Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
27-09-2015, 18:53
Lancer X - pytania przed zakupem
Autor Wiadomość
hasos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Pszów
Wysłany: 22-09-2015, 09:14   Lancer X - pytania przed zakupem

Cześć, zastanawiam się nad zakupem Lancera X. Nie wiem jeszcze, czy będzie to sedan, czy sportb., ale chyba raczej sedan.
Obecnie użytkuję hondę civic z 2003 roku. Jest bardzo zadowolony, bo w zasadzie auto bezawaryjne (odpukać...). Chcę nabyć coś nowszego i właśnie padło na Lancera, głównie ze względu na opinie o bezawaryjności itp.
I o to właśnie chciałem zapytać - czy rzeczywiście jest to auto niesprawiające problemów?
Jak wygląda sprawa części - czy są zamienniki, czy są drogie?
Czy są jakieś części, które nie posiadają zamienników?
Czy jest jakiś wrodzony problem z czymś, czego naprawa jest kosztowna (jak np. CIM w oplach)?

No i te kwestie, które pojawiają się w różnych opiniach.
Czy rzeczywiście 1.8 pali tak dużo i czy 1.5 rzeczywiście pali mniej, przy niewielkiej różnicy dynamiki? Przy hondzie przyzwyczaiłem się do mulenia poniżej 4 tys., więc znam specyfikę tego typu silników. Ale czy np. nie kręcąc zbyt mocno, uzyskam normalny wynik spalania, powiedzmy w trasie te 7-8 litrów przy 120-130 km/h?
Czy rzeczywiście hamulce są słabsze niż u konkurencji? Czy ich słabość wynika z samego osprzętu, czy też włożenie lepszych tarcz i klocków załatwia sprawę?
Czy rzeczywiście jest to głośne auto? Tak powiedzmy na autostradzie przy 130 km/h?
Skrzynia 5-biegowa daje radę, czy czuć brak 6 biegu?
No i środek - plastikowość jest bardzo plastikowa i doskwierająca skrzypieniem, a fotele słabo trzymające i niezbyt wygodne?

Będę wdzięczny za kilka zdań opinii.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 22-09-2015, 09:47   

hasos napisał/a:
czy rzeczywiście jest to auto niesprawiające problemów?

Jak się dba o lancerka, to żadnych problemów nie stwarza. :wink:
hasos napisał/a:
Jak wygląda sprawa części - czy są zamienniki, czy są drogie?

Zamienniki oczywiście są. Ceny części nowych oryginalnych bardzo wysokie. :(
hasos napisał/a:
Czy są jakieś części, które nie posiadają zamienników?

Tak
hasos napisał/a:
Czy jest jakiś wrodzony problem z czymś, czego naprawa jest kosztowna

Zdarzały się problemy z łańcuchem rozrządu - sporadycznie (kilka przypadków). :roll:
hasos napisał/a:
Czy rzeczywiście 1.8 pali tak dużo i czy 1.5 rzeczywiście pali mniej,

Popatrz w mój motostat. Miasto 10-11L jazda spokojna. :P 1.5 to wącha benzynę. :wink:
http://forum.mitsumaniaki...22871&start=420
hasos napisał/a:
Ale czy np. nie kręcąc zbyt mocno, uzyskam normalny wynik spalania, powiedzmy w trasie te 7-8 litrów przy 120-130 km/h?

+ - 8L/100km :wink:
hasos napisał/a:
Czy rzeczywiście hamulce są słabsze niż u konkurencji?

Tak mi się wydaje. :(
hasos napisał/a:
Czy ich słabość wynika z samego osprzętu, czy też włożenie lepszych tarcz i klocków załatwia sprawę?

Załatwia sprawę założenie porządnych tarcz i klocków lub swap z Outlandera II :wink:
http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc - strona 44 - ostatni post (Tarcze hamulcowe SP Performance Drilled Slotted) :wink:
http://forum.mitsumaniaki...t=92653&start=0
hasos napisał/a:
Czy rzeczywiście jest to głośne auto? Tak powiedzmy na autostradzie przy 130 km/h?

Zależy do czego porównać. Ogólnie tragedii nie ma. :roll:
hasos napisał/a:
Skrzynia 5-biegowa daje radę, czy czuć brak 6 biegu?

Daje radę, ale na autostradach brakuje 6-ki. :wink:
hasos napisał/a:
No i środek - plastikowość jest bardzo plastikowa i doskwierająca skrzypieniem, a fotele słabo trzymające i niezbyt wygodne?

