Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
Autor Wiadomość
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 02-04-2015, 09:46   Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity

W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...

-jak jest z jego trwałością?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
-czy "bierze" olej
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?

Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII...
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2015, 15:56   Re: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity

Grimm napisał/a:
W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...

-jak jest z jego trwałością?
Bez turbiny i 150 km to chyba trwały?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
TAK
-czy "bierze" olej
ja mam 11 tyś. km to nie wiem,na razie nawet 1 mm z bagnetu nie ubył?
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
Każde nowe auto dobrze jest "ułożyć" a potem to rura i tyle.
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Nie wiem,średnio jeżdzę każdym nowy autem do 120 tys. km i sprzedaję.
Dodałbym jeszcze czy ma skrzynię 5 czy 6 biegową?
Niestety 5 biegową i to jest jego spora wada,bo automat CVT to raczej w quadach się sprawdza.

Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII...
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 03-04-2015, 17:31   

Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. ..
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-04-2015, 18:15   

Grimm napisał/a:
Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. ..


CVT nie ma biegów... Znaczy ma, ale takie bardziej udawane.

A co do silnika to jest jakaś akcja na rozciągające się paski rozrządu w serii 4B10/11. A w Outku jest chyba SOHC 4J11 wiec taki jaki polift... I chyba ma już regulację luzów zaworowych na śrubkach (zamiast upierdliwych blaszek). Ale to niech ktoś potwierdzi.

Moim zdaniem silniki 4B11/4J11 są bardzo udanymi pod względem równego i szerokiego rozłożenia momentu obrotowego... Nie widziałem aby inne silniki benzynowe bez turbo potrafiły mieć dość wysoki moment już w sumie od 1000 obrotów do odcięcia....
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 03-04-2015, 18:20   

Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT :wink:
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2015, 08:28   

Grimm napisał/a:
Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT :wink:

Jakiego masz quada? :mrgreen: ....mi brakuje 6 biegu i myślę że to jest duży błąd firmy...już dawno 6 biegowe są Kia,Hyundai,Honda,Mazda :?
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 04-04-2015, 15:02   



Żeby nie było...
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2015, 18:54   

Grimm, Fun ma zapewne manuala...

a Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 05-04-2015, 00:57   

gzesiolek napisał/a:
Grimm
Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami...


Czemu to są niby "pseudobiegi"?
Przecież dzięki manetkom mogę sterować obrotami silnika jak przy skrzyni manualnej?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2015, 08:12   

Grimm napisał/a:
Czemu to są niby "pseudobiegi"?


Ponieważ skrzynia CVT ma płynne przełożenia (może w pewnym zakresie płynnie zmienić przełożenie). Dlatego jak przyśpieszasz to obroty silnika są stałe, a samochód przyśpiesza.

To co robisz manetkami to nic innego jak predefiniowane przez producenta pewne przełożenia. Jakby pogrzebać w sofcie to mogło by być ich równie dobre 3, 10, czy 20... Do tyłu też można by dać z 5 :p

Nie wiem jak to można łatwiej wyjaśnić... W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. Za to masz jakaś tam kontrolę.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 05-04-2015, 16:05   

krzychu napisał/a:

Za to masz jakaś tam kontrolę.


Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... :P
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2015, 16:40   

Grimm napisał/a:
Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... :P


Kosztem przyśpieszenia czy płynności przyśpieszania... A kontrola jest też nie taka sama bo nie da się wysłać wskazówki poza wskaźnik tak jak w menualu :finga: Do tego nie zadusisz silnika bo lock-up się odłącza i zaczyna działać konwerter...
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-04-2015, 16:15   

krzychu napisał/a:
W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz.


Tylko, że wtedy dźwięk jednostajnie wysokich obrotów wymaga pewnego przyzwyczajenia - na pierwszy raz można odebrać to negatywnie tzn. że przy kick down w trybie D przyspiesza wolniej niż na manetkach.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 22-04-2015, 13:45   

Zauważyłem, że po zimnej nocy gdy auto stoi na podwórku silnik jest strasznie głośny (na wolnych obrotach). Czy zauważyliście u siebie podobne objawy?
 
 
diller 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 13
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 28-07-2015, 23:01   

OIII 2.0 150 km, manual 5b, city style - przejechane 8kkm - żadnych uwag do pracy silnika, moc raczej nie odczuwalna, poprawna kultura pracy, średnie spalanie 8,6 - jazda miejsko-mieszana,
zastanawiam się nad zagazowaniem..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.