Pajero w terenie ?! |
Autor |
Wiadomość |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2015, 12:49 Pajero w terenie ?!
|
|
|
Tak sobie ogladam ostatnio Terenwizje i szczerze mowiac to ledwo co widac czasem jakies Pajero a jak sie zdarzy to wersja 2. Wszystkie 'trojki' juz sie posypaly czy po poprostu nie nadaja sie w teren ? ))) |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-12-2015, 14:16
|
|
|
No to akurat niezbyt dobry przykład. Na tym filmiku nie ma żadnej "trójki" |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Geronimo
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Rędziny /k Częstochowy
|
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 03-12-2015, 20:50
|
|
|
trójki nie ma ,ale za to jest coś innego jak to mówią lada fał acht
moża również popatrzeć na technikę jazdy, bo co z super samochodu jak się jeździć nie umie:D
Jest kilka rosyjskich filmów co i czwórkami jeżdżą .
a w tej terencośtam jakaś dziewczynka opowiada o swoich przeżyciach i o tym jak jezdzą patrole jepy suzuki i inne zmoty Czy już nie ma nic lepszego do oglądania ??? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2015, 11:16
|
|
|
Fajnie to wyglada !
Moze jakas galeria/blog czy cóś ?
[ Dodano: 04-12-2015, 11:18 ]
Bartek5 napisał/a: | trójki nie ma ,ale za to jest coś innego jak to mówią lada fał acht
moża również popatrzeć na technikę jazdy, bo co z super samochodu jak się jeździć nie umie:D
Jest kilka rosyjskich filmów co i czwórkami jeżdżą .
a w tej terencośtam jakaś dziewczynka opowiada o swoich przeżyciach i o tym jak jezdzą patrole jepy suzuki i inne zmoty Czy już nie ma nic lepszego do oglądania ??? |
Nie o to chodzi-to spore imprezy 4x4-te pokazane w Terenwizji /jak Ci dziewczyny przeszkadzaja to juz Twoj problem../ a jednak nie widac tam Pajero
a moje glosne pytanie bylo: Jak uwazacie-dlaczego? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 04-12-2015, 13:24
|
|
|
Na Polskich imprezach nie widać pajero tak samo jak ład , a np. w Rosji
ład sporo jeździ w tamtejszych hardcorowych rajdach i różnych imprezach i dają rade
bluecd napisał/a: |
a moje glosne pytanie bylo: Jak uwazacie-dlaczego? |
Prawdziwy "terenowiec patrolowiec" powie Ci o pajero3 np to:
-brak ramy
-wielowahacze
-marne półosie
-za dużo elektroniki
-za drogie w eksploatacji.
Nie wiem jak wam ale Pajero 3 , 4 kojarzy mi się z Dakarem , a nie z upalaniem w terenie. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2015, 21:54
|
|
|
Akurat w Rosji jest sporo Pajero w terenie...;
Skoro tyle właściwości antyterenowych to gdzie tu cymes? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-12-2015, 07:11
|
|
|
Bartek5 napisał/a: | Prawdziwy "terenowiec patrolowiec" powie Ci o pajero3 np to:
-brak ramy
-wielowahacze
-marne półosie
-za dużo elektroniki
-za drogie w eksploatacji. |
Z pierwszymi trzema punktami raczej się nie zgodzę.
Rama jest tylko zintegrowana. Nadwozie jest sztywne. Jeżdżę sporo po naprawdę wymagającym terenie i nie odstaję od kolegów z Monterejami, Ładami itp. Powiem wręcz, że to w Ładzie gdy stanie na wykrzyżu jest problem z otwieraniem drzwi bo buda pracuje.
Półosie pierwszy raz słyszę żeby z nimi był problem. Mam trójkę od siedmiu lat katuję ją ostro w terenie i jeszcze nigdy nie miałem problemu z półosiami (koła 32" opony MT)
Ostatnie dwa punkty z tym się zgodzę - zbyt dużo elektroniki (utopiłem auto w rzece i potem trudno było opanować problemy z elektryką), no i oczywiście dosyć droga eksploatacja. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 05-12-2015, 09:46
|
|
|
TangoKK napisał/a: |
Rama jest tylko zintegrowana. |
słyszałem ten tekst
to samo mogę powiedzieć o ładzie. wszystkie elementy zawieszenia są przykręcone do zintegrowanej ramy czyli podłużnic. oprócz tylnych amortyzatorów tak jak w pajero3 (jak mnie pamięć nie myli) w pajero w przodzie chyba też są kielichy przykręcone do nadwozia.
? panie ... to dlaczego pajero się nie gnie a w ładzie drzwi się nie otworzy ?
Stal w ładzie jest miękka cieniutka i w pajero jest taka jak ma być.
Ale za to łada waży 1200kg a nie ponad 2000kg
Sam pamiętam jak pajero było zmrożone po nocy to przy zjeżdżaniu z małego krawężnika to słychać było jak całe nadwozie pracowało. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2015, 10:10
|
|
|
TangoKK napisał/a: | Bartek5 napisał/a: | Prawdziwy "terenowiec patrolowiec" powie Ci o pajero3 np to:
-brak ramy
-wielowahacze
-marne półosie
-za dużo elektroniki
-za drogie w eksploatacji. |
Z pierwszymi trzema punktami raczej się nie zgodzę.
