| 
		Wymiana rozrządu LANCER EVO IV 1996 GSR | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2015, 09:07   Wymiana rozrządu LANCER EVO IV 1996 GSR
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Własnie zakupiłem swoje pierwsze EVO,Jest to 4 generacja wersja GSR:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
i te boskie tablice:
 
 
 
 
 
 
Już jedzie do mnie z UK,tylko podobno słychać rozrząd i chciałem go miec odrazu jak już auto przyjedzie zeby sobie w weekend nim pośmigać, Może ktos polecić jakiś kompletny rozrząd bo nie bardzo moge znaleźć info na ten temat ani na forum ani w google.
 
 
Do tego będe potrzebował jakis olej bo auto troche stało i chce mieć podstawy wymienione,moze ktos by sie wypowiedział,gdzies czytałem ze motul tylko jaka specyfikacja...
 
 
Wiem ze to nie dzial do witania sie ale autko dopiero jedzie,jak juz bede mial je na miejscu opisze wszystko co i jak   
 
 z góry dziekuje i pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2015, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Niestety nie ma zbyt wielu użytkowników EVO na forum. Ja nie wiem dokładnie czy ten 4G63T co masz to już ten późniejszy (ale po zdjęciach widać, że to już ten obrócony). Ale jeśli tak to ogólnie nie do końca jest ważne co zamontujesz, ważniejszy jest mechanik, który zna 4G63. Bo niestety ukryty wałek balansowy jest dla kowali dużym problemem (wibracje silnika po wymienia, utrata mocy itd). A wstępny naciąg paska moim zdaniem dość restrykcyjnie podany... Także pierwsze poszukaj mechanika co na pewno zna 4G63, a jak już takiego znajdziesz to będzie wiedział co zamontować. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 14:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rozrząd zamówiony,580zł : 2 paski,napinacz hydrauliczny i 2xrolka,
 
 
Co do wymiany,to będzie mi to wymieniał kolega co śmiga imprezą wrx ,jest mechanikiem wiec nie powinno być problemu...
 
Okazało sie ze i tak teraz jakies swieto w niemczech i nie dadzą rady dojechac przed weekendem wiec musze czekac do poniedziałku a moze nawet wtorku...ale podejrzewam ze bedzie warto:) 
 
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 14:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pucza napisał/a: | 	 		  | co śmiga imprezą wrx  | 	  
 
 
Nie wiem co to ma do wymiany rozrządu w silniku Mitsubishi 4G63, ale ok. 
 
 
 	  | Pucza napisał/a: | 	 		  | jest mechanikiem wiec nie powinno być problemu... | 	  
 
 
No cóż na forum można przeczytać historię, gdzie mechanicy wymienili nie dali rady...
 
 
Ale cóż życzę szczęścia, ja bym jednak się upewnił czy zna 4G63 i wie jak zablokować ukryty wałek balansowy (lub używa jakiejś techniki nie ruszania lub grawitacyjnej). Najważniejszy, żeby o nim wiedział. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 07:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może rzeczywiście nie ma to za wiele do rzeczy:) chodzi mi o to że po prostu jest kumatym gosciem ,interesuje sie tą dziedzina...szczerze mowiac ja sie nie zagłebialem w opis wymiany tego... ale za jakiekolwiek wskazówki byłbym bardzo wdzięczny bo skoro to rzeczywiscie jest duzo bardziej skomplikowane niz w innych autach to lepiej wiedziec cos niecos niz zepsuc...
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 14:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Super,
 
Bardzo dziekuje za te informacje ,podejrzewam ze beda bardzo przydatne,
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2015, 01:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               już na sprzedaż?
 
 
 
ps. paląca się kontrolka AYC na zapalonym silniku to nic dobrego | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2015, 13:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak sie znajdzie chetny to chetnie sprzedam a sobie kupie nastepnego,poki co mam swoje auto - lexus rx300 2004 , szukam czegos do zabawy ale teraz akurat nałożyło sie na to kupno mieszkania i potrzebowałbym troche gotówki...zobaczymy jak to wyjdzie...
 
