Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
Wytarty wieloklin w transferze (reduktorze)
Autor Wiadomość
Gembu 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 04-07-2016, 15:58   Wytarty wieloklin w transferze (reduktorze)

Witam,
niestety 2 tygodnie temu mojemu O1 przytrafiła się przykra dolegliwość.
Bez wcześniejszego ostrzeżenia jakimiś dziwnymi odgłosami czy zachwaniem, podczas ruszania na skrzyżowaniu dało się słyszeć coś w stylu trachh... i samochód przestał jechać, silnik pracował dalej równiutko, biegi wchodziły prędkościomierz pokazywał jakąś tam prędkość, ale auto stało w miejscu. W warsztacie obstawiali różne możliwości wliczając sprzęgło, ja natomiast zająłem się przeglądaniem wątków tego forum i odnalazłem podobne przypadki sugerujące wytarcie wieloklinu na łączeniu skrzyni biegów i transferu. Niestety diagnoza potwierdziła się. Zamówiłem już używkę ( zbyt wielu na rynku ich nie ma ) i teraz czekam, aż przyjedzie i zamontują ( oby pasowała ). Najbardziej w tym całym zdarzeniu ciekawi mnie jednak przyczyna tego wszystkiego, jakieś sugestie? Zakładając część używaną chciałbym mieć jako taką pewność czy tez zabezpieczenie przed ponowną tego typu akcją. Osobiście podejrzewałem ewentualny brak oleju w transferze, ale w warsztacie pokazali mi, że spłynęło około 0,5l czyli mniej więcej tyle, ile powinno być + jeszcze sporo ze skrzyni.
Pozdrawiam.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 09-07-2016, 13:57   

Nie jesteś jedyny. Zużycie materiału. Zwróć tylko uwagę na ilość zębów na wieloklinie i sposób chłodzenia i doprowadzenia przewodów do transferu.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 10-07-2016, 15:18   

nytsug napisał/a:
Nie jesteś jedyny. Zużycie materiału. Zwróć tylko uwagę na ilość zębów na wieloklinie i sposób chłodzenia i doprowadzenia przewodów do transferu.
To nadaj nic nie tłumaczy małej wytrzymałości. Wałek pasuje bez luzu i bez tarcia, równie dobrze mogłoby się wałki wieloklinowe w półosiach wyrabiać.
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 15-07-2016, 18:03   

Powertowałem trochę w necie a nie jest to łatwe zważywszy na nietypowy transfer w wersji Turbo. Mam nadzieję, że te linki Ci pomogą. Daj znaka ;)

http://www.topendpower.pl

http://allegro.pl/redukto...6202500695.html
 
 
Gembu 
Nowy Forumowicz

Auto: O1 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-07-2016, 18:14   

Dzięki za sugestie, ostatecznie transfer, który kupiłem pasował. Założyli, samochód jeździ :) Oby 2-gi raz mi się taka przygoda nie przytrafiła.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.