[MSS 1.8] Misiek 1.8 GDI - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
mateuszvs
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star '00 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:54 [MSS 1.8] Misiek 1.8 GDI - kilka pytań
|
|
|
Na wstępie chciałem wszystkich przywitać, jako że jestem tu nowy
Także Witam Was Serdecznie
Mam parę pytań odnoście mojego miśka, jeśli któryś z tematów był już poruszany, proszę nie linczujcie mnie.
Pierwsze pytanko dotyczy sprawy trochę dziwnej, jako że pojawiła się sama z siebie jakiś czas temu. Otóż jak włączam zapłon lewa przednia szyba sama się opuszcza. Dzieje się tak gdy samochód postoi chwilę dłużej, nie wiem dokładnie po jakim czasie, ale gdy zgaszę silnik, zamknę samochód i wrócę do niego po ok 2-3 minutach wszystko jest ok. Szyba nie opuszcza się gdy trzymam guzik w pozycji podnoszącej szybę. Miał ktoś już podobny przypadek? jak się go pozbyć? czy odłączenie aku załatwi sprawę?
Druga sprawa to spalanie oleju. Niestety mój silniczek lubi łyknąć ok. 4 setki na tysiac km. Czy spalanie oleju w tym modelu to rzecz normalna? Obecnie jeżdżę na castrol magnatec 10w 40 półsyntetyk. Czy możliwe że ten silnik nie toleruje tego oleju? znajomy w bmw x5 po zmianie magnateca na jakiś inny olej nie musi już robić dolewek(wczesniej 5setek na 1000km, ale przy dużo większym silniku) , dlatego też pytam
Trzecie pytanko dotyczy spalania benzyny. W trybie mieszanym jak i w trasie (co prawda z 4 osobami na pokładzie i bagażem) mój misiek łyka ok. 10l/100km. Przepustnica jest wyczyszczona. Moglibyście podesłać linka do ustawienia jakiegoś czujnika w przepustnicy? ponoć się to robi ale nie mogłem znaleźć... dodam że wyczyszczenie przepustnicy załatwiło sprawę falowania i spadania z obrotów. Spalanie niestety nie zmalało. Można jakimś domowym sposobem sprawdzić przepływkę? czy tylko komputer prawdę mi powie.
Czy wie ktoś gdzie na terenie Krakowa mógłbym podpiąć samochód do komputera? w ASO krzyknęli 170zł a może warto wydać te pieniądze?
A może to normalne spalanie w tym modelu? sam już nie wiem..
Rozbierał ktoś kiedyś zegary? jak się do tego zabrać? chciałbym sprawdzić czy kontrolka od eco jazdy się nie świeci z powodu żarówki czy to może wina tego spalania? dawniej świeciła. Nie potrafię ocenić czy spalanie się podniosło wraz ze zniknięciem tej kontrolki (wcześniej samochód był w posiadaniu rodziców, a oni nie patrzyli tak na tą kontrolkę jak i nie liczyli spalania)
I ostatnie to problem z drugim biegiem. Zmiana oleju w skrzyni nic nie dała. Przy redukcji z 3 na 2 bieg wchodzi topornie, pomaga dociśnięcie drążka do jedynki(bez jej wrzucania) i dopiero wbicie dwójki. Po ruszeniu na pierwszym biegu i wysprzęgleniu jak nie wrzucę od razu dwójki to też ciężej później wchodzi. Czy mogą to być te rożne plastikowe tulejki? czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy mam sterowanie linkami czy cięgnami? jak to sprawdzić? I kiedy warto je wymienić(tulejki)?
Narazie to tyle, mam nadzieję że nie będę miał już więcej problemów z moim furakiem
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wskazówki. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-01-2012, 07:06
|
|
|
-Co do zegarów to tutaj w temacie masz fotkę z manuala. Najpierw 2 śrubki (pod daszkiem) pociągasz daszek do siebie (trzyma się na zatrzaskach), następnie 3 śrubki i wyciągasz zegary banał, żarówki to 1,2W poszukaj na forum to znajdziesz typ.
http://forum.mitsumaniaki...t=35603&start=0
-Co do biegów w benzyniakach są tulejki, cięgna są w did-ach. Można kupić zestaw naprawczy i wymienić tylko trzeba prawdopodobnie mieć kanał.
