Awaria silnika/układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 09-02-2012, 18:12
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Trik napisał/a: | Haniball napisał/a: | Tylko mnie przeraża fakt, że w pewnym ASO- Wrocław twierdzą, że filtr ON nie ma grzania! |
W ASO w Białymstoku kierownik tez twierdził że ASX grzania fitra nie ma. |
Robert - jest elektryczny podgrzewacz filtra paliwa plus pompa w zbiorniku która pomaga gonić kaszę - wieszysz mi? ale jak widzisz nasze wspaniałe letnie ON sprzedawane niby jako zimowe potrafi skutecznie zapchać układ paliwowy. Stacje nie były przygotowane na tak szybkie mrozy kiedy zimy nie było i mają jeszcze letni ON ale ceny zimowe |
Tu się zgadzam sam przejściowe ON zafundowałem i filtr ON poszedł się bujać. Okazało się, że do przejściowego ON dodali dodatek działający podobnie jak depresator. TO jawna kpina, została obniżona temperatura blokady filtra do ok -18 -20 st C, ale temperatura mętnienia pozostała na poziomie do - 10st C( ten parametr jest ustalany przy produkcji i żaden dodatek depresatora go nie zmieni). Jak na razie arktyczna odmiana DieselGold nie zmętniał za oknem a minęło chyba 5 dni a było u mnie -28 do -30st C. P.S. w ASX jest podgrzewanie układu paliwowego, instrukcja dział bezpieczniki- komora silnika- poz 22 wartość 25A |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-02-2012, 18:14
|
|
|
Powiem tak - jest afera z paliwem i to ogólnopolska. Skąd wiem nie pytajcie Może wypłynie może nie. Ludzie mają zdjęcia przy -18C dystrybutorów z zagluconymi wiatrakami od liczydła.
Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-02-2012, 18:51
|
|
|
jaca71, Też coś o tym wczoraj słyszałem. Kolo mawial, że przed podwyżkami akcyzy na zapas stacje kupowały taniej letnie paliwko, czy tam mniej uzimnione, ale coś w tym stylu. Takie siupy że hej. jak ja sie cieszę że śmigam na benzynie.
[ Dodano: 09-02-2012, 18:55 ]
jaceksu79 napisał/a: | Robert - jest elektryczny podgrzewacz filtra paliwa plus pompa w zbiorniku która pomaga gonić kaszę | Albo on mi tak tołkował, albo ja już totalnie zamrożony byłem. No widzisz kurna, co to znaczy doświadczony kierownik. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-02-2012, 22:30
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Powiem tak - jest afera z paliwem i to ogólnopolska. Skąd wiem nie pytajcie Może wypłynie może nie. Ludzie mają zdjęcia przy -18C dystrybutorów z zagluconymi wiatrakami od liczydła.
Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo. | Takie i inne cuda tylko w PL..... Istne chamstwo. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:49
|
|
|
Witam wszystkich, jestem nowy na forum, ale ASX'em jeżdżę już ponad 1,5 roku. Zeszłej zimy nie miałem żadnych problemów, ale podczas tegorocznego urlopu zimowego po zatankowaniu paliwa w Niemczech, gdzie niby jest tak super z jego jakością i dolaniu depresatora przy mrozach -30 paliwo sie rozwarstwiło. Samochód miał problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego i na zimno brakowało mu mocy.
Żadna kontrolka się nie zapaliła, przejechałem ponad 1500km, wjeżdzam do Poznania, temperatury już całkiem znośne (-10) a tu zapala się kontrolka. Wymieniony filtr paliwa i spokój, ale zanim się kontrolka zapaliła trochę to trwało.
Filtr paliwa wymienia się co 30tkm, a więc raczej co dwa lata (tak by było rozsądnie).
Pzdr,
Krzysiek |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2012, 22:07
|
|
|
Co do elektrycznego podgrzewacza w ASX, to włącza się on kiedy na filtrze następuje spadek ciśnienia o około 20kPa czyli kiedy filtr już jest przyblokowany. Dodatkowo przy ujemnych temp. włączana jest elektryczna pompa paliwa.
