[Cari 1.8 GDI] kontrolka oleju... |
Autor |
Wiadomość |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:02
|
|
|
kontrolka napewno nie zapala się przez obroty bo one nawet nie spadają poniżej 500 , więc coś jest z ciśnieniem , może to czujnik , a może to coś znacznie gorszego ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
masha
Forumowicz MASHA
Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:09
|
|
|
Tak jak tu przedmówcy wypowiadali. Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM. I to jest moim zdaniem podstawowa przyczyna zapalania się kontrolki oleju - zbyt niskie ciśnienie wywołane właśnie obrotami. Powinno być na 800-850. Stuki też mogą być tym wywołane gdyż przyniskich obrotach wszystko wpada w większy rezonans, przez co ewentualne luzy mogą być bardziej wyczuwalne.
pzdr |
_________________ Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01 |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 02-01-2012, 23:05
|
|
|
fanatyku napisał/a: | Wydaje mi się, że powodem zapalającej się kontrolki oleju są bardzo niskie obroty. | nie no stary przy normalnym stanie kontrolka zapala sie dopiero po zgasnieciu silnika a nie na małych obrotach moim zdaniem czujnik! |
_________________ BORN TO BE FREE!
<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 03-01-2012, 10:43
|
|
|
Znam przypadek <nie Mitsu>. Podczas jazdy, głównie po rozgrzaniu oleju wywalała ciągle ta kontrolka od oleju winny był czujnik(zalepiony był olejem), ale też i pompa oleju była zmęczona - uszkodzona i nie trzymała ciśnienia. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 03-01-2012, 15:39
|
|
|
masha napisał/a: | Na początek ustaw obroty, bo na filmie telepie się niemiłosiernie na jakieś 550 - 600 RPM. |
Moja po dobrym rozgrzaniu ma podobne i nic mi się nie zapala nawet pod obciążeniem a autko mam ponad 3lata |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 13-02-2012, 17:41
|
|
|
Witam,
Może piszę trochę późno ale dowiedziałem się u mechanika w czym tkwi problem... Otóż silnik nie pali na jeden cylinder, przyczyna mechaniczna ponieważ żadna kontrolka się nie zapala. Działa to w ten sposób, że cylinder czasami pali a czasami nie. Dzisiaj podczas kontroli u mechanika działały 3 cylindry, po chwili zaczął pracować 4. W momencie kiedy cylinder przestaje pracować spadają obroty i przez to zapala się kontrolka od oleju - taką diagnozę postawił Pan mechanik. Teraz szukanie przyczyny dlaczego cylinder czasami "działa" a czasami nie...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-02-2012, 18:15
|
|
|
fanatyku, swiece kiedy wymieniane ? cewki ? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 13-02-2012, 18:33
|
|
|
Świece jakieś 4k km temu... Co do cewek to przyznam, że nie mam zielonego pojęcia bo nie mam tego auta za długo. Zobaczymy co Pan Mechanik zdiagnozuje, dzisiaj nie bardzo miał czas zdejmować obudowę z silnika i kukać na to.
Zaraz po odpaleniu "wysłuchał", że 1 cylinder nie pracuje, ale po 2-3 minutach zaczął działać. |
|
|
|
 |
SUCHY77
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 01-03-2012, 11:00
|
|
|
Witam Ja mam dokładnie tak samo, ale stało mi się tak gdy odpiołem akumulator (-25 stopni zrobiło swoje). Po ponownym podpięciu obroty zrobiły się tak niskie jak na twoim filmiku i kontrolka też tak miga. nauka wolnych obrotów nic nie zmieniła, sam nie wiem może źle ją przeprowadzam ale robię to według opisu na forum |
|
|
|
 |
rafal_d
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Płock
|
Wysłany: 04-03-2012, 10:25
|
|
|
Co do stuków to może to być łożysko wyciskowe skoro twierdzisz
że po wciśnięciu sprzęgła stuki ustają.
Poza tym przy tak niskich obrotach wszystko wpada w wibracie i rozwalone
łożysko może też brzęczeć, a co do kontrolki skoro sprawdzałeś ciśnienie
oleju to może sprawdź czójnik ciśnienia oleju ja u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-03-2012, 11:24
|
|
|
rafal_d, przecież łożysko działa jak wciśniesz sprzęgło... wtedy je najbardziej będzie słychać. czyż nie tak?
rafal_d napisał/a: | a u siebie oniżałem obroty
na 200 i nie zapala się kontrolka |
na pewno na 200? bo wiesz, że ta mała kreseczka nad 0 w obrotomierzu to jest 500obr? |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 16-03-2012, 14:31
|
|
|
Witam,
Piszę tutaj żeby nie zakładać kolejnego tematu...
Jak pisałem w poprzednich postach obrony spadają do tak niskich ponieważ silnik nie zawsze pali na wszystkie cylindry.
Byłem z tym u mechanika ale rozłożył ręce - nie potrafi stwierdzić czy silnik nie pali na któryś konkretny cylinder, czy na wszystkie po trochu. Sprawa wygląda tak, że czasami silnik pracuje równo na wszystkie cylindry, a za chwile zaczyna pracować słabiej, towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk z wydechu no i szarpanie samochodem. Mechanik sprawdził uszczelnienia, świece, cewki - wszystko ok. I jestem w kropce...
Jako tako nic się nie dzieje, ale irytujące jest to trzepanie samochodem i spadek obrotów do 500 kiedy podjeżdżam do świateł i stoję na luzie. No i kontrolka oleju się przez to zapala. Jeśli chodzi o błędy to nie wyświetla żadnych.
Jakieś pomysły?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
JacekeR
Mitsumaniak
Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 1426 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17-03-2012, 21:46
|
|
|
fanatyku, Napisz czy rozwiązałeś swoj problem bo mnie też dopadła ta cholera. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-03-2012, 10:52
|
|
|
Moim zdaniem to co się dzieje z autkiem to jest gubienie ciśnienia oleju nie wiem jak jest tak do końca w silnikach gdi dopiero rozszyfrowuje ten silnik. Miałem podobny problem ale z silnikiem diesla. Kontrolka ta zapalała się jak silnik gubił ciśnienie oleju na wale korbowodowym i niestety wymiana panewki. Moim zdaniem czujnik działa we wszystkich autkach tak samo. Mianowicie olej poprzez pompę przechodzi poprzez wszystkie podzespoły (wał korbowodowy, klawiatura itd) i cały czas jest obieg tego oleju. Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe następuje zapalenie kontrolki. Moja rada musisz podjechać do mechanika i niech zrobi pomiar ciśnienia podłączy manometr do badania ciśnienia oleju i trzeba zaobserwować na biegu jałowym czy jest stałe ciśnienie czy zmienne. Resztę problemów jest opisane na forum. |
|
|
|
 |
|