Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria silnika/układu paliwowego
Autor Wiadomość
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 09-02-2012, 18:12   

jaceksu79 napisał/a:
Trik napisał/a:
Haniball napisał/a:
Tylko mnie przeraża fakt, że w pewnym ASO- Wrocław twierdzą, że filtr ON nie ma grzania!

W ASO w Białymstoku kierownik tez twierdził że ASX grzania fitra nie ma. :idea: :?:


Robert - jest elektryczny podgrzewacz filtra paliwa plus pompa w zbiorniku która pomaga gonić kaszę :wink: - wieszysz mi? ale jak widzisz nasze wspaniałe letnie ON sprzedawane niby jako zimowe potrafi skutecznie zapchać układ paliwowy. Stacje nie były przygotowane na tak szybkie mrozy kiedy zimy nie było i mają jeszcze letni ON ale ceny zimowe :mrgreen:


Tu się zgadzam sam przejściowe ON zafundowałem i filtr ON poszedł się bujać. Okazało się, że do przejściowego ON dodali dodatek działający podobnie jak depresator. TO jawna kpina, została obniżona temperatura blokady filtra do ok -18 -20 st C, ale temperatura mętnienia pozostała na poziomie do - 10st C( ten parametr jest ustalany przy produkcji i żaden dodatek depresatora go nie zmieni). Jak na razie arktyczna odmiana DieselGold nie zmętniał za oknem a minęło chyba 5 dni a było u mnie -28 do -30st C. P.S. w ASX jest podgrzewanie układu paliwowego, instrukcja dział bezpieczniki- komora silnika- poz 22 wartość 25A
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-02-2012, 18:14   

Powiem tak - jest afera z paliwem i to ogólnopolska. Skąd wiem nie pytajcie ;) Może wypłynie może nie. Ludzie mają zdjęcia przy -18C dystrybutorów z zagluconymi wiatrakami od liczydła.
Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-02-2012, 18:51   

jaca71, Też coś o tym wczoraj słyszałem. Kolo mawial, że przed podwyżkami akcyzy na zapas stacje kupowały taniej letnie paliwko, czy tam mniej uzimnione, ale coś w tym stylu. Takie siupy że hej. jak ja sie cieszę że śmigam na benzynie. :?

[ Dodano: 09-02-2012, 18:55 ]
jaceksu79 napisał/a:
Robert - jest elektryczny podgrzewacz filtra paliwa plus pompa w zbiorniku która pomaga gonić kaszę
Albo on mi tak tołkował, albo ja już totalnie zamrożony byłem. No widzisz kurna, co to znaczy doświadczony kierownik. :lol:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 09-02-2012, 22:30   

jaca71 napisał/a:
Powiem tak - jest afera z paliwem i to ogólnopolska. Skąd wiem nie pytajcie ;) Może wypłynie może nie. Ludzie mają zdjęcia przy -18C dystrybutorów z zagluconymi wiatrakami od liczydła.
Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo.
Takie i inne cuda tylko w PL..... :axe: Istne chamstwo.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Bojakk 
Forumowicz
Bojakk

Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-02-2012, 16:49   

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, ale ASX'em jeżdżę już ponad 1,5 roku. Zeszłej zimy nie miałem żadnych problemów, ale podczas tegorocznego urlopu zimowego po zatankowaniu paliwa w Niemczech, gdzie niby jest tak super z jego jakością i dolaniu depresatora przy mrozach -30 paliwo sie rozwarstwiło. Samochód miał problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego i na zimno brakowało mu mocy.

Żadna kontrolka się nie zapaliła, przejechałem ponad 1500km, wjeżdzam do Poznania, temperatury już całkiem znośne (-10) a tu zapala się kontrolka. Wymieniony filtr paliwa i spokój, ale zanim się kontrolka zapaliła trochę to trwało.

Filtr paliwa wymienia się co 30tkm, a więc raczej co dwa lata (tak by było rozsądnie).

