Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.0T] Check engine i odcięcie pedału gazu...
Autor Wiadomość
JKmotors 
Mitsumaniak


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 40
Skąd: Raszyn
  Wysłany: 03-01-2012, 23:51   [I 2.0T] Check engine i odcięcie pedału gazu...

Używałem opcji szukaj, ale jeszcze czegoś takiego chyba tutaj nie było :) .

Pierwszy problem w moim Outlanderze doczekał się światła dziennego :) . Jadąc spokojnie, zapalił się check engine, i Misiek odciął mi pedał gazu. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, pociągnąłem za linkę gazu, i nic. Zgasiłem auto, odpaliłem na nowo, kontrolka zgasła, i wszystko wróciło do normy.

Myślałem, że to jakiś chwilowy błąd, jednak wczoraj stało się to samo :( . Nie moge jeździć autem, bo ryzyko odcięcia gazu np. podczas wyprzedzania jest duże.

Komputer wykazał problem z czujnikiem położenia przepustnicy. I teraz rodzi się pytanie. Czy warto kupować nowy czujnik, i go wkładać (koszt)? Bo z tego co wiem takie rzeczy raczej się nie psują, więc obawiam się jakiegoś błędu w instalacji, i że po zakupie nowego czujnika, znowu ulegnie on uszkodzeniu. Zwłaszcza, że samochód posiada instalację gazową BRC, i zapewne jakas ingerencja w instalację elektryczną była...

Może ktoś z Was spotkał się z czymś takim, lub wie gdzie warto się wybrać z takim problemem? Mieszkam koło Warszawy Raszyn. I gdzie warto szukać takiego czujnika?

pzdr i dziękuję za pomoc
Jacek
_________________
Jacek, powered by:
Mitsubishi OUTLANDER Turbo BRC
 
 
goory 
Nowy Forumowicz


Auto: STI PS nr17, outlander 1 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2012, 18:48   

hej

myślę że nie bez znaczenia może być fakt posiadania instalacji gazowej. :?

Skonsultowałbym to z nadwornym gazownikiem z "tego drugiego" forum :biggrin: [Jako]
lub podjechał do sąsiadów [MTS rally].

pozdróweczka
goory
 
 
JKmotors 
Mitsumaniak


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 40
Skąd: Raszyn
Wysłany: 05-01-2012, 19:46   

Hehe, dzięki za pomoc :) . Tylko z tym podjechaniem może być trochę problem. A Jako gazowął mi zielonego Subaraka Buga :) .
A to miejsce o którym piszesz gdzieś w mojej okolicy bliżej? Może być PW :) . THX
_________________
Jacek, powered by:
Mitsubishi OUTLANDER Turbo BRC
 
 
korek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2012, 20:19   

Mi się dzisiaj też zapalił check engine po krótkim postoju ale samochód chodzi bez zmian??
Mam instalację gazową, dzisiaj było dość mroźno.
Czy z takim czymś można jeździć czy natychmiast udać się do mechanika??

Jak mogę sprawdzić kod błędu bez komputera??
 
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-02-2012, 18:15   

Check to check trzeba jechać na computer bo strach jeżdzic :idea:
_________________

 
 
JKmotors 
Mitsumaniak


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 40
Skąd: Raszyn
Wysłany: 04-02-2012, 14:14   

No zgadza się. U mnie wszystko było OK, myślałem, że była to po prostu kwestia przeczyszczenia styków, ale znowu się zapalił. Byłem w dwóch warsztatach, ale jakiś niewtajemniczonych...

Czy mógłbym Was prosić o namiary jakiegoś miejsca, gdzie ktoś mógłby mi pomóc, a naprawa Mitsubishi nie jest tam metodą na utrzymanie, a pasją? ;) .
Jeżeli tak, byłbym bardzo wdzięczny, bo jestem w kropce. Może być PW oczywiście, obiecuje duże, duuuże grzane wino!
Będe informował tutaj na bierząco jak coś się wyjaśni, dzięki wszystkim za pomoc.

korek, koniecznie komputer!!!

[ Dodano: 05-02-2012, 21:04 ]
THX za pomoc, znalazłem odpowiedni dział:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=255

Będe informować co to było po oględzinach kogoś mądrzejszego ode mnie :)
_________________
Jacek, powered by:
Mitsubishi OUTLANDER Turbo BRC
 
 
korek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-02-2012, 22:13   

Zrobiłem diagnostykę sam.
Kolega ma złączkę do OBD II
podłączył mi pod kompa i wyszła grzałka sondy lamda prawdopodobnie tej drugiej czyli za katalizatorem.
Co za tym idzie nic to nie zmienia w pracy silnika (prawdopodobnie) tylko wkurza bo się wyświetla kontrolka.
Skasowałem i pojawiła się po kolejnym uruchomieniu silnika :(
Na razie jej nie wymieniam w ogóle się zastanawiam czy jest sens wymieniać sondę za katalizatorem
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-02-2012, 03:04   

korek napisał/a:
Co za tym idzie nic to nie zmienia w pracy silnika (prawdopodobnie) tylko wkurza bo się wyświetla kontrolka.
Skasowałem i pojawiła się po kolejnym uruchomieniu silnika :(
Na razie jej nie wymieniam w ogóle się zastanawiam czy jest sens wymieniać sondę za katalizatorem
Jeśli pojawia się od razu po zapaleniu silnika to sprawa prosta, uszkodzona sonda. Jeśli natomiast zapala się po przejechaniu kilkuset km i w środku autostrady to jest błąd P0420, który jest bardzo wredny bo nie tłumaczy przyczyny usterki a za niego może odpowiadać wiele czynników.
 
 
JKmotors 
Mitsumaniak


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 40
Skąd: Raszyn
Wysłany: 09-02-2012, 11:18   

elektryk, Wydaje mi się, że w imieniu korek, moge dac pomuka :) .

Z kolei u siebie wymieniłem ten czujnik położenia pedału gazu, i dwa dni jeździ i jest dobrze :) .
_________________
Jacek, powered by:
Mitsubishi OUTLANDER Turbo BRC
 
 
korek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-02-2012, 11:46   

Pytanie proste - czy jest sens wymieniać sondę lambda za katalizatorem.

Jakie powinny być prawidłowe odczyty z tej sądy.
Błąd wyskakuje grzałki sądy czy to oznacza, ze cała działa wadliwie?? bo podczas dodawania gazu odczyty na tej sądzie się zmieniają.
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 10-02-2012, 16:57   

korek napisał/a:
Błąd wyskakuje grzałki sądy czy to oznacza, ze cała działa wadliwie??
Błąd grzałki oznacza że grzałka nie pobiera prądu czyli albo jest uszkodzona sonda albo połączenia. Brak samego grzania sondy lambda może objawiać się błędnymi pomiarami, np przy niskiej temperaturze albo przy zimnym układzie wydechowym. Oczywiście uszkodzenie jednego przewodu lub sondy sugeruje że coś jeszcze jest uszkodzone, więc komputer sygnalizuje usterkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.