Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hałas podczas jazdy nierozgrzanym autem
Autor Wiadomość
DamianS 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2016, 21:51   Hałas podczas jazdy nierozgrzanym autem

Witam.
Może ktoś będzie w stanie coś doradzić...
Otóż, kiedy jadę rano jeszcze zimnym autem coś strasznie hałasuje, chrobocze, tak jakby było niedokręcone.
Hałas dobiega spod auta nie z silnika i nie są to też elementy zawieszenia. Nic nie drga, ani nie przenosi wibracji na karoserię.
Co ciekawe, kiedy auto się nagrzeje, hałas ustaje.
Co jeszcze ciekawsze, kiedy wracam z pracy wieczorem (po ok. 10 godzinach; w tym czasie auto stoi na parkingu nieruszane) hałasu nie ma.
Objaw występuje wyłącznie rano po nocnym postoju na parkingu i wyłącznie jadąc do przodu... (na wstecznym tego nie ma).
Skrzynia biegów, wał napędowy? Co to może być...?
Samochód to Pajero III 3.2 diesel, automat, 2002 rok.
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 09-09-2016, 00:39   

witam podlacze sie pod temat mam prawie to samo tylko inny chalas, ciezko opisac ten dzwiek cos jak łuuu......, dzwiek pojawia sie tylko tylko w dolnym pulapie obrotow np.. 1300 obrotow jak wciskam gaz, jak go puszczam to ustaje a jak dodam wiecej to tez ustaje i jak kolega wyzej jest to tylko na zimnym po nocy, w dzien po pracy tego niema, i nie wiem od czego zaczac, paski zmienione, pompa wody zmieniona, lozyska w alternatorze dobre
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 09-09-2016, 14:16   

W naszym Miśku kamień na metalowej osłonie podwozia :)
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 11-09-2016, 20:15   

robek295 napisał/a:
witam podlacze sie pod temat mam prawie to samo tylko inny chalas, ciezko opisac ten dzwiek cos jak łuuu......, dzwiek pojawia sie tylko tylko w dolnym pulapie obrotow np.. 1300 obrotow jak wciskam gaz, jak go puszczam to ustaje a jak dodam wiecej to tez ustaje i jak kolega wyzej jest to tylko na zimnym po nocy, w dzien po pracy tego niema, i nie wiem od czego zaczac, paski zmienione, pompa wody zmieniona, lozyska w alternatorze dobre

Może turbina gwiżdże ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-09-2016, 12:40   Re: Hałas podczas jazdy nierozgrzanym autem

DamianS napisał/a:
Witam.
Może ktoś będzie w stanie coś doradzić...
Otóż, kiedy jadę rano jeszcze zimnym autem coś strasznie hałasuje, chrobocze, tak jakby było niedokręcone.
Hałas dobiega spod auta nie z silnika i nie są to też elementy zawieszenia. Nic nie drga, ani nie przenosi wibracji na karoserię.
Co ciekawe, kiedy auto się nagrzeje, hałas ustaje.
Co jeszcze ciekawsze, kiedy wracam z pracy wieczorem (po ok. 10 godzinach; w tym czasie auto stoi na parkingu nieruszane) hałasu nie ma.
Objaw występuje wyłącznie rano po nocnym postoju na parkingu i wyłącznie jadąc do przodu... (na wstecznym tego nie ma).
Skrzynia biegów, wał napędowy? Co to może być...?
Samochód to Pajero III 3.2 diesel, automat, 2002 rok.