-Co do oleju u mnie pobiera do 5setek na 7000km. Zobacz czy na silniku nie widać wycieków, może miska przerdzewiała itp.
Z działu download ściągnij sobie serwis manuala (niestety po angielsku) do MSS przydaje się bo są zdjęcia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mls
Forumowicz

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa Bielany
|
Wysłany: 01-02-2012, 01:02
|
|
|
mateuszvs napisał/a: | Trzecie pytanko dotyczy spalania benzyny. W trybie mieszanym jak i w trasie (co prawda z 4 osobami na pokładzie i bagażem) mój misiek łyka ok. 10l/100km. |
U mnie w chwili obecnej jest 9,4l w trybie czysto miejskim (warszawskie korki), więc Twoje 10l też jest prawdopodobne. Kilka miesięcy temu w trasie udało mi się zejść do równo 7l/100, ale od tamtej pory takich cyferek na komputerze nie widziałem...
mateuszvs napisał/a: | Rozbierał ktoś kiedyś zegary? jak się do tego zabrać? |
Tak jak napisał "przedmówca" - prosta sprawa (nie to, co zabawa z zegarami w toyce corolli, na przykład). U mnie również występował problem z "nie świeceniem" kontrolki - żarówka wymieniona i od tamtej pory świeci aż miło
Bizi78 napisał/a: |
-Co do biegów w benzyniakach są tulejki, cięgna są w did-ach. Można kupić zestaw naprawczy i wymienić tylko trzeba prawdopodobnie mieć kanał. |
A czy przypadkiem w GDI nie było skrzyni z cięgnami właśnie?... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-02-2012, 07:05
|
|
|
mls, co do cięgien chyba masz rację . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mateuszvs
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star '00 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 07-02-2012, 18:49
|
|
|
Witam, przez tych kilka dni byłem u elektryka samochodowego i okazało się że misiek nie ma absolutnie żadnych błędów.
Problem samoistnie otwierającej się szyby narazie znikł, więc nic nie ruszam:roll: w między czasie powymianiałem żaróweczki w zegarach i wszystko już ładnie świeci wraz z ECO GDI
Skrzynie rzeczywiście mam sterowaną cięgnami. Czy w tym wypadku wymiana tulejek nie wchodzi w grę?
Czy powinienem zacząć się rozglądać za nową skrzynią czy są jakieś inne patenty na ciężko wchodzącą dwójkę? |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-02-2012, 19:38
|
|
|
mateuszvs, pamiętaj sa mrozy. Wszystko cięzej chodzi.
Zatankuj 98 i zrob restet kompa a spalanie spadnie na 95 pali wiecej
Jeżeli ciagniesz ponad 5 tys obr zawsze spali olej. To wkońcu silnik japoński |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
mateuszvs
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star '00 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 13-02-2012, 23:09
|
|
|
Morfi napisał/a: | Jeżeli ciagniesz ponad 5 tys obr zawsze spali olej. |
Mój silnik takich obrotów to jeszcze nie widział Od 4,5k robi się trochę ospały
Wczoraj byłem na stoku, zrobiłem w sumie 150km, (1/3 trasy to serpentyny i zawijasy) i zmieniłm styl jazdy. Z 2-3,5 tys obr przeszedłem na 3-4,5k obr i powiem Wam że spalanie mi wyszło 8,4 l/100km, do tego pięciu chłopa i sprzęt narciarski/snowboardowy na pokładzie
Teraz się zastanawiam czy czasami nie zamulałem trochę silnika. Jeżdżę na ogół spokoje w przedziale obrotowym jak wyżej i spalanie oscylowało zawsze w okolicy 10 (i ponad) litrów. Ciekawe |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14-02-2012, 18:40
|
|
|
mateuszvs napisał/a: | Od 4,5k robi się trochę ospały | Moje GDI dopiero wtedy jedzie |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|