Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje
Autor Wiadomość
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-02-2012, 20:49   

ja miałem jak już na myśli wymianę całych kolumn na gwint z eclipse 2g na mieszanie sprężyn z eclipse i amorów z gala już Ci nie dam gwarancji mocowania amortyzatorów wahaczy są takie same w obu tych autach ale sam amortyzator ze sprężyną już nie koniecznie musi być taki sam w 100%

co to stabilizatorów stabilizator tylny ze zwykłego EA jest grubszy od tego w E5 przednie wahacze górne w EA są wzmacniane w E5 nie jak Cie nie stać na profesjonalne zawieszenie wrzuć jak mitsu_pl magnumy i katuj moim zdaniem nie warto przepłacać na E88A do rajdów wydasz kupę kasy zaczniesz być co raz lepszy i prędzej czy później dojdziesz do wniosku że potrzebujesz czegoś lepszego bo galant Cie ogranicza zmodyfikuj podobnie jak mitsu_pl katuj ucz się co raz bardziej i szukaj czegoś lepszego z czasem sentymenty sentymentami ale jak chce się pnąć co raz wyżej to nie z galantem tylko nie wycinaj mocowań foteli itp. jak mitsu_pl bo wysłużonego galanta będziesz mógł znów "ucywilizować" i jeździć na codzień... sport nie ma litość jeżeli robisz auto pod to musisz się liczyć z tym że pójdzie pewnie po kilku sezonach na straty i musi być to też coś co Cie nie będzie ograniczać :P Tak to jest możesz uważać żeby go nie zniszczyć co prawda ale jest taka zasada w sporcie jeżeli masz nad wszystkim 100% kontrole to znaczy że jedziesz za wolno :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-02-2012, 23:03   

Kolejny lepszy - to będzie poziom EVO III lub IV. E88A nie będzie moją pierwszą rajdówką, ale pierwszą AWD za śmieszne pieniądze i dość tanią w eksploatacji (w porównaniu z EVO czy STi, czy nawet 323GTR). Poza tym podjąłem decyzję o zmianie podejścia do tego hobby - na walkę ze ścisłą czołówką PPAiK nie mam kasy, więc postanowiłem bardziej się tym bawić zamiast walczyć o setne sekundy. A zabawę daje RWD i AWD :)
Obydwa posiadane przeze mnie e88a idą niejako na stracenie - jeden już zaczął służyć jako dawca a drugi będzie stopniowo modyfikowany. Biorąc pod uwagę, że wyląduje w nim klatka, to kompletnym nonsensem jest cackanie się z mocowaniami foteli i innymi rzeczami, dzięki którym kiedyś można by było samochód z powrotem ucywilizować. To auto ma iść do sportu - a jak przyjdzie czas na zmiany to pójdzie na żyletki albo na sprzedaż dla początkującego kierowcy AWD. Albo pozostanie jako treningówka.

Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-02-2012, 10:48   

davyjohn napisał/a:
Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator?


w E88A chyba występowały tylko regulowane amortyzatory czy się myle? i tu mogą być problemy bo są pewnie duże róznice ale jeżeli są nie regulowane to pewnie któś je u Ciebie zmienił na te z normalnego E5 dobrze myślę? :P były E8 bez regulowanych czy nie?

Bo jeżeli były tylko regulowane to w secyfikacjach będzie pisać że są inne niż w E5 napewno :P

widziałem też spręzyny eibaha obniżające i utwardzające od EA a tam jest to samo zawieszenie co u nas :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-02-2012, 11:40   

Krzychu, nie wszystkie E88 miały ECS, czyli regulowane amorki...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-02-2012, 12:18   

Tak jak pisałem wcześniej - e88a dawca ma regulowane amorki, biorca ich nie ma (oryginalnie nie ma). Na pewno EA ma taki sam system mocowań i parametry oryginalnych sprężyn i amorów jak E50/E88A??
Czy E88A bez systemu ECS ma takie samo zawieszenie jak E50?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-02-2012, 13:04   

Z tego co zdążyłem znaleźć to dla galantów E88A sprężyny (numery oryginałów - przód):

z ECS:
MB864819
bez ECS:
MB870873

http://www.auto-parts.spb...BSt_0o_R4QFgA==

Dla np. E54:
MB864815

Dla EA5A:
MB235553
MB235554

Więc jak widać na załączonym obrazku, to tylko tak samo wygląda, a jest coś innego...

Tu jest taka fajna stronka, gdzie znajdziesz praktycznie wszystkie numery oryginałów:

http://www.detali.ru/

I tak propos poliuretanów:

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_galant
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-02-2012, 14:58   

Gadałem właśnie z Japaneze - w systemach bez ECS powinna być zgodność e50-e88a-ea
Przód - sprężyny mogą być mieszane z amorami. Tył kompletami (w sumie nie wiem dlaczego bo nie dopytałem - w pracy siedzę i nie za bardzo mogłem rozmawiać).
Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a.
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-02-2012, 19:39   

davyjohn napisał/a:
Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a.


Nie będzie bo Legnum to kombi EA w kombi ma inne amory z tyłu niż wersja sedan jak dobrze pamiętam
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mart_gdi 
Forumowicz


Auto: Galant - 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2012, 19:58   

Może i ja się przydam, znalazłem ciekawą stronkę może się przydaKLIK
_________________

 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-02-2012, 20:01   

To strona z USA - tamte części są identyczne z EU??

I znowu co strona to różne info:
http://www.andysautosport...ba00040037.html
http://www.ilovebodykits....TSUBISHI_G.html

Ta sama część, ale u drugiego dostawcy zaznaczone, że nie dotyczy AWD. :?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
Ostatnio zmieniony przez davyjohn 27-02-2012, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mart_gdi 
Forumowicz


Auto: Galant - 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2012, 20:05   

davyjohn napisał/a:
To strona z USA - tamte części są identyczne z EU??


Właśnie nie wiem, lampy wiadomo wersja US, pozostałe części,hm?? Może ktoś kto bardziej "siedzi" w specyfikacji Galantów się wypowie.
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-02-2012, 20:45   

e5 ma takie samo zawieszenie w wersji usa. EA już nie EA w USA ma jeden wahacz na dole tylko
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-02-2012, 22:19   

Wszyc, no to proszę, w USA jakoś większy wybór jest do E5 (albo strony lepiej zrobione, bo wszystko szybko się znajduje), tylko że bez AWD...
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.