Mała errata. Podgrzewacz włącza się przy spadku ciśnienia o 35kPa a wyłącza przy 20kPa. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 12-02-2012, 22:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 11-02-2012, 18:37
|
|
|
Nie chwaląc na razie ASX jeździ bez czkawki; ubytku mocy;na arktycznym ON, dziś w nocy było -24~-26 st C. Myślałem, iż podgrzewacz filtra włącza się przy określonej temperaturze paliwa i grzeje cyklicznie, żeby zapobiegać, znowu zaskoczenie. Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne? |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-02-2012, 09:35
|
|
|
Haniball napisał/a: | Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne? |
Wydaje mi się, że gdyby przy -25 paliwo powrotne było w stanie rozgrzać to co jest w baku, to strach byłoby jeżdzić ASXem latem przy +30, bo jaką temperaturę wtedy osiągałoby paliwo w baku. Przy czym, nie mam wiedzy jak to jest zrobione i to co pisze to zwyczajna dedukcja. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2012, 22:38
|
|
|
Haniball napisał/a: | Czy ciepłe paliwo z powrotu, daje radę zagrzać bak, czy dociera do niego już zimne? |
Po drodze do zbiornika jest chłodnica paliwa więc paliwo jest dodatkowo chłodzone. Moim zdaniem zrobiono błąd przy konstruowaniu układu paliwowego (po wpadce z L200). Trzeba było w podstawie filtra zamontować termoelement który sterowałby przepływem paliwa z powrotu pompy i wtrysków i tworzył obieg zamknięty pompa - filtr do temperatury paliwa ok. 35 st C - tak jak to jest w wielu europejskich markach.
Innym tematem jest podgrzewanie paliwa przez układ wtryskowy. Układy z dwupunktową regulacją ciśnienie Bosch, Siemens lub Delphi "świadomie" podgrzewają paliwo poprzez pełne otwarcie zaworu dozującego w pompie (ZME, FCV, VFCV) a regulację przejmuje zawór DRV. Sprężone paliwo w pompie bardzo się nagrzewa i w połączeniu z termoelementem w filtrze jest doskonałą obroną przed blokadą zimnego filtra.
Niestety układ CR Denso HP3 ma jednopunktową regulację ciśnienia poprzez zawór SCV więc podgrzewanie paliwa nie może mieć miejsca, chyba że układ będzie pracował na dużo wyższym ciśnieniu niż to jest wymagane w aktualnych warunkach pracy silnika. Ale o takiej strategii działania nie słyszałem.
[ Dodano: 12-02-2012, 22:39 ]
wlodeks napisał/a: | to strach byłoby jeżdzić ASXem latem przy +30, bo jaką temperaturę wtedy osiągałoby paliwo w baku. |
Przy pełnym i długotrwałym obciążeniu silnika, paliwo w baku może osiągać temperaturę nawet 60-70 st C |
_________________
 |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 13-02-2012, 14:39
|
|
|
Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. w kupie siła! |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2012, 23:39
|
|
|
Właśnie idzie ocieplenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:03
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Właśnie idzie ocieplenie |
Bardzo śmieszne
ASX =auto sezonowe i jak to ma się do reklamy w TV cyt. " niezawodny ASX" może na dole jest małym drukiem z "*" niezawodny do temperatury -23stC, później jeździ na lawecie |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2012, 18:28
|
|
|
jakie -23 jak -13 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 14-02-2012, 19:29
|
|
|
Haniball, naprawdę wierzysz w reklamy?
Wedrowiec napisał/a: | jakie -23 jak -13 |
ooo Panie- Ty to miałeś dopiero siśki zalane |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2012, 21:08
|
|
|
Nie no u mnie palił i jechał przy -23 czy ile tam było najmniej. Tylko, że w pełni odpuścił dopiero jak było powyżej -9. Przy -13 jeszcze się dusił przy wysokich obrotach. |
|
|
|
 |
|