Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Tuning silnika
Autor Wiadomość
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-09-2014, 14:20   [3.2 DID] Tuning silnika

Proszę o informację , jak wygląda temat z tuningiem tego silnika współpracującego z 5-biegowym automatem (rocznik 2002).
Na ile można podciągnąć moc, u kogo najlepiej i ile to mniej więcej kosztuje i jakie daje parametry potuningowe ? Nie wiem czy można korzystać z chip boxów , wolałbym normalny tuning na hamowni.
Jakie macie w tym temacie doświadczenie ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2014, 11:04   re

Czesc,

Ja zrobilem w Unitronic/Warszawa.
Remapowanie -zadne tam boxy. O ile wiem ludzie z boxami przyjezdzaja tam na poprawki ))
Moment: 470 nM
Spalanie takie same 12-13L miasto, 10L trasa normalna z ładunkiem /na autostradzie ponizej 9L/.
Autko wreszcie jezdzi w miare normalnie, polecam-tzn.nie wyobrazam sobie zeby mozna wrocic do fabryki. Warto wiedziec ,ze: w PIII turbina ma staly wydatek/cisnienie: 1.6 bara wiec tu nic sie nie zrobi, podnosi sie limity czasow wtrysku w mapie.

Wykresy z hamowni moge podeslac na zyczenie )

pozdr
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-09-2014, 11:10   

470Nm a jaka moc ? Możesz zamieścić wykres z hamowni ? To jest zrobione chip boxem czy inaczej ? Ciśnienia doładowania się nie podnosi ? To dziwne...
Co na tuning mówi automat, długo tym jeździsz ?

to ten wykres :
http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=70215
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 04-09-2014, 13:18   

W Pajero 3 turbina może bic nawet ponad 2bary tylko gruszka odcina ja przy 1.6 bara wystarczy zaworek do turbiny i juz bije mocniej niż 1.6 no ale wtedy trzeba juz oszukiwać czujnik doładowania bo powyżej 1.6bara wywalać będzie błąd
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2014, 21:59   

brawo, moj wykres.
jakies watpliwosci?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-09-2014, 22:11   

dlaczego nie podnoszą mocy a tylko moment, nie można zrobić płaskiego przebiegu momentu ? Zawsze w did tuning jest szpilką momentu ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2014, 22:13   

podnosza moc.alez moc jest wylieczniowa z momentu.
u mnie ok. 200 KM.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-09-2014, 22:21   

ok, nie zauważyłem przyrostu na wykresie, myślałem że zostało około 160km. Jeżeli jest 200KM to wg mnie w sam raz na takie auto, choć wołałbym ze 220KM :-) . Czy Twój tuning wymagał wymiany intercoolera lub innych gratów wokół silnika (wastegate) ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2014, 08:50   

Nie, powiedzieli mi tylko ,ze wiecej nie beda dusic bo zacznie mocno dymic-taki 'bezpieczny'
tuning ))
Katalizator sie posypal wiec go nie ma, EGR puszczal na uszczelce wiec go zaslepilem. I tyle !

Jak dla mnie idealny bylby 3.2 CDI rzedowy mercedesa+automat, a to wszystko dopiero by sie jeszcze podkrecilo !!
_________________
pozdr

Pahiero
Ostatnio zmieniony przez bluecd 05-09-2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 05-09-2014, 09:28   

Jakie obecnie ma przyspieszenie 0...100km/h ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2014, 09:43   

gpls napisał/a:
Jakie obecnie ma przyspieszenie 0...100km/h ?


Szczerze powiem ,ze nie mierzylem ale jezdzi podobnie jak moj byly mercu e320,
okreslam ,ze ponizej 10sec.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 05-09-2014, 09:49   

10sek do setki to byłby super wynik :-)
A jak jest z bezpieczeństwem tego tuningu dla automatu ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2014, 12:12   

No tez to przerabialem ))
Ta skrzynia (Invecs II o ile pamietam) jest dosc pancerna, nikt gwarancji nie daje oczywizda
ale ja tez sie szczypalem, zrobilem szeroki wywiad i wyszlo mi ,ze jest to w zapasie eksploatacyjnym ,zadne tam wielkie majonezy dla niej)
Automat zachowuje sie b.ladnie, jak widziales z wyklresy ma stos. widoczny margines
bezwladnosci konwertera (ta stroma czesc wykresow na poczatku) zanim przeniesie pelny moment z silnika, po tutningu FAKTYCZNIE trzeba nauczysc sie innego operowania pedalem gazu, na pewno delikatnijszym po miescie, tzn. rozpedzam zdecydowanie ale krotko, nie trzymam niepotrzebnie na obrotach.

(gdzies znalazlem australisjka strone goscia co sobie polepsza PaJERO, m.in. podniosl cisnienie oleju w skrzyni zeby byla bardzie 'responsywna' no i szukal obnizenia zuzycia paliwa),
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
TATT00s 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-09-2014, 00:17   

A czy mógłbyś zdradzić jaki jest koszt takiej przyjemności? Chętnie bym podkręcił swoją Misię, ale nie wiem czy na dolnym śląsku ktoś robi to naprawdę dobrze, wie ktoś coś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.