to mial lekki nalot rdzy ktory zostal starty papierem,teraz czeka na montaz :D swiece juz kupilem ngk a przewody , trudno mi powiedziec, ogolnie jest to gdzies napisane na nich? je tez bym wymienil ale brak kasy.. to czyli pod kolektor jeszcze musze kupic 2 uszczelki? i tak wgl to co ty drugi raz go spawasz bo czytalem ze spaw ci poszedl...

tu masz moj obecny kolektor

http://naforum.zapodaj.net/07a03b368fd1.jpg.html
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-08-2014, 23:31   

Jesli chodzi o przewody to bierz NGK moja carisma innych nie trawila, sentechy i inne tego typu podobne walily iskrami w pokrywe zaworow.

[ Dodano: 26-08-2014, 23:36 ]
najpierw pomierz napiecie sondy a dopiero bedziesz w 100% pewny ze to sonda czy kolektor.
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 27-08-2014, 00:48   

eve1988 napisał/a:
najpierw pomierz napiecie sondy a dopiero bedziesz w 100% pewny ze to sonda czy kolektor.


sam tego nie zrobie, bo nie mam zielonego pojecia jak sie to robi :D
jak juz oddam samochod do jakiegos warsztatu to od razu sie pod pytam i moze oni mi sprawdza.. a co do przewodow to mam w planach ngk..i jak je sprawdzic w nieskomplikowany sposob czy kwalifikuja sie do wymiany??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-08-2014, 07:34   

Najlepiej zrosić wodą odpalić auto i sprawdzić czy błyskają - dobrze jest to robić po zmroku albo w ciemnym garazu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-08-2014, 19:44   

zmierz rezystancje przewodów. powinny mieć około 5-7 kohm w zależności od długości przewodu. i dodatkowo oblukaj je dokładnie .

rozrząd w 4g13 bez pompy wody mój warsztat w warszawie robi za 150zł. :)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 27-08-2014, 23:59   

Sprzedający na allegro : " valvoline_sklep ".
bonkesku napisał/a:
tak wgl to co ty drugi raz go spawasz bo czytalem ze spaw ci poszedl...

Poprzedni właściciel spawał pierwszy raz kilka lat temu , przypadkowo trafiłeś na ten kolektor na allegro ? okazje się zdarzają , na razie jest tylko jeden za 250zł + wysyłka .
Jeździłem z pękniętym kolektorem , jeden dzień ze zespawanym ale rozszczelnionym
na połączeniu z kolankiem i i kontrolka CE się nie zaświeciła .

Ja wróciłem do starych oryginalnych przewodów , jeden miał za dużą rezystancje
(mimo że była iskra) to kupiłem taki sam używany komplet i z dwóch skompletowałem jeden .
Nawet na NGK zdarza się przebicie po krótkim czasie używania ...
Jeszcze taka ciekawostka , jak kupiłem colta to od razu wymieniłem przewody
("bo przecież stare to trzeba wymienić " ) na Seiwa
i nigdy nie mogłem rozpędzić więcej niż 160 poza tym silnik pracował ok .
Na starych 15-letnich leci prawie 180 .
Aha na Seiwa musiało być przebicie mimo że nie było go widać po otwarciu maski po ciemku itd , ponieważ coraz więcej tworzyło się nakłuć od góry , musiało być przebicie do maski .
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 28-08-2014, 09:38   

nie kupiłem go na allegro, trafił się colt na części, okazało się że jest kolektor z tym ze został wyrzucony na złom, czekałem tylko na odpowiedz czy cały czy nie, okazał się cały a 40 zł z wysyłka to jak za darmo.. a na allegro widziałem jakiś za 150 do 1.3 jak się nie mylę ale nie wiem jaka wersja silnika, wracając do kolektora to musze kupić jeszcze 2 uszczelki tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.