 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Wytarty wieloklin w transferze (reduktorze) |
Autor |
Wiadomość |
Gembu
Nowy Forumowicz
Auto: O1 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 04-07-2016, 15:58 Wytarty wieloklin w transferze (reduktorze)
|
|
|
Witam,
niestety 2 tygodnie temu mojemu O1 przytrafiła się przykra dolegliwość.
Bez wcześniejszego ostrzeżenia jakimiś dziwnymi odgłosami czy zachwaniem, podczas ruszania na skrzyżowaniu dało się słyszeć coś w stylu trachh... i samochód przestał jechać, silnik pracował dalej równiutko, biegi wchodziły prędkościomierz pokazywał jakąś tam prędkość, ale auto stało w miejscu. W warsztacie obstawiali różne możliwości wliczając sprzęgło, ja natomiast zająłem się przeglądaniem wątków tego forum i odnalazłem podobne przypadki sugerujące wytarcie wieloklinu na łączeniu skrzyni biegów i transferu. Niestety diagnoza potwierdziła się. Zamówiłem już używkę ( zbyt wielu na rynku ich nie ma ) i teraz czekam, aż przyjedzie i zamontują ( oby pasowała ). Najbardziej w tym całym zdarzeniu ciekawi mnie jednak przyczyna tego wszystkiego, jakieś sugestie? Zakładając część używaną chciałbym mieć jako taką pewność czy tez zabezpieczenie przed ponowną tego typu akcją. Osobiście podejrzewałem ewentualny brak oleju w transferze, ale w warsztacie pokazali mi, że spłynęło około 0,5l czyli mniej więcej tyle, ile powinno być + jeszcze sporo ze skrzyni.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 09-07-2016, 13:57
|
|
|
Nie jesteś jedyny. Zużycie materiału. Zwróć tylko uwagę na ilość zębów na wieloklinie i sposób chłodzenia i doprowadzenia przewodów do transferu. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-07-2016, 15:18
|
|
|
nytsug napisał/a: | Nie jesteś jedyny. Zużycie materiału. Zwróć tylko uwagę na ilość zębów na wieloklinie i sposób chłodzenia i doprowadzenia przewodów do transferu. | To nadaj nic nie tłumaczy małej wytrzymałości. Wałek pasuje bez luzu i bez tarcia, równie dobrze mogłoby się wałki wieloklinowe w półosiach wyrabiać. |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
|
|
|
 |
Gembu
Nowy Forumowicz
Auto: O1 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 27-07-2016, 18:14
|
|
|
Dzięki za sugestie, ostatecznie transfer, który kupiłem pasował. Założyli, samochód jeździ Oby 2-gi raz mi się taka przygoda nie przytrafiła.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|