Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:06 |
Carisma 1.8 GDI Prośba o pomoc w podjęciu decyzji. |
Autor |
Wiadomość |
Przemoza
Nowy Forumowicz
Auto: Suzuki Baleno
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: BPA
|
Wysłany: 06-03-2012, 23:30 Carisma 1.8 GDI Prośba o pomoc w podjęciu decyzji.
|
|
|
Witam serdecznie właścicieli Mitsubishi.
Na co dzień jeżdżę Suzuki i dlatego proszę Was o pomoc, bo z Mitsubishi jestem lajkonikiem.. Moja żona upatrzyła dla siebie Carismę i w jej imieniu i interesie naszego wspólnego portfela proszę o opinię na podstawie opisu i zdjęć z tego linku.
Jutro jestem umówiony na oględziny i dobrze wiedzieć na co zwrócić w szczególności uwagę.
No i nie wiem za jaką cenę warto by ją kupić. Podobno opis prawdziwy, mechanicznie super, rdzy niewiele i ogólnie wszystko ok...
Z góry dzięki za pomoc. |
_________________ W życiu o to chodzi, aby być trochę niemożliwym. |
|
|
|
 |
chesy
Mitsumaniak
Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 07-03-2012, 00:25
|
|
|
Co do spalania 5-6 litrów to tylko w trasie. Sprawdź progi bo w srebrnych ruda wychodzi (gadałem z paroma osobami i im też wychodzi:), sprawdź czy nie gaśnie na wolnych obrotach zresztą wejdź na forum carismy to będziesz wiedział na co patrzeć, I ten wypucowany silnik... Za tą cenę poszukałbym lepiej wyposażonego, albo się mocno targował. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-03-2012, 10:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 07-03-2012, 07:54
|
|
|
Sprawdź czy nie faluja obroty, olej a silniku nie zalatuje benzyną, czy jest woda w kole zapasowym i dokładnie obejrzyj silnik po przejażdżce próbnej czy nie ma nalotów delikatnych bo wypucowany motor przed sprzedażą przeważnie oznacza niechciane wycieki. Jak masz kogoś z kablem VAG-KKL (od wieśwagenów) to podłacz laptopa z Evoscanem (po poszukiwaniach dostępny w necie) i sprawdź ciśnienie na pompie WC czy trzyma 5kPa (+/-0,2) |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Przemoza
Nowy Forumowicz
Auto: Suzuki Baleno
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: BPA
|
Wysłany: 10-03-2012, 22:18
|
|
|
Witam w klubie! Sprawdziłem co mogłem i na ile się znałem. Jest ok. Motor na zdjęciu tylko wyglądał tak ładnie. Myty był pewnie latem, suchego kurzu warstwą jest pokryty. Nie ma wycieków. Do kompa nie miałem jak podłączyć. Rdzy jak na ten rocznik to praktycznie nie ma. Jakieś malutkie zaprawki, troszkę rysek. otarcie parkingowe. Moje nowsze auta miały więcej. Dokładnie obejrzał ją kumpel co w branży mech-lak kilkanaście lat pracuje i mówi, że na 100% nie bita i nie robiona, oprócz rantów lewego tylnego błotnika. Obroty nie falują, na niskich nie gaśnie nawet jak go do minimum na hamulcu dusze na postoju. Tylko tak dziwnie jak jechałem ze stałą prędkością to czułem że przyspiesza sam z siebie troszeczkę. Rozrząd z pompą wymieniony 30k temu, jest papier. Oleum do wymiany za 4k, w skrzyni też podobno wymieniony był przed zimą. Amory sprawne na 70%, hamulce też coś koło tego jak pamiętam. Czyżby auto bez wkładu na najbliższy czas? Tylko jakoś mi tak z tym spalaniem na komputerku nie wychodzi....
Trzeba będzie na trochę przejąć auto od żony i się zaprzyjaźnić...
Pozdrawiam! |
_________________ W życiu o to chodzi, aby być trochę niemożliwym. |
|
|
|
 |
janusz362
Forumowicz janusz

Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 13-04-2012, 12:03
|
|
|
To kupiłeś ją bom ciekaw:)? |
_________________ olo |
|
|
|
 |
Emilio021
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 98 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Gdańsk / Słupsk
|
Wysłany: 13-04-2012, 18:41
|
|
|
i9i napisał/a: | Sprawdź czy nie faluja obroty, olej a silniku nie zalatuje benzyną, czy jest woda w kole zapasowym i dokładnie obejrzyj silnik po przejażdżce próbnej czy nie ma nalotów delikatnych bo wypucowany motor przed sprzedażą przeważnie oznacza niechciane wycieki. Jak masz kogoś z kablem VAG-KKL (od wieśwagenów) to podłacz laptopa z Evoscanem (po poszukiwaniach dostępny w necie) i sprawdź ciśnienie na pompie WC czy trzyma 5kPa (+/-0,2) |
Witam, ja uległem wczoraj żonie i zostałem od wczoraj posiadaczem Carismy, Jak kupowałem to na zimnym silniku było ok ale jak się rozgrzał to niestety na postoju obroty falują od 500 do 1000 obr co to może być? |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 13-04-2012, 21:09
|
|
|
Nie przejmuj się tym jeżdżę trzy lata i tak się dzieje , ostatnio olej półsyntetyk wymieniałem po 14 000 bez dolewki w połowie stanu.Z tym samochodem trzeba się przyzwyczaić i nie panikować .czasami się zapali żółta kontrolka od silnika i nic się nie dzieje a póżniej gaśnie ,lub po resecie klemą . Co do ewoscana to przy tym roczniku jest problem i nie działa. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 14-04-2012, 00:50
|
|
|
Obroty nie powinny falować, to ze czasem podbije na chwilę albo przydusi na moment ale wróci do aktualnych wartości to jest normalne. Check zawsze oznacza problem, zwłaszcza jak powraca. Bez czujnika czy dwóch da się jeździć ale zawsze coś jest ciągnięte za nimi i na koniec pozostaje lament, że jednak te silniki są be bo się zadbać nie chciało. Walkę z falowaniem zaczynamy od czyszczenia przepustnicy i ewentualnie kolektora ssącego oraz nauki obrotów. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-04-2012, 19:38
|
|
|
ross napisał/a: | Co do ewoscana to przy tym roczniku jest problem i nie działa. |
Nie ma żadnych problemów, już parę Cari z przed liftu sprawdzałem. Przed liftem aby EvoScan działał musisz mieć zwarte piny 1 i 4(najlepiej zrób to we wtyczce). Po lifcie już tego nie trzeba robić.
Emilio021 napisał/a: | jak się rozgrzał to niestety na postoju obroty falują od 500 do 1000 obr co to może być? |
Brudna przepustnica lub ciśnienie na pompie WC. Wyczyść przepustnicę, naucz obrotów i zobacz co będzie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
|