 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Prośba o skompletowanie quasi-terenowego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
DamianS
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2016, 14:17 Prośba o skompletowanie quasi-terenowego zawieszenia
|
|
|
Szanowni Forumowicze!
Przesiadłem się niedawno z wysłużonego LR Disco I na Pajero III 3.2 DiD. Próbowałem z Disco II ale ogrom awarii trapiących ten model był dla mnie nie do przyjęcia...
Tak więc jest Pajero - kompletna seria.
Ponieważ jestem geodetą i użytkuję auto również w terenie (żaden off-road, jednak często pola, łąki tudzież leśne lub polne dróżki często w kiepskim stanie, rozjechane przez traktory lub inne maszyny leśne), chciałbym nieco usprawnić nowy nabytek. I tu prośba do Was - o ocenę i poradę w kwestii przeróbek i doboru akcesoriów.
Na czym mi zależy? - na zwiększeniu dzielności terenowej, ale przy możliwie jak najmniejszym pogorszeniu komfortu podróżowania (mimo wszystko większość kilometrów w ciągu roku pokonuję po czarnym - ok. 70% do 30% terenu).
Co chciałbym wykonać:
1. Lift zawieszenia 2 cale - sprężyny i amortyzatory Dobinson.
Z tego co przeczytałem tu na forum dobry kompromis między drogim OME a tańszym, ale twardym IronManem. Gdzie kupić i czy są do wyboru różne twardości tak, jak przy OME?
Tak, jak napisałem na wstępie, nie chcę aby te przeróbki odbiły się znacząco na komforcie jazdy po czarnym, dlatego celowałbym w wariant najmniej twardy. Jednakże nie wykluczam w przyszłości montażu wyciągarki pod oryginalny zderzak, a to zdaje się wyklucza najsłabszą odmianę takiego zawieszenia? (póki co, od ostatniej przygody, kiedy to zawisłem na brzuchu i niestety zostałem zmuszony wzywać traktor z pobliskiej wsi, zawsze wożę w bagażniku tirfora...)
2. Opony terenowe - jaki największy rozmiar wejdzie na oryginalne felgi przy założonym lifcie zawieszenia bez konieczności podginania czy podcinania czegokolwiek? No i jakie opony byście polecili?
Do tej pory w każdej poprzedniej terenówce użytkowałem AT-eki (BF Goodrich lub General Grabber AT2). Biorąc pod uwagę wykorzystywanie Pajero jednak w 70% po czarnym czy moglibyście polecić jakieś nie AT-eki, które jednocześnie w miarę dawałyby radę w terenie? A wówczas M+S (całoroczne) czy raczej zakupić dwa komplety na zimę i lato?
3. Polibusze - podobne pytanie jak przy zawieszeniu - jaka twardość? Czy np. ten niebieski zestaw ze sklepu Zbyszka (e-pajero: http://e-pajero.pl/tuleje...ajero-iii.html) byłby dobry? W jakim stopniu utwardzi zawieszenie? Czy może jednak pozostać przy oryginalnych tuleiach?
4. Osłona podwozia - tu konkretnie: http://atm4x4.pl/product.php?id_product=59 Użytkował/użytkuje ktoś taki zestaw?
I to chyba tyle...
Sporo tego, jednak byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś z bardziej doświadczonych Forumowiczów mógł odnieść się do powyższego, coś podpowiedział, doradził...
Od kiedy zajechałem seryjną Vitarę w terenie (przy takim właśnie użytkowaniu, jakie opisałem na wstępie, kiedy to pourywałem wszystko co było możliwe pod autem a dalszej współpracy odmówiły tylne sprężyny i amortyzatory) jestem zwolennikiem kompleksowego przygotowania samochodu do wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem
Z góry dziękuję za wszelkie głosy w niniejszym wątku! |
|
|
|
 |
|
|