Plastiki nie trzeszczą, ale są podatne na zarysowania (progi, listwy ozdobne).
Fotele wygodne jak na tą klasę i cenę samochodu. :wink:

Powodzenia :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
Ostatnio zmieniony przez tyku 22-09-2015, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-09-2015, 09:58   

Przeczytałem opinię Tyku i powiem tak - samochód jest naprawdę porządnie skrojony i zasadniczo bezawaryjny (jak twierdzi facet z serwisu na Lancerach i Suzuki SX4 to raczej nie zarabiają).

Sporadyczne w skali Forum i serwisu babole się zdarzają.

Ze swojego doświadczenia powiem tak - zjeździłęm ostro 98.5kkm w Lancerze (z czego 96kkm w LPG) i koledzy z pracy, którzy ze mną jechali, to mówią, że by po mnie auta nie kupili :mrgreen:
Ale Lancer każdy przegląd techniczny przechodzi bez stresu. Zapieprza równo, pali średnio (na krótkich odcinkach dużo) przy autostradzie 130-140 jakiejś 10-11l LPG (więc około 8.5l Pb).

Każde auto ma wady - powiem Ci kolego hasos, że przeglądam sobie samochody czasami i nawet BMW5 535d w cenie 400kzł ma wady i rzeczy do których możesz się przyczepić, nie mówiąc o BMW 328i (ludzie narzekają na szum powietrza, słabsze materiały jak kiedyś...) a furka startuje chyba od 170kzł..
Takżę wiesz - przejedź się 2-3 Lancerami i odpowiedz sobie na pytanie czy Ci pasuje - mi pasował, więc go brałem w pół-ciemno (pierwszy samochód).

Pozdrowienia i powodzenia.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
hasos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Pszów
Wysłany: 22-09-2015, 10:08   

Dziękuję za odpowiedź.
To, że wszystko ma + i - to jasna sprawa. Nie spodziewam się, że Lancer będzie autem idealnym. Ja, że tak powiem, wolę mieć słabsze plastiki i głośniejszy silnik, niż auto, w którym ciągle coś się dzieje. W hondzie wydaje mi się, jest podobnie, jak w Lancerze pod względem jakości środka, więc nie będzie szoku.

Dopytam jeszcze o te części, które nie mają zamienników. To pewnie jakieś "poważne" części? Możesz podać jakieś przykłady?

Ale rozumiem, że ogólnie to polecacie? Np. względem civic sedan VIII czy octavia II?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-09-2015, 10:19   

hasos napisał/a:
octavia II?

Tyku, jak to stwiedził, to by Skody nie chciał mieć za darmo :mrgreen: "Aaaa daj spokój".

Osobiście brałbym Lancera - duży, w miarę komfortowy i bezawaryjny, z wolnossącym silnikiem z odpowiednią ilością koni. Ja tam polecam.

PS Swoją drogą Lancer jest chyba 7 czy 8 rok na rynku... Więc to chyba o czymś świadczy.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 22-09-2015, 10:20   

hasos napisał/a:
Ale rozumiem, że ogólnie to polecacie? Np. względem civic sedan VIII czy octavia II?

Tak,tak... jak najbardziej. :D
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
hasos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Pszów
Wysłany: 22-09-2015, 10:57   

No właśnie poczytałem o Octavii i odpuszczam. Bardzo mi się podobają, zwłaszcza rs w kombi, ale to, co ludzie piszą o tych silnikach to jakaś masakra.
Czyli zostaje lancer albo civic. Ale prawdę mówiąc, ciągnie mnie bardziej do lancera.
Oglądam i czytam dalej.
No i te części bez zamienników jakie są.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-09-2015, 11:53   

hasos, W okolicy Pszowa masz kolegę, który ma Lancera. Zapytaj go i zobacz auto. Ma nick "uwex".
Lancer to nie Lexus, ale zadbanym będziesz jeździł z satysfakcją :wink:

[ Dodano: 22-09-2015, 11:55 ]
hasos napisał/a:
No i te części bez zamienników jakie są.
Przy tak rzadkich naprawach, to warto inwestować w orginały (nie w ASO).
 
 
hasos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Pszów
Wysłany: 22-09-2015, 11:57   

Ja teraz co prawda we Wrocławiu, ale dobrze wiedzieć :) Dzięki.
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2015, 13:02   

Ceny części - bałbym się jeździć bez AC przy cenach za oryginalne lampy z biksenonem. Eksploatacja - jeśli miałbym wybierać pomiędzy autem tanim w eksploatacji ale z ryzykiem wystąpienia awarii w trasie i wysokimi kosztami jej naprawy (kolega ostatnio miał przygodę z 1.4 tsi w octavii (rozrząd..) przy przebiegu 37kkm) a wysokimi lecz stałymi kosztami bezstresowej eksploatacji, to wybrałbym (i wybrałem) to drugie.

