Modyfikacje |
Autor |
Wiadomość |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2012, 20:49
|
|
|
ja miałem jak już na myśli wymianę całych kolumn na gwint z eclipse 2g na mieszanie sprężyn z eclipse i amorów z gala już Ci nie dam gwarancji mocowania amortyzatorów wahaczy są takie same w obu tych autach ale sam amortyzator ze sprężyną już nie koniecznie musi być taki sam w 100%
co to stabilizatorów stabilizator tylny ze zwykłego EA jest grubszy od tego w E5 przednie wahacze górne w EA są wzmacniane w E5 nie jak Cie nie stać na profesjonalne zawieszenie wrzuć jak mitsu_pl magnumy i katuj moim zdaniem nie warto przepłacać na E88A do rajdów wydasz kupę kasy zaczniesz być co raz lepszy i prędzej czy później dojdziesz do wniosku że potrzebujesz czegoś lepszego bo galant Cie ogranicza zmodyfikuj podobnie jak mitsu_pl katuj ucz się co raz bardziej i szukaj czegoś lepszego z czasem sentymenty sentymentami ale jak chce się pnąć co raz wyżej to nie z galantem tylko nie wycinaj mocowań foteli itp. jak mitsu_pl bo wysłużonego galanta będziesz mógł znów "ucywilizować" i jeździć na codzień... sport nie ma litość jeżeli robisz auto pod to musisz się liczyć z tym że pójdzie pewnie po kilku sezonach na straty i musi być to też coś co Cie nie będzie ograniczać Tak to jest możesz uważać żeby go nie zniszczyć co prawda ale jest taka zasada w sporcie jeżeli masz nad wszystkim 100% kontrole to znaczy że jedziesz za wolno |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2012, 23:03
|
|
|
Kolejny lepszy - to będzie poziom EVO III lub IV. E88A nie będzie moją pierwszą rajdówką, ale pierwszą AWD za śmieszne pieniądze i dość tanią w eksploatacji (w porównaniu z EVO czy STi, czy nawet 323GTR). Poza tym podjąłem decyzję o zmianie podejścia do tego hobby - na walkę ze ścisłą czołówką PPAiK nie mam kasy, więc postanowiłem bardziej się tym bawić zamiast walczyć o setne sekundy. A zabawę daje RWD i AWD
Obydwa posiadane przeze mnie e88a idą niejako na stracenie - jeden już zaczął służyć jako dawca a drugi będzie stopniowo modyfikowany. Biorąc pod uwagę, że wyląduje w nim klatka, to kompletnym nonsensem jest cackanie się z mocowaniami foteli i innymi rzeczami, dzięki którym kiedyś można by było samochód z powrotem ucywilizować. To auto ma iść do sportu - a jak przyjdzie czas na zmiany to pójdzie na żyletki albo na sprzedaż dla początkującego kierowcy AWD. Albo pozostanie jako treningówka.
Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator? |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-02-2012, 10:48
|
|
|
davyjohn napisał/a: | Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator? |
w E88A chyba występowały tylko regulowane amortyzatory czy się myle? i tu mogą być problemy bo są pewnie duże róznice ale jeżeli są nie regulowane to pewnie któś je u Ciebie zmienił na te z normalnego E5 dobrze myślę? były E8 bez regulowanych czy nie?
Bo jeżeli były tylko regulowane to w secyfikacjach będzie pisać że są inne niż w E5 napewno
widziałem też spręzyny eibaha obniżające i utwardzające od EA a tam jest to samo zawieszenie co u nas |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2012, 11:40
|
|
|
Krzychu, nie wszystkie E88 miały ECS, czyli regulowane amorki... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2012, 12:18
|
|
|
Tak jak pisałem wcześniej - e88a dawca ma regulowane amorki, biorca ich nie ma (oryginalnie nie ma). Na pewno EA ma taki sam system mocowań i parametry oryginalnych sprężyn i amorów jak E50/E88A??
Czy E88A bez systemu ECS ma takie samo zawieszenie jak E50? |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2012, 13:04
|
|
|
Z tego co zdążyłem znaleźć to dla galantów E88A sprężyny (numery oryginałów - przód):
z ECS:
MB864819
bez ECS:
MB870873
http://www.auto-parts.spb...BSt_0o_R4QFgA==
Dla np. E54:
MB864815
Dla EA5A:
MB235553
MB235554
Więc jak widać na załączonym obrazku, to tylko tak samo wygląda, a jest coś innego...
Tu jest taka fajna stronka, gdzie znajdziesz praktycznie wszystkie numery oryginałów:
http://www.detali.ru/
I tak propos poliuretanów:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_galant |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2012, 14:58
|
|
|
Gadałem właśnie z Japaneze - w systemach bez ECS powinna być zgodność e50-e88a-ea
Przód - sprężyny mogą być mieszane z amorami. Tył kompletami (w sumie nie wiem dlaczego bo nie dopytałem - w pracy siedzę i nie za bardzo mogłem rozmawiać).
Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a. |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-02-2012, 19:39
|
|
|
davyjohn napisał/a: | Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a. |
Nie będzie bo Legnum to kombi EA w kombi ma inne amory z tyłu niż wersja sedan jak dobrze pamiętam |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mart_gdi
Forumowicz

Auto: Galant - 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 43 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-02-2012, 19:58
|
|
|
Może i ja się przydam, znalazłem ciekawą stronkę może się przydaKLIK |
_________________
 |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2012, 20:01
|
|
|
To strona z USA - tamte części są identyczne z EU??
I znowu co strona to różne info:
http://www.andysautosport...ba00040037.html
http://www.ilovebodykits....TSUBISHI_G.html
Ta sama część, ale u drugiego dostawcy zaznaczone, że nie dotyczy AWD. |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
Ostatnio zmieniony przez davyjohn 27-02-2012, 20:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mart_gdi
Forumowicz

Auto: Galant - 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 43 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-02-2012, 20:05
|
|
|
davyjohn napisał/a: | To strona z USA - tamte części są identyczne z EU?? |
Właśnie nie wiem, lampy wiadomo wersja US, pozostałe części,hm?? Może ktoś kto bardziej "siedzi" w specyfikacji Galantów się wypowie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-02-2012, 20:45
|
|
|
e5 ma takie samo zawieszenie w wersji usa. EA już nie EA w USA ma jeden wahacz na dole tylko |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2012, 22:19
|
|
|
Wszyc, no to proszę, w USA jakoś większy wybór jest do E5 (albo strony lepiej zrobione, bo wszystko szybko się znajduje), tylko że bez AWD... |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
|