Pokrętło ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 08-10-2015, 19:37 Pokrętło ogrzewania
|
|
|
Prawdopodobnie stanę się posiadaczem Lancera z 2003 lub 2004 roku. Problem jest taki, że pokrętło od ogrzewania nie działa. Wygląda to tak, że jest ustawione w połowie, można je przesunąć i w lewo i w prawo, jednak po puszczeniu znowu wraca samo na środek. Przy przekręcaniu z początku oporu nie ma, ale przy krańcowych wychyleniach się "gumowato" zwiększa. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 08-10-2015, 20:29
|
|
|
oczywiście - zagięte cięgło od regulacji temperatury.
instrukcja wymiany
na filmiku jest akurat wymiana cięgła oraz zębatek na (podobno lepsze) przeprojektowane.
Ciegło nowe w ASO chyba 57 zł albo wymontować i spróbować wyprostować stare (problem może powrócić) |
|
|
|
 |
mrcng
Forumowicz
Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-10-2015, 21:04
|
|
|
Może jak nie masz wygiętej tej linki to spróbować możesz psikać olejem silikonowym. Może to pomoże. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 08-10-2015, 22:12
|
|
|
jeszcze nie wiem, bo dopiero lancera dzisiaj oglądałem, pewnie go wezmę. Ktoś wie jak ściągnąć ten panel z pokrętłami?...carismę mam obcykaną, teraz przyszła pora na lancera. |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 09-10-2015, 07:14
|
|
|
remi napisał/a: | Ktoś wie jak ściągnąć ten panel z pokrętłami? |
O ile dobrze pamiętam, to musisz ściągnąć wszystkie 3 pokrętła (wysunąć do siebie, regulacja temperatury, siły i kierunku nawiewu). Pod spodem masz 2 śrubki, które będą trzymać całą ramkę. Podejrzewam, że raczej będziesz musiał wyciągnąć cały panel z radiem, jest on na takich klipsach zatrzaskowych (uważaj przy ściąganiu, mnie się udało zgubić jeden z nich). Jak już to wyciągniesz to dalej sam będziesz widział co i jak |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 09-10-2015, 08:43
|
|
|
Dzięki...jak będę miał auto pod domem to posprawdzam i jak coś to podziękuję
[ Dodano: 10-10-2015, 17:37 ]
Podziękowania poszły!! Dzięki za filmik. Chwilowo jestem w stanie włączyć sobie ogrzewanie przesuwająć ręką tą dzwignie nad pedałami. Jak jest zbyt ciepło to pokrętłem mogę sobie zmniejszyć grzanie...ale żeby ponownie włączyć to znowu muszę "nurkować" jednak zima mi niestraszna.
Tak poza tym, to witam w nowym dziale...Lancer wczoraj zakupiony. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2015, 18:03
|
|
|
no to gratulacje oby śmigał bezawaryjnie wiele lat ! |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 10-10-2015, 22:00
|
|
|
gratuluję te pogięte cięgna jest szansa, że uda się wyprostować - ja tak robiłem w corsie, udało się i działa chyba do dziś (znajomy ją kupił, ale nic nie wspominał na ten temat ) |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-07-2016, 15:11
|
|
|
Cześć
Odgrzewam temat, bo przypadłość zagiętego cięgna dopadła i mnie i chyba znalazłem proste, bezkosztowe rozwiązanie
Obserwując jak się gnie to cięgno doszedłem do wniosku że trzeba po prostu poprawić jego sztywność... Kombinowąłem z jakimiś obejmami, blaszkami usztywniającymi, ale niewiele to pomagało.
W pewnym momencie spróbowałem po prostu przekręcić całe cięgno - od strony mocowania do gałki - o 180 stopni i zamocowałem w kołku tego plastiku za gałką jak oryginalnie
Skręcenie wystarczyło żeby usztywnić cięgno które już działa jak kiedyś... znaczy trochę ciężko ale sprawnie w całym zakresie regulacji.
Nie wiem jak trwała to naprawa ale na pewno szybka, więc zostawiam info dla potomności może komuś sie przyda |
_________________ Dobry adres )
 |
|
|
|
 |
Tomek_Lancer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2003 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-09-2017, 22:22
|
|
|
hej, u mnie myk z przekręceniem linki pomógł tylko na parę dni, kupno nowej linki pomogło na kolejne kilka więc właściwie jestem jakiś 5 dych w plecy.
Pytanie do was: czy ten nowy mechanizm sterowania pokazany na filmiku z youtube powyżej rzeczywiście lepiej działa i to jest metoda i linka już nie będzie się łamać ? Ktoś to kupował, wymieniał? wie ile kosztowało?
Będę mega wdzięczny za każdą podpowiedź.
P.s. Mój mechanik niby na to patrzył i twierdzi że problem prawdopodobnie jest w nagrzewnicy i olał temat, bo stwierdził że to niezapłacona robota, ja natomiast jak zdjąłem poprzednio ten mechanizm z wierchu to widziałem że kółko które wchodzi do nagrzewnicy obraca się całkiem spoko - ale też robiłem to na szybko więc zwątpiłem już. Pytanie czy może być to sam ten moduł nagrzewnicy ( ten wielki kloc ) czy raczej skupić się na mechanizmie z zewnątrz ? Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
link do filmiku co był powyżej: https://www.youtube.com/watch?v=vcG20LmRZFU |
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Tomek_Lancer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2003 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-09-2017, 23:48
|
|
|
Pehu dzieki za linki, czytalem juz to wczesniej ale pytanie m0je było czy ktoś doszedl do tego źe problemem byl cały moduł nagrzewnicy. Z wczesniejszych postós wynika ze nie wiec nadzieja w nowych zebatkach;) |
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-09-2017, 01:39
|
|
|
u mnie działa mniej więcej od początku tego roku - nowa linka + nowy model zębatek - więc chyba nie jest źle... nawet jak się zepsuje po roku to taki wydatek raz na rok nie jest jakąś tragedią |
_________________ Dobry adres )
 |
|
|
|
 |
szydera
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-10-2017, 09:29
|
|
|
Cześć
Tak, używam dokładnie tej zębatki.
Co do cięgna to MR513273 jest od temperatury (zimno-ciepło). To drugie od kierunku nawiewu chyba, ale z tym akurat problemów nie miałem.
Nr kat z amazona dotyczy zdaje sie evo, ale z tego co widzę jest to chyba to samo, co w cywilnym lancerze.
W każdym razie ten sprzedający na Allegro jest w porządku. Od niego kupowałem i pasuje wszystko idealnie.
Montaż to 15 min roboty. |
_________________ Dobry adres )
 |
|
|
|
 |
|