Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:06
Carisma 1.8 GDI Prośba o pomoc w podjęciu decyzji.
Autor Wiadomość
Przemoza 
Nowy Forumowicz

Auto: Suzuki Baleno
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: BPA
Wysłany: 06-03-2012, 23:30   Carisma 1.8 GDI Prośba o pomoc w podjęciu decyzji.

Witam serdecznie właścicieli Mitsubishi.
Na co dzień jeżdżę Suzuki i dlatego proszę Was o pomoc, bo z Mitsubishi jestem lajkonikiem.. Moja żona upatrzyła dla siebie Carismę i w jej imieniu i interesie naszego wspólnego portfela proszę o opinię na podstawie opisu i zdjęć z tego linku.

Jutro jestem umówiony na oględziny i dobrze wiedzieć na co zwrócić w szczególności uwagę.
No i nie wiem za jaką cenę warto by ją kupić. Podobno opis prawdziwy, mechanicznie super, rdzy niewiele i ogólnie wszystko ok...

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
W życiu o to chodzi, aby być trochę niemożliwym.
 
 
chesy 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-03-2012, 00:25   

Co do spalania 5-6 litrów to tylko w trasie. Sprawdź progi bo w srebrnych ruda wychodzi (gadałem z paroma osobami i im też wychodzi:), sprawdź czy nie gaśnie na wolnych obrotach zresztą wejdź na forum carismy to będziesz wiedział na co patrzeć, I ten wypucowany silnik... Za tą cenę poszukałbym lepiej wyposażonego, albo się mocno targował.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-03-2012, 10:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-03-2012, 07:54   

Sprawdź czy nie faluja obroty, olej a silniku nie zalatuje benzyną, czy jest woda w kole zapasowym i dokładnie obejrzyj silnik po przejażdżce próbnej czy nie ma nalotów delikatnych bo wypucowany motor przed sprzedażą przeważnie oznacza niechciane wycieki. Jak masz kogoś z kablem VAG-KKL (od wieśwagenów) to podłacz laptopa z Evoscanem (po poszukiwaniach dostępny w necie) i sprawdź ciśnienie na pompie WC czy trzyma 5kPa (+/-0,2)
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Przemoza 
Nowy Forumowicz

Auto: Suzuki Baleno
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: BPA
Wysłany: 10-03-2012, 22:18   

Witam w klubie! Sprawdziłem co mogłem i na ile się znałem. Jest ok. Motor na zdjęciu tylko wyglądał tak ładnie. Myty był pewnie latem, suchego kurzu warstwą jest pokryty. Nie ma wycieków. Do kompa nie miałem jak podłączyć. Rdzy jak na ten rocznik to praktycznie nie ma. Jakieś malutkie zaprawki, troszkę rysek. otarcie parkingowe. Moje nowsze auta miały więcej. Dokładnie obejrzał ją kumpel co w branży mech-lak kilkanaście lat pracuje i mówi, że na 100% nie bita i nie robiona, oprócz rantów lewego tylnego błotnika. Obroty nie falują, na niskich nie gaśnie nawet jak go do minimum na hamulcu dusze na postoju. Tylko tak dziwnie jak jechałem ze stałą prędkością to czułem że przyspiesza sam z siebie troszeczkę. Rozrząd z pompą wymieniony 30k temu, jest papier. Oleum do wymiany za 4k, w skrzyni też podobno wymieniony był przed zimą. Amory sprawne na 70%, hamulce też coś koło tego jak pamiętam. Czyżby auto bez wkładu na najbliższy czas? Tylko jakoś mi tak z tym spalaniem na komputerku nie wychodzi....
Trzeba będzie na trochę przejąć auto od żony i się zaprzyjaźnić...

Pozdrawiam!
_________________
W życiu o to chodzi, aby być trochę niemożliwym.
 
 
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-04-2012, 12:03   

To kupiłeś ją bom ciekaw:)?
_________________
olo
 
 
Emilio021 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 98 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Gdańsk / Słupsk
Wysłany: 13-04-2012, 18:41   

i9i napisał/a:
Sprawdź czy nie faluja obroty, olej a silniku nie zalatuje benzyną, czy jest woda w kole zapasowym i dokładnie obejrzyj silnik po przejażdżce próbnej czy nie ma nalotów delikatnych bo wypucowany motor przed sprzedażą przeważnie oznacza niechciane wycieki. Jak masz kogoś z kablem VAG-KKL (od wieśwagenów) to podłacz laptopa z Evoscanem (po poszukiwaniach dostępny w necie) i sprawdź ciśnienie na pompie WC czy trzyma 5kPa (+/-0,2)


Witam, ja uległem wczoraj żonie i zostałem od wczoraj posiadaczem Carismy, Jak kupowałem to na zimnym silniku było ok ale jak się rozgrzał to niestety na postoju obroty falują od 500 do 1000 obr co to może być?
_________________
Emil
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 13-04-2012, 21:09   

Nie przejmuj się tym jeżdżę trzy lata i tak się dzieje , ostatnio olej półsyntetyk wymieniałem po 14 000 bez dolewki w połowie stanu.Z tym samochodem trzeba się przyzwyczaić i nie panikować .czasami się zapali żółta kontrolka od silnika i nic się nie dzieje a póżniej gaśnie ,lub po resecie klemą . Co do ewoscana to przy tym roczniku jest problem i nie działa. :lol: :lol:
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2012, 21:31   

Jeśli zaświeca się kontrolka silnika to warto sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Tu jest instrukcja, jak sprawdzić błędy kawałkiem drucika:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
ross, evoscan u Ciebie powinien działać, albo masz coś nie tak z komputerem albo coś źle robisz.
A tu dla zainteresowanych temat o kablu do diagnostyki i o evoscanie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 14-04-2012, 00:50   

Obroty nie powinny falować, to ze czasem podbije na chwilę albo przydusi na moment ale wróci do aktualnych wartości to jest normalne. Check zawsze oznacza problem, zwłaszcza jak powraca. Bez czujnika czy dwóch da się jeździć ale zawsze coś jest ciągnięte za nimi i na koniec pozostaje lament, że jednak te silniki są be bo się zadbać nie chciało. Walkę z falowaniem zaczynamy od czyszczenia przepustnicy i ewentualnie kolektora ssącego oraz nauki obrotów.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-04-2012, 19:38   

ross napisał/a:
Co do ewoscana to przy tym roczniku jest problem i nie działa.


Nie ma żadnych problemów, już parę Cari z przed liftu sprawdzałem. Przed liftem aby EvoScan działał musisz mieć zwarte piny 1 i 4(najlepiej zrób to we wtyczce). Po lifcie już tego nie trzeba robić.

Emilio021 napisał/a:
jak się rozgrzał to niestety na postoju obroty falują od 500 do 1000 obr co to może być?


Brudna przepustnica lub ciśnienie na pompie WC. Wyczyść przepustnicę, naucz obrotów i zobacz co będzie.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.