Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Rozrząd, gdzie jest znak?
Autor Wiadomość
Hyundai_Pony 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Pony
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: łodz
Wysłany: 01-07-2017, 19:14   [CA1A 1.3] Rozrząd, gdzie jest znak?

Witam
Jestem właścicielem koreańca z motorownią grupy mitsubishi tj.bratnia konstrukcja tych z colta (nie wiem w której generacji colta je stosowano, jak coś to proszę przenieść do odpowiedniej kategorii)
Oznaczenie mojego silnika to G4DG, pojemność 1.3


Mam wyciągnięty silnik i przestawiony rozrząd, wzoruję się na tej instrukcji colta 4G13
https://www.google.pl/url...0hokP5wtJgFOYmw
Na górnej zębatce jest elegancko nabity mechanicznie punkt odniesienia na godzinie 3


A na dolnej zębatce nic takiego nie ma, w instrukcji jest pokazane że ma być oznaczenie na zębie, każdy obejrzałem dokładnie i nie znalazłem na żadnym z nich mechanicznego oznaczenia.
Są pomazane na godzinie 10 i 9, nie wiem czy to fabryka czy jakiś mechanik mazał dlatego nie traktuję ich jako pewnego odniesienia


Po zdjęciu nakrętki ukazał się jeszcze znacznik w kształcie trójkąta na godzinie 6 ale on chyba wskazuje co innego.


Trochę zgłupiałem bo takie znaki zawsze były nabijane mechanicznie, a tutaj?
Ostatnio zmieniony przez Hyundai_Pony 03-07-2017, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-07-2017, 11:18   

Na kole pasowym powinno byc wciecie i na dolnej obudowie rozrzadu oznaczenie T
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-07-2017, 12:24   

https://ibb.co/ht2cNv tak to wyglada w serwisówce.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hyundai_Pony 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Pony
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: łodz
Wysłany: 03-07-2017, 14:35   

Dolną zębatkę umyłem dokładnie w ropie i nie znalazłem żadnych fabrycznych znaków.
Ustawiłem pierwszy cylinder w pozycji GMP i na tym ustawieniu ten trzpień na zębatce co służy do poprawnego osadzenia koła pasowego zgrywał się z cyckiem na bloku.
Więc ustawiłem na niego, nie wiem czy zrobiłem dobrze ale gdy obracałem silnik na kluczu to nie uświadczyłem żadnej kolizji.

Z drugą zębatką rozrządu niby nie ma problemu bo jest tam wszystko jasne ale czy góra nie robi pełnego cyklu po dwóch obrotach? Bo teraz nie wiem czy górę wystarczyło tylko zgrać na znaki czy jeszcze trzeba to zrobić w odpowiednim cyklu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.