Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
[I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS |
Autor |
Wiadomość |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-03-2012, 12:03 [I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS
|
|
|
Witam forumowiczów. Mam problem. Zaświeciła mi się kontrolka SRS i nie chce zgasnąć. A było to tak. Żona sobie pojechała i zostawiła miśka na światłach, oczywiście padł aku. pojechałem i na lejce odpaliłem a ona odjechała. Jadąc zauważyła że pali się w/w kontrolka. Ja musiałem wyjechać więc ona pojechała na komputery do jednego do drugiego i powiedzieli, że żadnego błędu nie widzą. Po powrocie posprawdzałem wszystkie złączki pod siedzeniami, niby dobrze, a kontrolka jak sobie świeciła tak i świeci. Wybieram się do porządnego elektryka ale w między czasie może ktoś ma jakiś pomysł co to może być. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-03-2012, 19:13
|
|
|
Wydaje mi się że SRS w Miśkach to tylko MUT potrafi zdiagnozować. Wiem że w Outlanderze są kody błędów które pojawiają się przy rozładowanym akumulatorze ale powinny zniknąć po zniknięciu przyczyny. Możesz jeszcze spróbować zostawić na kilka minut kluczyk przekręcony na ON, a później wyłączyć i włączyć. Sprawdź też bezpieczniki, SRS ma dwa niezależne.
Czy lejce to linka do ciągnięcia czy kable do odpalania? Bo przy ciągnięciu linką czasem wychodzi mocne szarpnięcie i może któryś czujnik zadziałał. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-03-2012, 08:26 srs
|
|
|
lejce - to kable rozruchowe, bezpieczniki sprawdzałem w skrzynce pod kierownica i w komorze silnika, a tak na marginesie to srs, bynajmniej w instrukcji, nie ma bezpieczników, chyba że gdzieś poza tymi skrzynkami, wczoraj byłem umówić się u elektryka i mówił on, że w przypadku spadku napięcia (rozładowania aku) komputer srs może odczytać to jako "wypadek", nie wiem, testery nic nie pokazują. Pozdrawiam. A co to MUT |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-03-2012, 18:18
|
|
|
SRS ma bezpieczniki, a nawet dwa to znaczy zasilanie do SRS idzie przez nie. Są to bezpieczniki 2 i 3 w skrzynce bezpieczników nad nogami kierowcy. A MUT to tester diagnostyczny od mitsubishi. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-03-2012, 21:34
|
|
|
Odłącz akumulator, poczekaj, podłącz, odpal, zostaw na wolnych do zagrzania. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-03-2012, 17:45 srs
|
|
|
odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne. |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 15-03-2012, 19:09 Re: srs
|
|
|
qbas62 napisał/a: | odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne. |
tak, komp "sie uczy", tez tak mialem po wymianie aku |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-03-2012, 15:20 SRS
|
|
|
Witam. Zamykam temat. Byłem u elektryka z prawdziwego zdarzenia i skasował błąd - cztery dyszki to kosztowało. Stwierdził, że przy spadku napięcia takie rzeczy się dzieją. Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 16-03-2012, 21:12 Re: SRS
|
|
|
qbas62 napisał/a: | Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam. | Ja swój O1, odpalałem z kabli, na "popych" i na "pociąg" i nic się nie działo, po prostu byłeś w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-03-2012, 22:40 SRS
|
|
|
Być może. U mnie tak się zdarzyło. Maże następnym takie informacje w przyszłości sie przydadzą |
|
|
|
 |
|