 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napi?cie akumulatora i alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 09-12-2017, 09:24 Napi?cie akumulatora i alternatora
|
|
|
Zmierzy?em wczoraj miernikiem elektronicznym napi?cie. Aku: 12,45~46
Po uruchomieniu auta napi?cie alternatora to 14,41~42. W??czy?em ?wiat?a mijania, d?ugie, wentylator, ogrzewanie tylnej szyby i nic nie drgn??o nadal napi?cie wynosi?o 14,41~42 - to mo?liwe, ?eby nie spad?o? Ale najdziwniejsze, ?e jak si? nie myl? po w??czeniu jeszcze CD i lampki w aucie to napi?cie ma?o tego, ?e nie spad?o to wzros?o do 14,56~57 albo 14,66~67. Musz? to jeszcze raz dzisiaj sprawdzi?. Z jednej strony alternator ?aduje idealnie, a z drugiej dziwne jest to ostatnie wskazanie Zna si? kto? na tym? |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-12-2017, 17:08
|
|
|
Po włączeniu wielu odbiorników prądu z reguły napięcie ładowania powinno nieco spaść, a u Ciebie jeszcze wzrasta. Napięcie ładowania akumulatora w aucie przy włączonym silniku powinno wynosić książkowo 14,4 V (minimalnie 13,9 V, maksymalnie 14,5 V).
W moim poprzednim aucie uszkodzony był regulator napięcia w alternatorze i po odpaleniu silnika napięcie sięgało aż 16,5 V. |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
Ostatnio zmieniony przez sharky 26-02-2018, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 09-12-2017, 18:49
|
|
|
Nie jest to zbyt dziwne. Jak pisze sharky regulator sta?ego napi?cia za to odpowiada. |
|
|
|
 |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 12-12-2017, 19:58
|
|
|
Następnego dnia sprawdziłem to jeszcze raz i było już wszystko w porządku. Może poprzednio coś pokręciłem, bo ciemno było i co chwile wchodziłem i wychodziłem z auta by sprawdzić napięcie. Tym razem miernik oparłem o przednią szybę i otwartą maskę. Po włączeniu wszystkiego na full miałem 14,4. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 12-12-2017, 20:46
|
|
|
13.8 - 14.4 czasami 14.6
jednak nie zastanawialbym sie na pomiarze krotkotrwalym poniewaz najlepszy pomiar jest po przejechaniu paru kilometrow od chwili odpalenia i zmierzeniu napiecia w czasie postoju przy zapalonym silniku przez okres 5 min. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
maciekz22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2018 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2018, 09:57 Re: Napi?cie akumulatora i alternatora
|
|
|
Wygląda na to, że wszystko działa tak jak powinno, więc nie ma co na siłę szukać problemu.
No chyba że są jakieś inne problemy? |
|
|
|
 |
|
|