Wybór silnika - 1.8 ma wyższy moment obrotowy ale jest cięższy. Wg danych producenta sedan 1.6 ma tyle samo do setki co sportback 1.8. Przy dużo korzystniejszym spalaniu.

Przy 140km/h mam 3.5k rpm i spalanie w okolicach 7.2-7.5. hałas jest znośny, ale w dłuższej jeździe męczy. Dobry kompromis to 3k rpm i 125km/h (bez wiatru), nie jest zbyt głośno, można się schować za kimś i robić duże dystanse bez potrzeby postoju.
_________________
Mój misiek
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-09-2015, 09:38   

hasos napisał/a:
Czyli zostaje lancer albo civic. Ale prawdę mówiąc, ciągnie mnie bardziej do lancera.


Civic lepiej wyciszony, ma mniejszy nieco bagaznik, odrobine mniej pali (1,8 vs 1,8)
Lancer ma bardziej bezposrednie zawieszenie i uklad kierowniczy (lepiej sie czuje droge i np. moment utraty przyczepnosci) jest chyba bezpieczniejszy i biernie i aktywnie i zwykle lepiej wyposazony...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
hasos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Pszów
Wysłany: 26-09-2015, 11:09   

Ok. To jeszcze dopytam - dlaczego, jak są sprzedawane, to zwykle auta z niskim przebiegiem i za dobrą cenę? No i dlaczego ktoś sprzedaje takie młode auto za stosunkowo niewiele? Jak myślicie? Czy Was, jako użytkowników, denerwuje w nich coś, co mogłoby powodować chęć sprzedania?
Mnie martwi w sumie kwestia tych części, że może być problem z zamiennikami.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-09-2015, 12:09   

Po zrobieniu 40 kkm lancerem 1,6 bez zastanowienia brałbym ten samochód jeszcze raz.
Plastiki wbrew pozorom nie są złe, przynajmniej są odporne na zużycie eksploatacyjne, nie cierpią na chroniczną "łuszczycę", jak np. ostatnio kierowane C5 II generacji z przebiegiem 70 kkm.
Zawieszenie jest super zestrojone, auto jedzie jak "mniejszy brat Accorda", żywe, błyskawicznie reagujące na ruch kierownicą i to przy dużej dozie komfortu w zawieszeniu. Mam 190 cm wzrostu, rodzina 2+2 mieści się bez problemu, a dzieci w wieku 5 i 10 lat i to szybko rosnące. Bagażnik ma uczciwe 400 l, chyba więcej niż deklarowane przedtem 460 l w Cmaxie, ale wiecie jak firmy robią pomiary. Tak ja VW emisję spalin :mrgreen:
Jak dla mnie, kto benzynę ma we krwi i nie traktuje auta jako przyrządu do przemieszczania się, samochód super jak za swoją cenę.
No i silnik - nie jest rakietą, ale do normalnej jazdy jest naprawdę ok. Elastyczny na dole, kręcący się do odcinki, po uaktywnieniu miveca idzie jak trzeba. Mocy może brakować z pełnym ładunkiem, ale cóż. No i spalanie - przy rozsądnej jeździe w trasie spokojnie schodzę do 5,2-5,5 l, a cykl z całego baku (większość trasy) to regularnie między 5,7-6,0 i to liczone na piechotę, więc rzeczywiste.
Może i najcichszy nie jest, ale przeskok robi się dopiero w segmencie D, co też kosztuje. Jeżdżąc coraz większą ilością aut naprawdę Lancer zasługuje na duży szacunek, bo jest jak rower listonosza - służy wiernie i niewiele sobie za to liczy. Jak dla mnie - best value.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-09-2015, 18:53   

Kolejny temat o tym samym...
Czy naprawde tak trudno przeglądnąc kilka tematów na Forum?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.