Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS
Autor Wiadomość
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-03-2012, 12:03   [I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS

Witam forumowiczów. Mam problem. Zaświeciła mi się kontrolka SRS i nie chce zgasnąć. A było to tak. Żona sobie pojechała i zostawiła miśka na światłach, oczywiście padł aku. pojechałem i na lejce odpaliłem a ona odjechała. Jadąc zauważyła że pali się w/w kontrolka. Ja musiałem wyjechać więc ona pojechała na komputery do jednego do drugiego i powiedzieli, że żadnego błędu nie widzą. Po powrocie posprawdzałem wszystkie złączki pod siedzeniami, niby dobrze, a kontrolka jak sobie świeciła tak i świeci. Wybieram się do porządnego elektryka ale w między czasie może ktoś ma jakiś pomysł co to może być. Pozdrawiam.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-03-2012, 19:13   

Wydaje mi się że SRS w Miśkach to tylko MUT potrafi zdiagnozować. Wiem że w Outlanderze są kody błędów które pojawiają się przy rozładowanym akumulatorze ale powinny zniknąć po zniknięciu przyczyny. Możesz jeszcze spróbować zostawić na kilka minut kluczyk przekręcony na ON, a później wyłączyć i włączyć. Sprawdź też bezpieczniki, SRS ma dwa niezależne.

Czy lejce to linka do ciągnięcia czy kable do odpalania? Bo przy ciągnięciu linką czasem wychodzi mocne szarpnięcie i może któryś czujnik zadziałał.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-03-2012, 08:26   srs

lejce - to kable rozruchowe, bezpieczniki sprawdzałem w skrzynce pod kierownica i w komorze silnika, a tak na marginesie to srs, bynajmniej w instrukcji, nie ma bezpieczników, chyba że gdzieś poza tymi skrzynkami, wczoraj byłem umówić się u elektryka i mówił on, że w przypadku spadku napięcia (rozładowania aku) komputer srs może odczytać to jako "wypadek", nie wiem, testery nic nie pokazują. Pozdrawiam. A co to MUT
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-03-2012, 18:18   

SRS ma bezpieczniki, a nawet dwa ;) to znaczy zasilanie do SRS idzie przez nie. Są to bezpieczniki 2 i 3 w skrzynce bezpieczników nad nogami kierowcy. A MUT to tester diagnostyczny od mitsubishi.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2012, 21:34   

Odłącz akumulator, poczekaj, podłącz, odpal, zostaw na wolnych do zagrzania.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-03-2012, 17:45   srs

odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 15-03-2012, 19:09   Re: srs

qbas62 napisał/a:
odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne.


tak, komp "sie uczy", tez tak mialem po wymianie aku
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-03-2012, 15:20   SRS

Witam. Zamykam temat. Byłem u elektryka z prawdziwego zdarzenia i skasował błąd - cztery dyszki to kosztowało. Stwierdził, że przy spadku napięcia takie rzeczy się dzieją. Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-03-2012, 21:12   Re: SRS

qbas62 napisał/a:
Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam.
Ja swój O1, odpalałem z kabli, na "popych" i na "pociąg" i nic się nie działo, po prostu byłeś w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-03-2012, 22:40   SRS

Być może. U mnie tak się zdarzyło. Maże następnym takie informacje w przyszłości sie przydadzą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.