Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0T] Wał napędowy
Autor Wiadomość
Sadziprz77 
Nowy Forumowicz
Sadziprz

Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: łódzkie
Wysłany: 23-06-2016, 12:15   [I 2.0T] Wał napędowy

Witam serdecznie, szukam pomocy dotyczącej układu napędowego, mam pytanie - czy wał napędowy 2,0T różni się od 2,0? oraz czy tylny dyfer 2,0T różni się od 2,0? a jeśli się różni to czym? może da się przełożyć część mojego wału do tamtego? A może pasuje od 2,4?
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2016, 18:29   

Wał napędowy powinien być taki sam jak w 2.0, ale tylny most już nie koniecznie, bo każda wersja ma inne przełożenie główne.
 
 
Sadziprz77 
Nowy Forumowicz
Sadziprz

Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: łódzkie
Wysłany: 24-06-2016, 07:52   wał napędowy

Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-06-2016, 09:32   Re: wał napędowy

Sadziprz77 napisał/a:
Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach?
Wydaje mi się że błąd pomiaru nie pozwoli wykryć różnic. Weź ściągnij serwisówke, tam jest dokładnie napisane która przekładnia ma jakie przełożenie, powinny być też rysunki z pokazanymi różnicami.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 24-06-2016, 23:55   

Buszując po forum spotkałem się ze sprzecznymi opiniami nie wiem z czego one wynikają. Ja miałem dyfer czy też transfer z wolnossącego 2.0 i przełozenie było identyczne jak w 2.0T bodajże 56/14, tylny most również identyczne przełożenie, jedyny problem to wejście do dyfra w turbiaczu ma 42 mm a w zwykłym 32 mm i tu trzeba mechanika który to ogarnie i przełoży, wał jest ten sam znaczy się pasuje P&P. Nie teoryzuję tylko piszę z doświadczenia.
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2016, 09:43   

Można założyć inny tylny most,tylko pytanie czy nie ucierpi na tym centralny mechanizm różnicowy, bo wał napędowy będzie potrzebował wykonać więcej obrotów na przejechanie tego samego dystansu niż wyjście napędu na koła przednie,co może powodować naprężenia w centralnym mechanizmie różnicowym i jego szybsze zużycie. Nie bardzo potrafię to wytłumaczyć :( ,dlatego też nie powinno zakładać się kół o różnej wielkości na osi przedniej i tylnej do czterołapa
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-06-2016, 10:35   

Jak przerabiałem u siebie temat prawdopodobnie padniętego tylnego dyfra, to było tak że jak kupiłem dyfer od zwykłego 2.0 i zawiozłem do mechanika, to ten stwierdził, że jest inne przełożenie vs 2.0T.
Dyfer w oryginale od 2.0T musiał zrobić ~2,7 pełnego obrotu żeby obrócić wał o 360°,
podczas gdy w wersji 2.0 było to coś ponad 3,5 czy bliżej 4.
Mówił, że przy takiej różnicy skrzynia rozdzielcza dostała by po dupsku.

(zaznaczam, że się nie znam :P , podaję tylko info jakie dostałem od mechaniora)
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-06-2016, 17:29   

Mechanior dobrze prawił,po prostu trzeba założyć komplet- tylny most i transfer z tej samej wersji silnikowej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.