Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] kontrolka oleju...
Autor Wiadomość
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-01-2012, 22:02   

kontrolka napewno nie zapala się przez obroty bo one nawet nie spadają poniżej 500 , więc coś jest z ciśnieniem , może to czujnik , a może to coś znacznie gorszego ... :?:
_________________

 
 
 
masha 
Forumowicz
MASHA

Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2012, 22:09   

Tak jak tu przedmówcy wypowiadali. Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM. I to jest moim zdaniem podstawowa przyczyna zapalania się kontrolki oleju - zbyt niskie ciśnienie wywołane właśnie obrotami. Powinno być na 800-850. Stuki też mogą być tym wywołane gdyż przyniskich obrotach wszystko wpada w większy rezonans, przez co ewentualne luzy mogą być bardziej wyczuwalne.

pzdr
_________________
Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 02-01-2012, 23:05   

fanatyku napisał/a:
Wydaje mi się, że powodem zapalającej się kontrolki oleju są bardzo niskie obroty.
nie no stary przy normalnym stanie kontrolka zapala sie dopiero po zgasnieciu silnika a nie na małych obrotach moim zdaniem czujnik! 8)
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 03-01-2012, 10:43   

Znam przypadek <nie Mitsu>. Podczas jazdy, głównie po rozgrzaniu oleju wywalała ciągle ta kontrolka od oleju winny był czujnik(zalepiony był olejem), ale też i pompa oleju była zmęczona - uszkodzona i nie trzymała ciśnienia.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 03-01-2012, 15:39   

masha napisał/a:
Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM.

Moja po dobrym rozgrzaniu ma podobne i nic mi się nie zapala nawet pod obciążeniem :lol: a autko mam ponad 3lata :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 13-02-2012, 17:41   

Witam,
Może piszę trochę późno ale dowiedziałem się u mechanika w czym tkwi problem... Otóż silnik nie pali na jeden cylinder, przyczyna mechaniczna ponieważ żadna kontrolka się nie zapala. Działa to w ten sposób, że cylinder czasami pali a czasami nie. Dzisiaj podczas kontroli u mechanika działały 3 cylindry, po chwili zaczął pracować 4. W momencie kiedy cylinder przestaje pracować spadają obroty i przez to zapala się kontrolka od oleju - taką diagnozę postawił Pan mechanik. Teraz szukanie przyczyny dlaczego cylinder czasami "działa" a czasami nie...
pozdrawiam
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-02-2012, 18:15   

fanatyku, swiece kiedy wymieniane ? cewki ?
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 13-02-2012, 18:33   

Świece jakieś 4k km temu... Co do cewek to przyznam, że nie mam zielonego pojęcia bo nie mam tego auta za długo. Zobaczymy co Pan Mechanik zdiagnozuje, dzisiaj nie bardzo miał czas zdejmować obudowę z silnika i kukać na to.
Zaraz po odpaleniu "wysłuchał", że 1 cylinder nie pracuje, ale po 2-3 minutach zaczął działać.
 
 
SUCHY77 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 01-03-2012, 11:00   

Witam Ja mam dokładnie tak samo, ale stało mi się tak gdy odpiołem akumulator (-25 stopni zrobiło swoje). Po ponownym podpięciu obroty zrobiły się tak niskie jak na twoim filmiku i kontrolka też tak miga. nauka wolnych obrotów nic nie zmieniła, sam nie wiem może źle ją przeprowadzam ale robię to według opisu na forum :cry:
 
 
rafal_d 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: 04-03-2012, 10:25   

Co do stuków to może to być łożysko wyciskowe skoro twierdzisz
że po wciśnięciu sprzęgła stuki ustają.
Poza tym przy tak niskich obrotach wszystko wpada w wibracie i rozwalone
łożysko może też brzęczeć, a co do kontrolki skoro sprawdzałeś ciśnienie
oleju to może sprawdź czójnik ciśnienia oleju ja u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-03-2012, 11:24   

rafal_d, przecież łożysko działa jak wciśniesz sprzęgło... wtedy je najbardziej będzie słychać. czyż nie tak?

rafal_d napisał/a:
a u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka


na pewno na 200? bo wiesz, że ta mała kreseczka nad 0 w obrotomierzu to jest 500obr?
 
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 16-03-2012, 14:31   

Witam,

Piszę tutaj żeby nie zakładać kolejnego tematu...
Jak pisałem w poprzednich postach obrony spadają do tak niskich ponieważ silnik nie zawsze pali na wszystkie cylindry.
Byłem z tym u mechanika ale rozłożył ręce - nie potrafi stwierdzić czy silnik nie pali na któryś konkretny cylinder, czy na wszystkie po trochu. Sprawa wygląda tak, że czasami silnik pracuje równo na wszystkie cylindry, a za chwile zaczyna pracować słabiej, towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk z wydechu no i szarpanie samochodem. Mechanik sprawdził uszczelnienia, świece, cewki - wszystko ok. I jestem w kropce...
Jako tako nic się nie dzieje, ale irytujące jest to trzepanie samochodem i spadek obrotów do 500 kiedy podjeżdżam do świateł i stoję na luzie. No i kontrolka oleju się przez to zapala. Jeśli chodzi o błędy to nie wyświetla żadnych.
Jakieś pomysły?

pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-03-2012, 14:43   

fanatyku, zapoznaj się z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 17-03-2012, 21:46   

fanatyku, Napisz czy rozwiązałeś swoj problem bo mnie też dopadła ta cholera.
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 18-03-2012, 10:52   

Moim zdaniem to co się dzieje z autkiem to jest gubienie ciśnienia oleju nie wiem jak jest tak do końca w silnikach gdi dopiero rozszyfrowuje ten silnik. Miałem podobny problem ale z silnikiem diesla. Kontrolka ta zapalała się jak silnik gubił ciśnienie oleju na wale korbowodowym i niestety wymiana panewki. Moim zdaniem czujnik działa we wszystkich autkach tak samo. Mianowicie olej poprzez pompę przechodzi poprzez wszystkie podzespoły (wał korbowodowy, klawiatura itd) i cały czas jest obieg tego oleju. Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe następuje zapalenie kontrolki. Moja rada musisz podjechać do mechanika i niech zrobi pomiar ciśnienia podłączy manometr do badania ciśnienia oleju i trzeba zaobserwować na biegu jałowym czy jest stałe ciśnienie czy zmienne. Resztę problemów jest opisane na forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.