[EAxx] Drgania na biegu jalowym |
Autor |
Wiadomość |
Okiren [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2009, 18:33
|
|
|
Przepraszam, 10W40 (mój błąd). Obroty na luzie w okolicach 750-800/min. |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-01-2010, 22:32 [EA2A/W 2.0] bardzo delikatne drgania silnika
|
|
|
nie szukałem w szukajce bo ciężko opisać zjawisko, mam nadzieje, że dobrze wam wytłumaczę o co mi chodzi, a więc... mam pedantyczne podejście to każdego auta jakie do tej pory miałem, z galantem nie jest inaczej. Od początku kiedy go mam ( a zrobiłem nim ok. 15 tys km) gdy silnik jest już ciepły i np stoję bo jest czerwone światło, wiadomo na luzie, auto ( a raczej silnik) ma bardzo delikatne, minimalne drgania. Można by to opisać do zjawiska jak np dodajemy za mało gazu przy ruszaniu, naprawde jest to minimalne zjawisko, kierownica się nie trzęsie, obroty nie falują, są ok nie za niskie nie za wysokie. Ludzie mówią że przesadzam ale co ja zrobię że tak mam. Dodam tylko, że silnik jest w dobrej kondycji, nie bierze nic oleju, jest dymaniczny, spalanie też raczej normalne dla 2.0 (7-7.5 trasa, jakieś 10,5 miasto). Czy myślicie, że możnaby się w tym przypadku pokusić o regulację zaworów ??? W sumie normalny czlowiek by nawet nie zauważyl ale nie ja... może wy coś doradzicie
aha dodam jeszcze, że owe drgania od momentu zakupu auta w lutym 2009 nie pogłebiły się i nie zmniejszyły, cały czas są takie same |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
Ostatnio zmieniony przez fck 19-01-2010, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-01-2010, 22:47
|
|
|
EA2A posiada hydraulike na zaworach tzn samoregulatory , co do drgan , sprawdz poduszki czy nie sa pozrywane stan ich dokrecenia itp , ale moim zdanie to prawidłowy objaw dla silnika czterocylidrowego chodzi mi o te delikatne drgania kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie po drugie sprawdz stan przepustnicy czy nie jest zasyfiona i kontrole obrotówbiegu jałowego powinno byc 750 obr/min plus minus 100 obr Mój silnik tez minimalnie drga , a wszystko mam jak nalezy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2010, 23:14
|
|
|
temat był poruszany tutaj
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika
Tak jak opisał deejay, zawory są regulowane automatycznie poprzez hydrokompensatory(samoregulatory) luzów, a drgania potrafia wystąpić, tak tez opisywali uzytkownicy w tematach które podałem powyzej, mozesz jeszcze spróbowac takiego manewru, podjezdzasz do swiatel na hamulcu, kiedy zaczynasz na postoju odczuwac delikatne drgania puszczasz pedal hamulca powinny sie podpic delikatnie obroty, naciskasz ponownie pedal hamulca i patrzysz czy drganie ustepuje czy nie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-01-2010, 08:01
|
|
|
deejay napisał/a: | kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie | Nie każdy. Siedziałeś kiedyś w Lexusie is? Co prawda silnik R6, ale naprawdę o tym czy silnik pracuje czy nie wiesz tylko po obrotomierzu |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-01-2010, 22:02
|
|
|
hmm z tego co wyczytałem w poprzednich postach, pewnie zwrócę się w stronę kabli. Świece wymieniłem na NKG jakiś miesiąc temu. A kable sprawdzę w ciemnym garażu |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-01-2010, 08:56
|
|
|
Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok. Tak samo z przebiciem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-01-2010, 13:56
|
|
|
Owczar napisał/a: | Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok | Dokładnie. Wiem to na swoim przykładzie. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 21-01-2010, 21:21
|
|
|
witam miałem podobny problem z drganiami auta na biegu jałowym ,u mnie winna była osłona rury wydechowej pod miską olejową jeden zaczep się urwał i bardzo napierała na miskę olejową po wywaleniu jej całkiem problem minoł |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 17-05-2012, 22:43
|
|
|
Koledzy mojego miśka dręczą od jakiegoś czasu delikatne drgania na wolnych obrotach, do tego ostatnio doszło coś w rodzaju falowania czy też większych drgań gdy silnik zaczyna "łapać" temperaturę. Objawy występują na gazie jak i benzynie.
Układ zapłonowy wykluczam, sonda lambda założona miesiąc temu oryginalna denso, przepływomierz założony od innego sprawnego miśka. Objawy nadal występują. Zastanawiam się nad silnikiem krokowym, dziś go pomierzyłem zgodnie z manualem. Wychodzi mi oporność pomiędzy każdym z pinów ok 43 om, a w manulau podana jest standardowa wartość pomiędzy 28 - 33 om... Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu?? Chyba że macie jakiś inny pomysł... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2012, 06:46
|
|
|
fredfm napisał/a: | Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu? | nie
w manualu podana jest też temp. pomiaru, pewnie gdy mierzyłeś silnik był cieplejszy |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 18-05-2012, 07:26
|
|
|
najpierw zmierzyłem na ciepłym, i właśnie wynik wyszedł ok 43omy, następnie odczekałem do ostygnięcia i oporność spadła do 41omów.. czyli i tak ciutkę za dużo. Nie wiem za bardzo czego się łapać.. |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 17-07-2013, 22:51
|
|
|
Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną?
O dziwo na benzynie jest gorzej niż na gazie.
Objawy stają się coraz mniejsze wraz z nagrzewaniem się silnika (myślę że jak lambdy zaczynają pracować to się poprawia).
Na gazie jestem w stanie ustawić tak żeby drgań nie było, ale wtedy mieszanka będzie bardzo bogata no i to nie jest rozwiązanie problemu.
W pierwszej kolejności chce wyczyścić troszkę przepustnice i krokowca, bo nic innego nie przychodzi i do głowy.
Czy przy czyszczeniu krokowca trzeba zwrócić na coś uwagę? Odłączyć akumulator czy coś w tym stylu? A może jest FAQ do czyszczenia, bo nie znalazłem na forum. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-07-2013, 23:15
|
|
|
jafo2 napisał/a: | Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną? |
Trzeba się przyzwyczaić. Ten typ tak ma. Czego ja nie robiłem i nie sprawdzałem. ECU za bardzo skraca impulsy zapłonowe i na tej nędznej iskrze tak się dzieje. |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 20-07-2013, 00:39
|
|
|
Czy przy wyciąganiu kopułki trzeba na coś zwracać uwagę.
Jak z wyprzedzeniem zapłonu, muszę zaznaczyć pozycje?
Chce zobaczyć jak wyglądają styki, może się zasyfiły. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
|