ESP i kontrola trakcja a buksujące koła... |
Autor |
Wiadomość |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 17-02-2012, 23:22
|
|
|
muszę chyba sprowokować jakieś sytuacje, by poczuć moc elektroniki
A tak na serio, od czasu do czasu podświetla mi wyświetlacz na żółto (poślizg) ale jakoś nie mogę tego odczuć tak jak:
lichy napisał/a: | ¾ gazu i elektronika mnie wyciągnęła na górę. Dało się odczuć, jak raz ciągnie lewe koło, a raz prawe, obroty silnika to spadały, to rosły, ale dało radę.
To moje pierwsze auto z kontrolą trakcji |
muszę chyba jeszcze poćwiczyć tej zimy, może zdążę, zapowiadają odwilż |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
maniax86
Mitsumaniak

Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 811 Skąd: okolice rybnika
|
Wysłany: 18-02-2012, 00:57
|
|
|
Z niektórych opresji ESP pewnie wyciągnie ale nie z wszystkich. Przekonałem sie o tym 3 dni temu. Akurat wtedy zaczęły sie intensywne opady sniegu, zawieje a ja musiałem jechać do Ustronia. Zaśnieżone było juz wszystko, dwupasmowa "wiślanka" zasypana a auta grzecznie prawym pasem jechały maks 70km/h jak dojechałem do centrum Ustronia to juz był sajgon. Musiałem się wspiąć po serpentynach do góry. Szło opornie ale ciągle do przodu, jednak w pewnym momencie w połowie dosyć stromej górki musiałem się zatrzymać, bo z naprzeciwka auto zjeżdżało i zaczęło "tańczyć' na drodze. Zatrzymałem sie aby koleś mógł opanować auto i we mnie nie walnąć. I juz z miejsca praktycznie nie ruszyłem. Troche mnie ESP wyciąło w góre jeszcze może z metr, ale i to nie pomogło..... na wstecznym wycofałem się i wjechałem na jakiś podjazd i tam zostawiłem auto. Reszte drogi na piechotkę pokonałem |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 19-02-2012, 20:46
|
|
|
Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak??? |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:49
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak??? |
Nokian WRG2 było nie tak . Mam takie same opony i one takie są .Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:58
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Co było nie tak??? | Może to: mjsystem napisał/a: | Wysokie obroty |
Niech się wypowiedzą Ci, którzy byli tam na miejscu
Może faktycznie Nokian WRG2 Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:05
|
|
|
Stawiam na opony. JCH napisał/a: | Nokian WRG2 | Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:07
|
|
|
też na naokianach jeżdżę, i jest OK>
raz się nie wykopałem z garażu na zakręcei pod górę, ale śnieg był sporo powyżej zderzaka - góra, ja jako pług, zakręt - utknąłem
mjsystem napisał/a: | Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak??? |
te podkreślone rzeczy.
jak "z " to nie miałeś szans mieć wysokich obrotów. jak masz małe obroty, mały pęd na koła. a moc w tej sytuacji tylko przeszkadza. przy dużych obrotach łatwo zrywa koła.
ale cięższy samochód ma gorzej w takich warunkach chyba....
innym trzeba powiedzieć żeby się wypowiedzieli, bo pewnie "galowcy" tu nie zaglądają |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2012, 07:25
|
|
|
Cytat: | Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy. | To zależy czy z LPG czy bez bez LPG to praktycznei zerowa różnica, ja bym stawiał na głupote systemów albo opony które sobie nie radzą na mokrym ubitym śniegu.mjsystem, trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-02-2012, 08:29
|
|
|
co do lpg-czemu różnica?
co do RWD - nie pomyślałem kiedyś wypróbuję |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2012, 08:34
|
|
|
Kochani! Kazdy z Was ma rację. Temat maglowaliścmy prawie 3 dni, ale chciałem was spytać o opinię i postawic kropke nad "i".
1. opony- rzeczywiście WRG 2 są takie jak piszecie:
Zbigi napisał/a: | Nokian WRG2 było nie tak . Mam takie same opony i one takie są |
JCH napisał/a: | Może faktycznie Nokian WRG2 Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu. |
Trik napisał/a: | Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu |
2. obroty/moc - jak z włączonym systemem to auto tak przymulało, ze dojechał kawałek i stawał dęba, nie mając mocy, jak bez systemów, to z kolei kopał w dół pod snieg, czy boksował kołami czy nie, (jednego dnia śnieg był grząski, a nie ubity, drugiego dnia odwrotnie).
3. sposób, jak wjechać?
robertdg napisał/a: | trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga |
Tak wjechała też wiekszośc gali, a ja trzeciego dnia, jak ruszyłem auto (bez względu czy z systemem czy bez):mrgreen:
Chciałem przyblizyc temat, dośc sporny, w praktyce
Natomisast uzytkownicy gali 3 dni sprzeczali się, czy lepiej A/T czy M/T |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:14
|
|
|
bastek1 napisał/a: | co do lpg-czemu różnica? | Dodatkowa masa osprzętu i paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:17
|
|
|
Zbigi napisał/a: | [Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby |
Cięższemu w ziemi pod górę jest gorzej - to wiem na pewno. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:47
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Nokian wrg2 | to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2012, 23:52
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach |
Własnie tego dowiedziałem się w górach.
Pierwszy raz miałem takie doswiadczenie, bo na codzień sprawują się rewelacyjnie. Aż tu górska niespodzianka |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2012, 06:14
|
|
|
A ja właśnie wróciłem z zimowej wyprawy na narty - śniegu szwedzie ponad 1m, drogi utrzymane na biało co znaczy na asfalcie lód przysypany biał2cm warstwa ubitego śniegu (skąd wiem ze 2cm to się dowiemy dalej). Na "głównych" 3 koleiny wyjeżdżone do lodu czyli jedna wspólna dla obu kierunków. Jedno wiem na pewno - ostatni raz bez łańcuchów
Opony GY-UG7, samochód bez żadnych wspomagaczy. Samochód radził sobie całkiem nieźle. Żona przeszła skrócony kurs jazdy zimą: "Zuruck i ogień" jedyny skuteczny sposób poruszania się po stromych lodowo śnieżnych podjazdach, najazdach na śnieżne krawężniki przed parkingami itp. Zatrzymanie w połowie górki powoduje niezłą ekwilibrystykę by pojechać dalej. Ale 2+2 na pokładzie, plus narty plus pełen bagażnik robią swoje samochód wazy spokojnie ponad 1700kg i złośliwie odciąża przód. Jednego razu tak mnie na parkingu przed kwatera przystawili ze musiałem cuda na górce wyprawiać i wtedy odkryłem że pod 2cm śniegu jest żywy lód. Bujanie nic nie dawało bo te 2cm karbu i lód pod spodem skutecznie ograniczało szelka mobilność. Wtedy kolejny raz metoda zuruck i do przodu pomogła. Ale przy okazji okazało się ze najlepszym systemem w Lancerze jest jego sprzęgło i drugi bieg |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
|