Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy.
Autor Wiadomość
Witek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: Narewka
Wysłany: 03-08-2008, 11:59   [MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy.

Witam!
Nabyłem Space Star niedawno, a wcześniej nie miałem auta ze wspomaganiem kierownicy. Mam pytanie jaki ojej dolać do zbiorniczka bo na podziałce mam mniej niż "mini". Przeszukałem wszystkie posty i nic na forum nie znalazłem. Z góry dziękuje :o


EDIT by MOD.
Ilość płynu potrzebna do zalania układu wspomagania.

MadReapeR napisał/a:
Jakby ktoś kiedyś szukał też tej informacji to tak jak pisał bestja83 - weszło 0,8 L.
_________________
102KM MSS 2003r. 135tys.km.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 18-09-2015, 10:58, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2008, 12:15   

A może wiesz jaki jest kolor twojego? Czerwony czy zielony? Ja bym wymienił na ATF-a i problem z głowy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-08-2008, 12:40   

Na zakrętce zbiornika powineneś mieć napisane ATF a w instrukcji resztę ale zapewne tak jak w Carismie chodzi o ATF Dextron II
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2008, 15:26   

saphire napisał/a:
chodzi o ATF Dextron II

Dexron II - nie Dextron II
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-08-2008, 18:53   

Z tego co czytałem w serwisówce to i Dexron II i Dexron III są dopuszczalne.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Misiek79 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-02-2010, 01:43   

Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego).
_________________
Misiek79
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-01-2013, 20:06   

Misiek79 napisał/a:
Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego).


Odświeżę trochę temat. Też dziś wykryłem poziom poniżej minimum w zbiorniczku. Niestety jakiś rok temu jak sprawdzałem źle to zrobiłem gdyż odkręciłem wieczko spojrzałem na miarkę która była zamoczona do max i tylko zerknąłem okiem do zbiorniczka gdzie widziałem lustro płynu. Dziś to samo ale wytarłem miarkę i już po zakręceniu nawet nie było poziomu min. Nadal jakiś płyn tam widzę okiem ale zdecydowanie na dnie.

Do tego skłoniło mnie lekkie wycie spod kolumny kierowniczej od jakiegoś czasu po uruchomieniu samochodu które po jakimś czasie ustaje albo już go nie słyszę. Co ciekawe naciśnięcie kilka razy mocno hamulca (podniesienie ciśnienia w układzie) wyłącza to "wycie" które za 2-3 wraca znowu.

Zastanawia mnie tak jak w cytacie jaki ma związek odpowietrzenie układu hamulcowego z układem wspomagania. Załóżmy że jutro uzupełnie ten płyn wspomagania - coś muszę robić jeszcze z hamulcami ???
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 22-01-2013, 20:30   

Zbiorniczek płynu hamulcowego i płynu od wspomagania to 2 odrębne rzeczy. Ty masz raczej problem z niskim poziomem płynu wspomagania lub kończącą się pompą, ale po kolei..........
Pokręć kierownicą szybko w prawo w lewo w prawo w lewo i powiedz czy wyje. (Robisz to na postoju na włączonym silniku) Jeśli tak, to dolej płynu do układu wspomagania, jeśli nie wiesz jaki masz, dolej tzw uniwersalny mieszalny ze wszystkimi. Bezpiecznie będzie wlać np STP power stering,(mieszalny ze wszystkimi kupisz na każdej stacji benzynowej) ja takiego kiedyś użyłem gdyż tej firmy używam akurat specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i działał jeżdziłem aż sprzedałem auto. Być może są inne mieszalne ale nie wiem nie uzywałem. Jeżeli po wlaniu będzie nadal dalej wyć to pompa wspomagania jest na wykończeniu. Mówi się że jeżdzij póki nie padnie ale może byc tak że akurat Ci padnie podczas pokonywania zakrętu i nagle zostaniesz bez wspomagania-nie polecam czekać. Można tez sprawdzic czy nie pływają czastęczki resztki pompy opiłki metalu. Ale to musisz miec taki dlugopisik teleskopowy z magnesem na końcu i zanurzyć w zbiorniczku. Wg mnie na pierwszy rzut oka wystarczy dolać płynu i problem ustąpi, mi raz wyło gdy płyn spadł poniżej minimum.

Ps sprawdz poziom płynu hamulcowego jeśli nie wiesz jaki jest wlany śmiało możesz wlać DOT-4. byle nie DOT-3
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-01-2013, 10:40   

Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym :wink: .
Hamulcowego może troszkę ubywać w miarę ścierania się klocków, szybki spadek ilość świadczy o jakimś wycieku :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 23-01-2013, 11:50   

Bizi78 napisał/a:
Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym :wink:


Dopiero po pracy sprawdzę. Gdzieś wyczytałem że różnica między na postoju [tak wczoraj patrzałem] a na jałowym to 5 mm w górę zatem i tak pewnie jest za mało. Aczkolwiek wczoraj pierwsze wyciągnięcie miarki pokazywało ślad oleju na max, po wytarciu i zakręceniu bez uruchomienia silnika już zero śladu na miarce.
 
 
pawlow83 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star ' 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-06-2014, 12:37   Płyn do wspomagania kierownicy

Witam.Kilka miesięcy temu zakupilem MSS 1.3 '01.Sprawdzajac ostatnio poziom płynow w aucie stwierdziłem niski poziom płynu wspomagania.Poradzcie jesli możecie jaki płyn byłby najbardziej zalecany.Pozdrawiam

Edit by MOD.
Proszę używać szukajki.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-06-2014, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2014, 13:24   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26471
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=64018
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61900
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61447
Tak jak powyzej pisza, instrukcja zaleca płyn klasy Dexron II, sprawdź jeszcze czy na kapselku od zbiorniczka wyrównawczego nie pisze specyfikacji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawlow83 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star ' 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 01-07-2014, 11:04   [MSS 1.3]Płyn do wspomagania i jego uzupełnienie

Witam.Posiadam MSS 1.3 2001,zauwazyłem ostatnio że kierownica zaczyna nieco skrzypieć,zajrrzałem pod maske a tam zaczyna brakowac płynu do wspomagania.W zbiorniku znajduje sie jakiś zołty,chciałbym zapytac czy moge dolac inny płyn,czy ma to byc ten sam (nazwy nie znam).Czy w ogole mozna mieszac płyny?Prosze o odpowiedz
 
 
kupszczelisty 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS DID 75kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Obecnie okolice Poznania
Wysłany: 01-07-2014, 13:45   

Przyłączę się do pytania. Mam krajowego MSS DID. Chcę wymienić płyn wspomagania. W instrukcji jest napisane Dextron III lub Dextron II. Sprawdziłem kolor na chusteczce i jest coś między czerwonym a żółtym, bardzo wyblakły. Wspomagania chodzi ciężko dlatego chcę wymienić płyn. Nic nie wyje i nie ma wycieków.
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 01-07-2014, 15:58   

Jeżdżę na polskim OLEJ ORLEN HIPOL ATF II D który spełnia normy Dextrona II i nie narzekam :)
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.