Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wymianie ASB w Pajero Sport 3.0 dalej ten sam problem!
Autor Wiadomość
apache 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-03-2016, 15:14   Po wymianie ASB w Pajero Sport 3.0 dalej ten sam problem!

Witam wszystkich!
Wczoraj wymieniłem ASB w moim Pajero Sport 3.0 2000r. Wcześniej skrzynia nagle weszła w stan awaryjny (szarpnęło na rondzie i wrzuciło chyba na 3 bieg) i tak już zostało, dodatkowo jeszcze szarpało przy wrzucaniu wstecznego. Byłem u mechanika i powiedział, że trzeba rozebrać, sprawdzić i jak mi zaczął wyliczać mówiąc, że nie daje gwarancji, że uda się ją zrobić, to doszedłem do wniosku, że lepiej będzie kupić drugą skrzynię. Po dwóch dniach walki wreszcie udało się ją zamontować. No i się okazało, że skrzynia wariuje tak samo jak ta zdemontowana!
Ma ktoś może pomysł co może być nie tak?
Może jest walnięty jakiś moduł sterujący skrzynią, a nie sama skrzynia? Można to jakoś sprawdzić? Bo chyba jest mało prawdopodobne, że druga skrzynia ma taką samą usterkę jak moja... Proszę o pomoc bo już sam nie wiem co robić. Mam dwie skrzynie, a auto dalej niesprawne...
Pozdrawiam!

[ Dodano: 29-03-2016, 20:36 ]
Nikt nie wie co może być nie tak? Już się zastanawiam czy nie wymienić skrzyni na manuala...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 29-03-2016, 21:24   

Skoro druga skrzynia daje te same objawy, to konieczne jest sprawdzenie sterownika.
Na początek zajrzyj do środka czy na płycie nie ma śladów wilgoci.

To wszystko oczywiście przy założeniu, że już wcześniej sprawdziłeś okablowanie.
 
 
apache 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-03-2016, 10:04   

Witam!
Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj byłem na komputerze i wyskakuje ten sam błąd: "33.2nd SOL.OPEN". Z tego co mi mechanik powiedział jest to błąd drugiego elektrozaworu, który jest otwarty. Co dziwne w starej skrzyni był ten sam błąd tylko z tą różnicą, że można go było skasować, natomiast w tej skrzyni już nie można. No i teraz pytanie czy nie wpisał się ten błąd na trwałe do sterownika skrzyni? Czy można jakoś zresetować ten sterownik, czy lepiej będzie jak poszukam drugiego?
Pozdrawiam!

[ Dodano: 30-03-2016, 10:46 ]
I jeszcze mam pytanie gdzie znajdę ten moduł od skrzyni biegów bo znalazłem coś pod kierownicą z lewej strony o numerze MR438586, ale wygląda to trochę inaczej niż na zdjęciach modułów innych modeli Pajero...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 30-03-2016, 17:31   

apache napisał/a:
No i teraz pytanie czy nie wpisał się ten błąd na trwałe do sterownika skrzyni?

...na trwałe? Nie ma takiej możliwości.

apache napisał/a:
(...) znalazłem coś pod kierownicą z lewej strony o numerze MR438586

To moduł immobilisera. :wink:
 
 
apache 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-03-2016, 19:32   

No właśnie też też sie zorientowałem. może ktoś wie gdzie jest ten moduł?bo nie mogę znaleźć...

[ Dodano: 18-04-2016, 14:16 ]
Witam ponownie!
No i się okazało... Idąc za radą, którą dał mi Georg sprawdziłem jeszcze wiązkę kabli idących z kabiny do skrzyni i jeden przewód nie miał przejścia! Nie był uszkodzony czy przetarty-dosłownie kropka śniedzi na izolacji, ale jak się mocniej pociągnęło to kabel się przerwał. Chyba jakaś wadliwa partia przewodów poszła do Sportów...
Co do modułu skrzyni biegów to się okazało, że nie ma osobnego tylko jest razem z komputerem silnika po stronie pasażera.
Dzięki Georg za pomoc i pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.