Czuć ropę w kabinie i na zewnątrz |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek K
Nowy Forumowicz
Auto: kiedyś Outlander 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 04-10-2014, 22:44 Czuć ropę w kabinie i na zewnątrz
|
|
|
Witam
Na początku chciałem się przywitać. Jestem Wojtek i od niedawna jestem posiadaczem Outka 2,0 Did II gen. Także witam Wszystkich Mitsumaniaków!!!
A teraz chciałem przejść do problemu
Otóż od kilku tygodni czuć zapach ropy w kabinie i na zewnątrz. Od kilku dni pojawiły się plamki ropy w garażu pod silnikiem.
Podjechałem nim do mechaniora, który zdjął osłony (spód był mokry). Umył cały silnik od spodu i stwierdził że on nic nie widzi.
Smród dalej jest. Jest odczuwalny głównie na postoju, światłach, korkach. Ale to pewnie dlatego że podczas jazdy jest rozdmuchiwany. Czuć smród przez kratki wentylacji.
Pomocy, może ktoś z Was miał taki problem. Ewentualnie gdzie szukać?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-10-2014, 23:52
|
|
|
Proste pytanie - czy w Stalowej Woli nie ma innego mechanika samochodowego, niż ten Twój niewidomy "mechanior" ? I chyba nie dość, że gość jest ślepy, to jeszcze ma jakieś zaburzenia węchu ?
Bo na odległość i nie widząc silnika to ciut trudno stwierdzić, co może być nie tak. Filtr paliwa, pompa, wtryski, pompowtryski, przewody paliwowe...co tam jeszcze w dieslu jest.
Skoro masz plamy z ropy pod samochodem, to trochę ogranicza miejsce wycieku. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-10-2014, 06:58
|
|
|
Jeżeli nie widac wycieku , to ja stawiam na uszczelkę między tandem pump a głowicą . |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-10-2014, 13:48
|
|
|
Zajrzyj z góry na skrzynię biegów jeśli jest mokra[MIĘDZY ŻEBERKAMI) to może być uszczelka pod pompą wys ciśnienia lub sama pompa |
_________________
 |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 11-10-2014, 23:32
|
|
|
Jak kupiłeś niedawno może euforia przeszła i zaczął śmierdzieć brak kata. To czyste złoto z 800 pln. |
|
|
|
 |
Wojtek K
Nowy Forumowicz
Auto: kiedyś Outlander 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:26
|
|
|
Znalezione - naprawione
Okazało się że uszczelka pod pompą wysokiego ciśnienia.
Dziękuję za podpowiedź |
|
|
|
 |
toppk
Forumowicz
Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 95 Skąd: RW
|
Wysłany: 14-10-2014, 19:50
|
|
|
Patrycjuszek MISTRZ!
Takich więcej tutaj nam potrzeba
Szkoda, że takich ludzi nie ma w ASO Mitsu. Albo może i byli, tylko za mało im płacili |
|
|
|
 |
sławek s
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2010 2,0 intens plus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 22 Skąd: Grębocin
|
Wysłany: 28-10-2014, 06:57
|
|
|
Witam
Wojtek, czy mógł byś napisać jakie to były koszty( uszczelka plus robocizna) a może można wymienić samemu? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-10-2014, 09:45
|
|
|
Uszczelka to koszt około 40 zl w ASO grupy VAG. Pompę odpinasz od paliwa i podciśnienia. Można wyjąć puszkę filtra powietrza. Pompa jest na imbusach tylko trzeba uważać które się odkręca bo krótkie łączą pompę vaccum i WC a długie właśnie trzymają ten tandem do głowicy. Po odkręceniu trzeba starą uszczelkę zeskrobać ale nie porysować alu. płaszczyzny. Zakładamy nową uszczelkę bez żadnych silikonów itp. Zakręcamy, zapinamy przewody paliwa i vaccum nie myląc ich miejsc i kierunku przepływu i jazda. Myślę że max 1h roboty dla laika. |
|
|
|
 |
sławek s
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2010 2,0 intens plus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 22 Skąd: Grębocin
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:35
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, po świętach biorę się do wymiany |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2017, 14:35
|
|
|
Witam kolegów.
A macie może inne pomysły niż uszczelka pod vacum?
Wczoraj dojechałem do roboty i było OK, a późnie już nie. Smród w kabinie i na zewnątrz.
Dziś oglądałem i wszystko wydaje się suche. Plam pod silnikiem też nie ma. |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 22-02-2017, 12:10
|
|
|
u mnie to był wężyk paliwowy, nie pamiętam tylko czy to jakieś połączenie rurki z wężykiem gumowym czy sama rurka. Cały element dostępny za ok 120 zł ( tak chyba płaciłem) |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
|