Co oznacza ta kontrolka AYC bo nie mialem czasu sie w to zagłębiac?
 
 
Znając życie pewnie oznacza to zakup tej pompy...?są jakies mozliwosci regeneracji tego??? ewentualnie z czym sie wiąże jazda palącą sie kontrolką???
 
http://allegro.pl/mitsubi...5360688837.html
 
 
Ta kontrolka raz sie zapala a raz sie nie zapala,jak mi go kolega odbierał to sie nie paliła,pozniej sie troche paliła,zgasił odpalił przestala,pozniej ladował go na lohre to tez sie zapaliła. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Slaw  		  
		 
         Forumowicz Śmigma
  
  
                  Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2015, 19:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w galancie z silnikiem 4g63 z tyłu silnika było takie podłużne wybrzuszenie na wałek balansu a na tym wybrzuszeniu była śruba na klucz 14 lub 12,trzeba było ją wykręcić i w otwór wkładało się np.dluższy srubokręt jeśli wchodził parę cm to znaczyło że balans jest ustawiony w dobrym położeniu jesli nie to trzeba było wyjąc i obrócic jeszcze raz na znak,podejrzewam że w tych silnikach jest tak samo więc sprawdzie bo to ułatwi sprawę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-05-2015, 00:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeżeli zachowuje się jak piszesz, to tak, uwalona pompa AYC
 
 
regeneruje je masa firm w polsce, 4turbo, 7motorsport itp, koszt jak przy częściach do evo, wysoki - takiej używanej nie zakładaj bo polata z miesiąc i będziesz w punkcie wyjścia | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pucza  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: LANCER EVO IV GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2015, 22:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wszystko wymienione,dziala jak trzeba tylko okazało sie przy wymianie rozrzadu ze pekniety jest czujnik polozenia wału i teraz czasami auto wskakuje na 2 cylindry ,ma ktos moze cos takiego i jest z okolic wrocławia???jak cos prosze o wiadomosc bo pewnie jutro po 17 bede zmuszony cisnac do legnicy i kupic z allegro,auto musze miec sprawne na sobote...moze ktos jest z dolnośląskiego i orientuje sie gdzie moge o to zapytac z używki we wroclawiu lub okolicach?? w legnicy znalazłem taki czujnik za 250zł:
 
 
http://allegro.pl/mitsubi...5093489014.html
 
 
z góry bardzo dziękuje za jakies sugestie i pozdrawiam... 
 
 
[ Dodano: 23-05-2015, 11:34 ]
 
Problem rozwiązany,okazało się że strzelony był komputer silnika,po przejechaniu kilku/kilkunastu km odłączał 2 cylindry-nie dawał prądu na 1 cewke.  Po wymianie auto śmiga jak wściekłe:) zgasły wszystkie kontrolki,czasami zapala sie AYC... MEGA FUN z jazdy,niesamowite wrażenia.dziś cykne kilka fotek to sie przedstawie i opisze w koncu wszystko jak trzeba.
 
 
Czujnik rozrządu był pekniety,ale dziala normalnie.
 
 
P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...
 
 
Pozdrawiam i dziekuje za porady. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 13:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pucza napisał/a: | 	 		  
 
P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...
 
 | 	  
 
 
W takim razie ciesz się, bo miałeś szczęście (33% szans na powodzenie bez wiedzy o wałku balansowym). A mechanik jak każdy inny wie lepiej jak widać.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 14:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  Pucza napisał/a:	
 
 
P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...
 
 
 
W takim razie ciesz się, bo miałeś szczęście (33% szans na powodzenie bez wiedzy o wałku balansowym). A mechanik jak każdy inny wie lepiej jak widać.  | 	  
 
 
A co to wałki sa tylko w 4g63 ??     . Oczywiscie ze jest standardowy prosty rozrzad. | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 15:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | rosomak1983 - a oczywiście, że nie. Nie wiem jak są ustawiane w silnikach, może tam wystarczy na znaki? W 4G63 nie. Taka różnica. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |