[E33A 2.0] Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2013, 14:07 [E33A 2.0] Zawór EGR
|
|
|
Witajcie drodzy MitsuManiacy.
Moje pytanie jest takie. Na jakiej zasadzie działa zawór EGR w miśku?
U mnie idzie rurka podciśnienia z przepustnicy do zaworu EGR i od zaworu do jakiegoś czujnika chyba, bo wychodzą z niego przewody.
Natomiast gdy silnik jest uruchomiony i podniosę grzybek w zaworze EGR to silnik automatycznie przygasa i spada z obrotów i dławi się.
Więc na jakiej zasadzie to wszystko działa.
Pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2013, 23:08
|
|
|
ten 2 przewody idą do zaworu termicznego
on się zamyka ze wzrostem temp. silnika
to oznacza, że dopiero po nagrzaniu EGR będzie się otwierał - w zależności od tego, jak mocno się naciśnie na gaz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2013, 11:50
|
|
|
Noo i tu moje kolejne pytanie.
Krzyżak pisze że otwierać się będzie w zależności jak mocno naciśniemy na gaz. W artykule który wysłał mi deejay piszą że otwiera się on przy małym obciążeniu silnika.
U mnie natomiast tak jak już wspominałem, gdy silnik jest rozgrzany i podnisę grzybek w zaworze EGR chociażby na biegu jałowym albo małym obciążeniu silnika zaczyna się dławić i gasnąć.
Więc o co w tym wszystkim chodzi? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2013, 16:52
|
|
|
o zmniejszenie toksyczności spalin |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2013, 20:03
|
|
|
Too że o zmniejszenie toksyczności spalin to wiem. Ale dlaczego mój silnik się dławi?
Iii czemu jedni piszą że otwiera się przy małym obciążeniu silnika a inni że przy dużym obciążeniu? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 18-03-2013, 12:25
|
|
|
Widocznie u Ciebie otwiera się za mocno i silnik dostaje tych spalin za dużo. Może otwiera sie też za wcześnie, albo masz oprócz tych spalin jakieś małe lewe powietrze. Na pewno zawór nie powinien sie otwierać już od wolnych obrotów, tylko trochę później. Małe i srednie obciążenia. Przy większym obciążeniu silnika też nie powinien się otwierać. W starszych samochodach nie kładziono jeszcze przesadnego nacisku na ekologię i przy większej mocy nie bawiono się w takie pierdoły. Istotna była ochrona silnika przed przegrzaniem, wskazania sondy lambda nie były brane pod uwagą, a silnik dostawał bogatą mieszankę. |
_________________ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Nie logowałem się przez rok i znów zaczynam od zera. |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2013, 13:18
|
|
|
Noo dobrze. Piszesz gondoljerzy że powinien się otwierać przy małych bądź średnich obciążeniach silnika. Ale u mnie zrobiłem eksperyment (jak już wcześniej pisałem). Gdy silnik sobie chodził i był już rozgrzany to podniosłem ten grzybek palcem (ten co jest w zaworze) i silnik automatycznie zaczął się dusić. To chyba nie jest normalne zachowanie. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 18-03-2013, 15:48
|
|
|
Bo otworzyłeś zawór EGR i zdusiłeś go spalinami... Zaślep EGR i będzie po problemie, toksycznośc spalin w tych autach czy z tym zaworem czy bez niego to już i tak praktycznie bez różnicy |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:57
|
|
|
misio-1992 chyba odpowiedziałeś sobie sam. Bedzie się tak działo, bo zadziałałeś na zawór Ty, a nie cały układ. Jak jest wszystko podłączone to działa sprawnie. Jak masz silnik rozgrzany to podczas pracy rusz przepustnicą a nie samym zaworem, to zobaczysz, że działa. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2013, 19:13
|
|
|
kwazar1 i tak właśnie zrobiłem. ruszyłem przepustnicą i zawór poszedł w górę
Dzięki za pomoc wszystkim |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
|