Pzdr,
Krzysiek
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2012, 22:07   

Co do elektrycznego podgrzewacza w ASX, to włącza się on kiedy na filtrze następuje spadek ciśnienia o około 20kPa czyli kiedy filtr już jest przyblokowany. Dodatkowo przy ujemnych temp. włączana jest elektryczna pompa paliwa.

Mała errata. Podgrzewacz włącza się przy spadku ciśnienia o 35kPa a wyłącza przy 20kPa.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 12-02-2012, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 11-02-2012, 18:37   

Nie chwaląc na razie ASX jeździ bez czkawki; ubytku mocy;na arktycznym ON, dziś w nocy było -24~-26 st C. Myślałem, iż podgrzewacz filtra włącza się przy określonej temperaturze paliwa i grzeje cyklicznie, żeby zapobiegać, znowu zaskoczenie. Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne?
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-02-2012, 09:35   

Haniball napisał/a:
Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne?

Wydaje mi się, że gdyby przy -25 paliwo powrotne było w stanie rozgrzać to co jest w baku, to strach byłoby jeżdzić ASXem latem przy +30, bo jaką temperaturę wtedy osiągałoby paliwo w baku. Przy czym, nie mam wiedzy jak to jest zrobione i to co pisze to zwyczajna dedukcja.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2012, 22:38   

Haniball napisał/a:
Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne?

Po drodze do zbiornika jest chłodnica paliwa więc paliwo jest dodatkowo chłodzone. Moim zdaniem zrobiono błąd przy konstruowaniu układu paliwowego (po wpadce z L200). Trzeba było w podstawie filtra zamontować termoelement który sterowałby przepływem paliwa z powrotu pompy i wtrysków i tworzył obieg zamknięty pompa - filtr do temperatury paliwa ok. 35 st C - tak jak to jest w wielu europejskich markach.
Innym tematem jest podgrzewanie paliwa przez układ wtryskowy. Układy z dwupunktową regulacją ciśnienie Bosch, Siemens lub Delphi "świadomie" podgrzewają paliwo poprzez pełne otwarcie zaworu dozującego w pompie (ZME, FCV, VFCV) a regulację przejmuje zawór DRV. Sprężone paliwo w pompie bardzo się nagrzewa i w połączeniu z termoelementem w filtrze jest doskonałą obroną przed blokadą zimnego filtra.
Niestety układ CR Denso HP3 ma jednopunktową regulację ciśnienia poprzez zawór SCV więc podgrzewanie paliwa nie może mieć miejsca, chyba że układ będzie pracował na dużo wyższym ciśnieniu niż to jest wymagane w aktualnych warunkach pracy silnika. Ale o takiej strategii działania nie słyszałem.

[ Dodano: 12-02-2012, 22:39 ]
wlodeks napisał/a:
to strach byłoby jeżdzić ASXem latem przy +30, bo jaką temperaturę wtedy osiągałoby paliwo w baku.

Przy pełnym i długotrwałym obciążeniu silnika, paliwo w baku może osiągać temperaturę nawet 60-70 st C
_________________

 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 13-02-2012, 14:39   

Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. w kupie siła!
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2012, 23:39   

Właśnie idzie ocieplenie :mrgreen:
_________________

 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 14-02-2012, 09:03   

tomekrvf napisał/a:
Właśnie idzie ocieplenie :mrgreen:


Bardzo śmieszne :biggrin:
ASX =auto sezonowe i jak to ma się do reklamy w TV cyt. " niezawodny ASX" może na dole jest małym drukiem z "*" niezawodny do temperatury -23stC, później jeździ na lawecie :badgrin:
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2012, 18:28   

jakie -23 jak -13
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-02-2012, 19:29   

Haniball, naprawdę wierzysz w reklamy? :mrgreen:

Wedrowiec napisał/a:
jakie -23 jak -13


ooo Panie- Ty to miałeś dopiero siśki zalane :roll:
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2012, 21:08   

Nie no u mnie palił i jechał przy -23 czy ile tam było najmniej. Tylko, że w pełni odpuścił dopiero jak było powyżej -9. Przy -13 jeszcze się dusił przy wysokich obrotach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.