Rozwlone koło pasowe na wale korbowym?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
robek295 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 100
Skąd: Iceland, Reykjavik
Wysłany: 12-09-2016, 18:14   

Grzegorz76 napisał/a:
robek295 napisał/a:
witam podlacze sie pod temat mam prawie to samo tylko inny chalas, ciezko opisac ten dzwiek cos jak łuuu......, dzwiek pojawia sie tylko tylko w dolnym pulapie obrotow np.. 1300 obrotow jak wciskam gaz, jak go puszczam to ustaje a jak dodam wiecej to tez ustaje i jak kolega wyzej jest to tylko na zimnym po nocy, w dzien po pracy tego niema, i nie wiem od czego zaczac, paski zmienione, pompa wody zmieniona, lozyska w alternatorze dobre

Może turbina gwiżdże ?

witam jak sprawdzic to czy to turbina?
i jak narazie ten dzwiek jest tylko jak jade tak mi sie wydaje i nie jest to swist to takie buczenie, mruczenie jak dziek sie pojawia to jak gaz przytrzymam w tej pozycji to dziek jest a jak puszczam czy przyspieszam to znika, postaram sie nagrac jakos to
jaki jest koszt nowej turbiny?
 
 
DamianS 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-09-2016, 22:22   Re: Hałas podczas jazdy nierozgrzanym autem

Rozwlone koło pasowe na wale korbowym?[/quote]

Dzięki Zbyszek. Też mi to wygląda na koło pasowe...
Zakładając, że to właśnie to, czy dam radę przejechać z tym ok. 500 km? Chodzi o to, że mniej więcej tyle mam do domu, gdzie mógłbym oddać auto w zaufane ręce (nie chcę naprawiać u przygodnego mechanika...)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-09-2016, 08:31   

Koło uszkodzone może przepiłować obudowę rozrządu i wtedy olej będzie ciekł, lub rozwulkanizuje się do końca i nie będzie napędzać pasków w tym pompy wody.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
DamianS 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-09-2016, 21:07   

zbyszekm2 napisał/a:
Koło uszkodzone może przepiłować obudowę rozrządu i wtedy olej będzie ciekł, lub rozwulkanizuje się do końca i nie będzie napędzać pasków w tym pompy wody.


No to nie za ciekawie...
Niestety, tak jak napisałem, do domu mam daleko, do Ciebie Zbyszku jeszcze dalej, a więc pozostaje mi spytać, czy ktoś może polecić jakiś zaufany warsztat znający się na rzeczy, do którego mógłbym w miarę niedaleko podjechać?
Aktualnie jestem w okolicach Kotliny Kłodzkiej pod czeską granicą, a więc w grę wchodzi woj. dolnośląskie...
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2016, 10:28   

DamianS napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Koło uszkodzone może przepiłować obudowę rozrządu i wtedy olej będzie ciekł, lub rozwulkanizuje się do końca i nie będzie napędzać pasków w tym pompy wody.


No to nie za ciekawie...
Niestety, tak jak napisałem, do domu mam daleko, do Ciebie Zbyszku jeszcze dalej, a więc pozostaje mi spytać, czy ktoś może polecić jakiś zaufany warsztat znający się na rzeczy, do którego mógłbym w miarę niedaleko podjechać?
Aktualnie jestem w okolicach Kotliny Kłodzkiej pod czeską granicą, a więc w grę wchodzi woj. dolnośląskie...


Swoja droga nuech mi ktos wyjasni,jak kolo pasowe moze sie rozwalic, to mnuej wiecej tak jakby : auto mi peklo.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
  Wysłany: 29-09-2016, 10:53   

Może i to na kilka sposobów:
1. Zbyszek podał dość jasny powód
zbyszekm2 napisał/a:
rozwulkanizuje się do końca i nie będzie napędzać pasków w tym pompy wody

2. Skrzywieniu bądź wyrobieniu mogą ulec krawędzie - zły naciąg paska, zerwanie paska, niesprawne napinacze albo ktoś potraktuje je młotkiem - wcale nie takie nieprawdopodobne - historia zna takie przypadki
3. Może rdzewieć - np. częsty przypadek w Focusach - niszczy wówczas pasek poprzez wżery na powierzchni prowadzącej.[

Pamiętaj ze to kreci się dość szybko i wcale nie jest lekkie - niewielkie zakłócenia w rozkładzie masy i już mamy spory problem jak to z fizyki wynika :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.