[3.2 DID] 16l/100 km WOOOO dawka w pompie |
Autor |
Wiadomość |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-02-2012, 12:29 [3.2 DID] 16l/100 km WOOOO dawka w pompie
|
|
|
Jak w temacie czy w pompie jest regulacja dawki paliwa?
Tzn czy można ustawić większą (sąsiad w dyskotece tak podniósł sobie moc) ?
16 litrów na setkę zatankowałem we Wrocławiu dojechałem do Ostrowa Wlkp.(140 km) trasa 90km/h później po Ostrowie bez przesady korków tu nie ma i starałem sie naprawde delikatnie operować gazem.
Wynik 470km zatankowane 75 litrów |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 25-02-2012, 12:52
|
|
|
Dawką steruje nastawnik dawki, tuning podnosi dawkę. Możesz sobie przesunąć nastawnik w celu zwiększenia dawki !!! Odnośnie spalania to chyba trzyma hamulec. Zmieniłeś olej w skrzyni? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-02-2012, 13:25 Re: 16l/100 km WOOOO dawka w pompie
|
|
|
siersciunio napisał/a: | Jak w temacie czy w pompie jest regulacja dawki paliwa?
Tzn czy można ustawić większą (sąsiad w dyskotece tak podniósł sobie moc) ?
16 litrów na setkę zatankowałem we Wrocławiu dojechałem do Ostrowa Wlkp.(140 km) trasa 90km/h później po Ostrowie bez przesady korków tu nie ma i starałem sie naprawde delikatnie operować gazem.
Wynik 470km zatankowane 75 litrów |
Nastawnik można przesunąć tylko na sprzęcie, jeśli ja przesuniesz w "domowych" rozreguluje się cała pompa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-02-2012, 13:55
|
|
|
Wracam w połowie nst tygodnia do domu wiec wstawię auto do mechanika który tą pompę robił.
Mówił przy odbiorze że dawkę ustawił ale może zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od wymaganej dynamiki i spalania.
Puki co to jestem zainteresowany zmniejszeniem bo jak bym go cisnął to bym doszedł do spalania na poziomie poprzednika (6,0 td ) 20 l/100km, a w takim wypadku odechciało by mi się jeździć, tym bardziej że w poprzednim było 330 koni . Już rozmawiałem ze Zbyszkiem o błędzie który mi wyskoczył czyli nastawnik (do poprawki mechanik mówil że włożył "lekko" przytartą cewkę bo nie miał akurat innej)
Jeśli spalanie pojarki po wyregulowaniu i spokojnej mieszanej jeżdżę nie spadnie do 12 to sprzedam to padło i zainwestuje w nowszy model na common rail'u.
I tak z kosztami podchodzę już do 50 k.
Olej do skrzyni zakupiony od Zbyszka ,ale przez problemy z pompa stoi w garażu .Stan w skrzyni poprawny olej czysty i klarowny,ale już pytałem tompol34 o wymianę dynamiczna więc myślę że nst tydzień się zabiorę.
Jak sprawdzić czy trzyma hamulec ? Ręczny jest urwany a żadne koło się nie grzeje nadmiernie. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 25-02-2012, 13:59
|
|
|
Przed zabawą z nastawnikiem musi zaznaczyć pozycję zgrania z pompą i wtedy może się pobawić, bo przecież pytał, czy można. Wiadomo, że zwiększając dawkę chałupniczo w garażu będzie miał podwyższone obroty biegu jałowego.
Dla bardziej obeznanych z tematem to można pobawić się półpierścieniami w nastawniku poprzez zmianę wartości ramienia wzorcowego z porównawczym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-02-2012, 14:08
|
|
|
Z tego co wiem to facet ma stół ,więc chyba wie jak |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 25-02-2012, 14:17
|
|
|
tak jak wcześniej wstawił tobie nowy nastawnik, a piszesz że wstawił później kiepską cewkę ten mądrala? |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-02-2012, 15:29
|
|
|
siersciunio napisał/a: | Jak sprawdzić czy trzyma hamulec ? Ręczny jest urwany a żadne koło się nie grzeje nadmiernie. |
Masz automat , na równej powierzchni po puszczeniu pedału hamulca i pozycji dzwigni "D" samochód powinien "lekko" ruszyć bez dodawania gazu. Jeżeli musisz dodać gazu aby ruszył z miejsca , przyjrzał bym sie dokładniej hamulcom. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 28-02-2012, 18:03
|
|
|
Nie grzeje się, bo jest zimno. Możesz też sprawdzić koła na podnośniku jak się obraca, czy nie zatrzymuje szybko. Przy okazji sprawdzisz sobie piasty.
powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-02-2012, 20:25
|
|
|
Podjeżdżając pod odpowiednia górkę można to zrobić bez podnośnika
koła się kręcą swobodnie.
Ale zauważyłem inna usterkę całkowity brak górnych gum na amorku z tylu z jednej strony (już wiem co wali:) )
Strasznie drogie te gumki 50 złotych za komplet i musze przyznać że mnie irytuje ta cena ale
http://tedgum.pl/sklep/in..._1037_2125_4749
zobaczymy jutro |
|
|
|
 |
|