Rama jest tylko zintegrowana. Nadwozie jest sztywne. Jeżdżę sporo po naprawdę wymagającym terenie i nie odstaję od kolegów z Monterejami, Ładami itp. Powiem wręcz, że to w Ładzie gdy stanie na wykrzyżu jest problem z otwieraniem drzwi bo buda pracuje.
Półosie pierwszy raz słyszę żeby z nimi był problem. Mam trójkę od siedmiu lat katuję ją ostro w terenie i jeszcze nigdy nie miałem problemu z półosiami (koła 32" opony MT)
Ostatnie dwa punkty z tym się zgodzę - zbyt dużo elektroniki (utopiłem auto w rzece i potem trudno było opanować problemy z elektryką), no i oczywiście dosyć droga eksploatacja. |
Duzo wiecej Ci pali przy tych oponach?
astanawiam sie czy dac A/T -ki jakies na Rumunie i Bulgarie ale rodzina wymaga komfortu rowniez na asfalcie wiec narazie nie zdecydowalem..))) |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-12-2015, 12:15
|
|
|
bluecd napisał/a: | Duzo wiecej Ci pali przy tych oponach?
astanawiam sie czy dac A/T -ki jakies na Rumunie i Bulgarie ale rodzina wymaga komfortu rowniez na asfalcie wiec narazie nie zdecydowalem..))) |
Zacznę od tego, że pracuję w firmie Michelin, która jest właścicielem marki BFG. Dostajemy opony do testowania za darmo, tak więc miałem okazję wypróbować już chyba wszystkie rodzaje opon BFG AT, BFG MT, Latitude Cross HP (takie prawie AT) i typowo szosowe Latitude Tour HP. Co do BFG MT to jest wyraźnie większe zużycie paliwa. Na początku jak je założyłem pomyślałem co za głupoty piszą na forum. Opony ciche zero problemów na mokrym, ale po przejechaniu dosłownie około 300 km gdy klocki w bieżniku lekko przytępiły się na krawędziach hałas stał się taki, że myślałem że siadają mi łożyska no i na mokrym prowadzenie auta stało się delikatnie mówiąc mało przyjemne. W terenie szczególnie tym cięższym bardzo fajnie się sprawują. Błoto łatwo odkleja się od bieżnika. Jednym słowem fun z jazdy jest duży. AT-eki to chyba najlepszy kompromis na wyprawy da się jechać po czarnym i nieźle robią w terenie, a i zużycie paliwa jest mniejsze
[ Dodano: 05-12-2015, 12:27 ]
Bartek5 napisał/a: | to samo mogę powiedzieć o ładzie. wszystkie elementy zawieszenia są przykręcone do zintegrowanej ramy czyli podłużnic. oprócz tylnych amortyzatorów tak jak w pajero3 (jak mnie pamięć nie myli) w pajero w przodzie chyba też są kielichy przykręcone do nadwozia. |
Tu się trochę mijasz z prawdą. Ta "niby" rama w trójce jest jednak przestrzenna, to nie tylko pojedyncza blacha z podłużnicami. Miałem to okazję sprawdzić jak rozebrałem auto do "gołego" po topieniu. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 05-12-2015, 15:29
|
|
|
bluecd napisał/a: | Nie o to chodzi-to spore imprezy 4x4 (...) a jednak nie widac tam Pajero a moje glosne pytanie bylo: Jak uwazacie-dlaczego? |
Przez ostatnie 30 lat Mitsubishi, legendarnym modelem Pajero odcinało kupony od sukcesów w rajdach Dakar.
Szeroki rynek odbiorców wymagał konstrukcji o zwiększonym komforcie jazdy, więc trzecia i czwarta generacja Pajero otrzymała nadwozie samonośne z nisko położonym środkiem ciężkości. Wysokie "ramiaki" 4x4 pozostawiono konkurencji. I te głównie widzimy na YouTube. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
Ostatnio zmieniony przez Georg 05-12-2015, 15:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 05-12-2015, 15:32
|
|
|
Dla jednych będą to wzmocnione podłużnice dla drugich zintegrowana rama.
Nie ma o czym mówić Wiemy o co chodzi
Lecz osobiście nie rozumie ludzi, którzy skreślają terenówki co nie mają konwencjonalnej ramy. A wszystko ma przecież swoje plusy i minusy i każdy wybiera to co mu potrzeba
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2015, 19:15
|
|
|
Wyglada,ze biorac pod uwage powyzsze, szczegolnie koszty eksploatacji-to tak srednio fajne /niestety/ autko. Oczywiscie tylko dla sponsora, dla mechanika jest super !
Z mojej skromnej wczesniej posiadanych aut Pajero bylo najwieksza zmyłą ale to pewnie wyjatek a nie regula, zmyłą w tym sensie ,ze inne tez mialy grzeszki ale zadne nie zawiodlo mnie w trasie mimo wszystko. Dlatego uwazam ,ze miedzy Pajero a Niva jest tylko roznica zdrowego rozsadku, na korzysc tanszej eksploatacji rzecz jasna ))) |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
|