Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Drgania na biegu jalowym
Autor Wiadomość
Okiren
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 18:33   

Przepraszam, 10W40 (mój błąd). Obroty na luzie w okolicach 750-800/min.
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 19-01-2010, 22:32   [EA2A/W 2.0] bardzo delikatne drgania silnika

nie szukałem w szukajce bo ciężko opisać zjawisko, mam nadzieje, że dobrze wam wytłumaczę o co mi chodzi, a więc... mam pedantyczne podejście to każdego auta jakie do tej pory miałem, z galantem nie jest inaczej. Od początku kiedy go mam ( a zrobiłem nim ok. 15 tys km) gdy silnik jest już ciepły i np stoję bo jest czerwone światło, wiadomo na luzie, auto ( a raczej silnik) ma bardzo delikatne, minimalne drgania. Można by to opisać do zjawiska jak np dodajemy za mało gazu przy ruszaniu, naprawde jest to minimalne zjawisko, kierownica się nie trzęsie, obroty nie falują, są ok nie za niskie nie za wysokie. Ludzie mówią że przesadzam ale co ja zrobię że tak mam. Dodam tylko, że silnik jest w dobrej kondycji, nie bierze nic oleju, jest dymaniczny, spalanie też raczej normalne dla 2.0 (7-7.5 trasa, jakieś 10,5 miasto). Czy myślicie, że możnaby się w tym przypadku pokusić o regulację zaworów ??? W sumie normalny czlowiek by nawet nie zauważyl ale nie ja... może wy coś doradzicie :)
aha dodam jeszcze, że owe drgania od momentu zakupu auta w lutym 2009 nie pogłebiły się i nie zmniejszyły, cały czas są takie same
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
Ostatnio zmieniony przez fck 19-01-2010, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2010, 22:47   

EA2A posiada hydraulike na zaworach tzn samoregulatory :wink: , co do drgan , sprawdz poduszki czy nie sa pozrywane stan ich dokrecenia itp , ale moim zdanie to prawidłowy objaw dla silnika czterocylidrowego :) chodzi mi o te delikatne drgania :wink: kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie :) po drugie sprawdz stan przepustnicy czy nie jest zasyfiona i kontrole obrotówbiegu jałowego powinno byc 750 obr/min plus minus 100 obr :) Mój silnik tez minimalnie drga , a wszystko mam jak nalezy :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2010, 23:14   

temat był poruszany tutaj
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika

Tak jak opisał deejay, zawory są regulowane automatycznie poprzez hydrokompensatory(samoregulatory) luzów, a drgania potrafia wystąpić, tak tez opisywali uzytkownicy w tematach które podałem powyzej, mozesz jeszcze spróbowac takiego manewru, podjezdzasz do swiatel na hamulcu, kiedy zaczynasz na postoju odczuwac delikatne drgania puszczasz pedal hamulca powinny sie podpic delikatnie obroty, naciskasz ponownie pedal hamulca i patrzysz czy drganie ustepuje czy nie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 08:01   

deejay napisał/a:
kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie
Nie każdy. Siedziałeś kiedyś w Lexusie is? Co prawda silnik R6, ale naprawdę o tym czy silnik pracuje czy nie wiesz tylko po obrotomierzu :wink:
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 20-01-2010, 22:02   

hmm z tego co wyczytałem w poprzednich postach, pewnie zwrócę się w stronę kabli. Świece wymieniłem na NKG jakiś miesiąc temu. A kable sprawdzę w ciemnym garażu :)
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-01-2010, 08:56   

Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok. Tak samo z przebiciem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-01-2010, 13:56   

Owczar napisał/a:
Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok
Dokładnie. Wiem to na swoim przykładzie.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 21-01-2010, 21:21   

witam miałem podobny problem z drganiami auta na biegu jałowym ,u mnie winna była osłona rury wydechowej pod miską olejową jeden zaczep się urwał i bardzo napierała na miskę olejową po wywaleniu jej całkiem problem minoł
 
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 17-05-2012, 22:43   

Koledzy mojego miśka dręczą od jakiegoś czasu delikatne drgania na wolnych obrotach, do tego ostatnio doszło coś w rodzaju falowania czy też większych drgań gdy silnik zaczyna "łapać" temperaturę. Objawy występują na gazie jak i benzynie.
Układ zapłonowy wykluczam, sonda lambda założona miesiąc temu oryginalna denso, przepływomierz założony od innego sprawnego miśka. Objawy nadal występują. Zastanawiam się nad silnikiem krokowym, dziś go pomierzyłem zgodnie z manualem. Wychodzi mi oporność pomiędzy każdym z pinów ok 43 om, a w manulau podana jest standardowa wartość pomiędzy 28 - 33 om... Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu?? Chyba że macie jakiś inny pomysł... :idea:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2012, 06:46   

fredfm napisał/a:
Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu?
nie
w manualu podana jest też temp. pomiaru, pewnie gdy mierzyłeś silnik był cieplejszy
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 18-05-2012, 07:26   

najpierw zmierzyłem na ciepłym, i właśnie wynik wyszedł ok 43omy, następnie odczekałem do ostygnięcia i oporność spadła do 41omów.. czyli i tak ciutkę za dużo. Nie wiem za bardzo czego się łapać..
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17-07-2013, 22:51   

Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną?
O dziwo na benzynie jest gorzej niż na gazie.
Objawy stają się coraz mniejsze wraz z nagrzewaniem się silnika (myślę że jak lambdy zaczynają pracować to się poprawia).
Na gazie jestem w stanie ustawić tak żeby drgań nie było, ale wtedy mieszanka będzie bardzo bogata no i to nie jest rozwiązanie problemu.
W pierwszej kolejności chce wyczyścić troszkę przepustnice i krokowca, bo nic innego nie przychodzi i do głowy.
Czy przy czyszczeniu krokowca trzeba zwrócić na coś uwagę? Odłączyć akumulator czy coś w tym stylu? A może jest FAQ do czyszczenia, bo nie znalazłem na forum.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-07-2013, 23:15   

jafo2 napisał/a:
Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną?


Trzeba się przyzwyczaić. Ten typ tak ma. Czego ja nie robiłem i nie sprawdzałem. ECU za bardzo skraca impulsy zapłonowe i na tej nędznej iskrze tak się dzieje.
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-07-2013, 00:39   

Czy przy wyciąganiu kopułki trzeba na coś zwracać uwagę.
Jak z wyprzedzeniem zapłonu, muszę zaznaczyć pozycje?
Chce zobaczyć jak wyglądają styki, może się zasyfiły.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.