| 
		Modyfikacje | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2012, 20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja miałem jak już na myśli wymianę całych kolumn na gwint z eclipse 2g na mieszanie sprężyn z eclipse i amorów z gala już Ci nie dam gwarancji mocowania amortyzatorów wahaczy są takie same w obu tych autach ale sam amortyzator ze sprężyną już nie koniecznie musi być taki sam w 100% 
 
 
co to stabilizatorów stabilizator tylny ze zwykłego EA jest grubszy od tego w E5 przednie wahacze górne w EA są wzmacniane w E5 nie jak Cie nie stać na profesjonalne zawieszenie wrzuć jak mitsu_pl magnumy i katuj moim zdaniem nie warto przepłacać na E88A do rajdów wydasz kupę kasy zaczniesz być co raz lepszy i prędzej czy później dojdziesz do wniosku że potrzebujesz czegoś lepszego bo galant Cie ogranicza zmodyfikuj podobnie jak mitsu_pl katuj ucz się co raz bardziej i szukaj czegoś lepszego z czasem sentymenty sentymentami ale jak chce się pnąć co raz wyżej to nie z galantem tylko nie wycinaj mocowań foteli itp. jak mitsu_pl bo wysłużonego galanta będziesz mógł znów "ucywilizować" i jeździć na codzień... sport nie ma litość jeżeli robisz auto pod to musisz się liczyć z tym że pójdzie pewnie po kilku sezonach na straty i musi być to też coś co Cie nie będzie ograniczać     Tak to jest możesz uważać żeby go nie zniszczyć co prawda ale jest taka zasada w sporcie jeżeli masz nad wszystkim 100% kontrole to znaczy że jedziesz za wolno    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 davyjohn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Grandis DiD i E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2012, 23:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolejny lepszy -  to będzie poziom EVO III lub IV. E88A nie będzie moją pierwszą rajdówką, ale pierwszą AWD za śmieszne pieniądze i dość tanią w eksploatacji (w porównaniu z EVO czy STi, czy nawet 323GTR). Poza tym podjąłem decyzję o zmianie podejścia do tego hobby - na walkę ze ścisłą czołówką PPAiK nie mam kasy, więc postanowiłem bardziej się tym bawić zamiast walczyć o setne sekundy. A zabawę daje RWD i AWD   
 
Obydwa posiadane przeze mnie e88a idą niejako na stracenie - jeden już zaczął służyć jako dawca a drugi będzie stopniowo modyfikowany. Biorąc pod uwagę, że wyląduje w nim klatka, to kompletnym nonsensem jest cackanie się z mocowaniami foteli i innymi rzeczami, dzięki którym kiedyś można by było samochód z powrotem ucywilizować. To auto ma iść do sportu - a jak przyjdzie czas na zmiany to pójdzie na żyletki albo na sprzedaż dla początkującego kierowcy AWD. Albo pozostanie jako treningówka.
 
 
Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator? | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Grandis - DID
 
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
 
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura   
 
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
 
www.ak.szczecin.pl
 
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 10:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | davyjohn napisał/a: | 	 		  | Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator? | 	  
 
 
w E88A chyba występowały tylko regulowane amortyzatory czy się myle? i tu mogą być problemy bo są pewnie duże róznice ale jeżeli są nie regulowane to pewnie któś je u Ciebie zmienił na te z normalnego E5 dobrze myślę?    były E8 bez regulowanych czy nie?
 
 
Bo jeżeli były tylko regulowane to w secyfikacjach będzie pisać że są inne niż w E5 napewno     
 
 
widziałem też spręzyny eibaha obniżające i utwardzające od EA a tam jest to samo zawieszenie co u nas    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 11:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Krzychu, nie wszystkie E88 miały ECS, czyli regulowane amorki... | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 davyjohn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Grandis DiD i E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak jak pisałem wcześniej - e88a dawca ma regulowane amorki, biorca ich nie ma (oryginalnie nie ma). Na pewno EA ma taki sam system mocowań i parametry oryginalnych sprężyn i amorów jak E50/E88A??
 
Czy E88A bez systemu ECS ma takie samo zawieszenie jak E50? | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Grandis - DID
 
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
 
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura   
 
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
 
www.ak.szczecin.pl
 
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 13:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego co zdążyłem znaleźć to dla galantów E88A sprężyny (numery oryginałów - przód): 
 
 
z ECS: 
 
MB864819
 
bez ECS:
 
MB870873
 
 
http://www.auto-parts.spb...BSt_0o_R4QFgA==
 
 
Dla np. E54:
 
MB864815
 
 
Dla EA5A:
 
MB235553
 
MB235554
 
 
Więc jak widać na załączonym obrazku, to tylko tak samo wygląda, a jest coś innego...
 
 
Tu jest taka fajna stronka, gdzie znajdziesz praktycznie wszystkie numery oryginałów:
 
 
http://www.detali.ru/
 
 
I tak propos poliuretanów:
 
 
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_galant | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 davyjohn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Grandis DiD i E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gadałem właśnie z Japaneze - w systemach bez ECS powinna być zgodność e50-e88a-ea
 
Przód - sprężyny mogą być mieszane z amorami. Tył kompletami (w sumie nie wiem dlaczego bo nie dopytałem - w pracy siedzę i nie za bardzo mogłem rozmawiać).
 
Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Grandis - DID
 
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
 
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura   
 
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
 
www.ak.szczecin.pl
 
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | davyjohn napisał/a: | 	 		  | Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a. | 	  
 
 
Nie będzie bo Legnum to kombi EA w kombi ma inne amory z tyłu niż wersja sedan jak dobrze pamiętam | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mart_gdi  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Galant - 2.4 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 43 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może i ja się przydam, znalazłem ciekawą stronkę może się przydaKLIK | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 davyjohn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Grandis DiD i E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To strona z USA - tamte części są identyczne z EU??
 
 
I znowu co strona to różne info:
 
http://www.andysautosport...ba00040037.html
 
http://www.ilovebodykits....TSUBISHI_G.html
 
 
Ta sama część, ale u drugiego dostawcy zaznaczone, że nie dotyczy AWD.     | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Grandis - DID
 
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
 
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura   
 
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
 
www.ak.szczecin.pl
 
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez davyjohn 27-02-2012, 20:07, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mart_gdi  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Galant - 2.4 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 43 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 20:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | davyjohn napisał/a: | 	 		  | To strona z USA - tamte części są identyczne z EU?? | 	  
 
 
Właśnie nie wiem, lampy wiadomo wersja US, pozostałe części,hm?? Może ktoś kto bardziej "siedzi" w specyfikacji Galantów się wypowie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 20:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | e5 ma takie samo zawieszenie w wersji usa. EA już nie EA w USA ma jeden wahacz na dole tylko | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 davyjohn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Grandis DiD i E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2012, 22:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wszyc, no to proszę, w USA jakoś większy wybór jest do E5 (albo strony lepiej zrobione, bo wszystko szybko się znajduje), tylko że bez AWD... | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Grandis - DID
 
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
 
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura   
 
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
 
www.ak.szczecin.pl
 
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |