Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piski w silniku
Autor Wiadomość
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 31-07-2010, 15:58   Piski w silniku

Witam Lancero- i Mitsumaniaków,
od jakiegoś czasu zauważyłem (usłyszałem) dziwne, cykliczne popiskiwanie z komory silnika w moim Lancerku (1.6 z 2005r). Dziwny dźwięk nie jest słyszalny jeżeli silnik pracuje na luzie (około 700-800obr/min). Jednak przy delikatnym dodaniu gazu lub jeździe z prędkościami obrotowymi 1000-1500obr/min pisk jest słyszalny. Na wyższych obrotach zanika lub jest zagłuszany przez pracę silnika. Dodam, że częstotliwość dźwięku zależy od prędkości obrotowej silnika. Udało mi się rozejrzeć pod maską i "wydaje mi się", że pochodzi on albo z kompresora od klimy lub pompy wody (choć bardziej obstawiam to pierwsze).
Czy spotkaliście się z podobnym objawem w Waszych Lancerach?
Jeśli jest to na kompresorze to powinna pomóc wymiana łożyska (jeżeli jest taka opcja w tej sprężarce). Czy przy takiej wymianie konieczny jest demontaż kompresora, co wiąże się z ponownym nabijaniem klimy, czy da rade zrobić to bezpośrednio w aucie?
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-07-2010, 17:05   

Aby określić czy pisk pochodzi z napędu osprzetu, albo rozrzadu, najprosciej sciagnac pasek klinowy i odpalic silnik, jezeli pisk ustanie, wtedy nalezy sprawdzac wszelakie rolki i koła na osprzęcie - na upartego łozysko koła kompresora można próbować robić na aucie, kwesia odkręcenia kompresora i delikatnego nim wymanewrowania w dogodne miejsce do odkrecenia sprzegla el-mag i zbicia piasty.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-08-2010, 22:33   

robertdg napisał/a:
Aby określić czy pisk pochodzi z napędu osprzętu, albo rozrzadu, najprościej sciagnac pasek klinowy i odpalic silnik, jeżeli pisk ustanie, wtedy nalezy sprawdzac wszelakie rolki i koła na osprzęcie.

Jestem po wizycie w warsztacie. Mechanik zdjął obydwa paski i piski nadal były słyszalne. Przyjrzał się również samemu rozrządowi, ale i on nie budził jego niepokoju.. Wszystko wskazuje więc, że hałas dobiega ze środka silnika. Mechanik obstawiał popychacze zaworów (ale luz w tym silniku jest chyba kasowany hydraulicznie jeżeli się nie mylę). W każdym razie jakaś grubsza sprawa się szykuje. Na pewno będzie trzeba zajrzeć do wnętrza silnika po zdemontowaniu głowicy.
Zdziwiło mnie jak mechanik zapytał o olej. Od ostatniej wymiany minęło pół roku. Auto obecnie jest zalane Castrolem Edge 5W50 (lub 0W50 - w każdym razie full synthetic). Podobno przyczyną głośnej pracy może być właśnie olej i zalecił wymianę na inny (np. Mobil) ale 10W40 czyli pół syntetyk.. Oczywiście na razie się nie zgodziłem na wymianę i tym bardziej na pół syntetyka. A co wy uważacie - zmieniać olej na gęstrzy (pół syntetetyk)? Oczywiście sam będę chciał przejść na jakąś inną markę oleju (Mobil, Valvoline) ale chcę zostać przy syntetyku. Dodam, że auto ma prawie 100k km przebiegu..
Chyba będę musiał się udać do fachowców z serwisu Auto TW..
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 11-08-2010, 10:20   

A ten pisk masz słyszalny nawet jak np. staniesz na światłach po dłuższej jeździe?
_________________

 
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 11-08-2010, 10:32   

Ja bym jeszcze posłuchał przy skrzyni, czy łożyska czasem nie zaczynają popiskiwać....
U m,nie takie piszczenie występuje i jest związane właśnie ze skrzynią biegów...
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11-08-2010, 23:18   

Artii napisał/a:
A ten pisk masz słyszalny nawet jak np. staniesz na światłach po dłuższej jeździe?

pisk jest słyszalny nawet na postoju jeżeli lekko dodam gazu, tak by obroty były większe niż 1000obr/min. Przy większych obrotach pisk jest zagłuszany przez pracę silnika..Występuje on od momentu uruchomienia silnika na zimno i do rozgrzania się silnika nie ustępuje..
Dziś na szybkiej weryfikacji w AutoTW (bo sezon urlopowy i mają masę pracy) mechanik "stwierdził" po osłuchaniu stetoskopem, że pisk jest z okolic pompy wody (mimo, że mówiłem, iż po zdjęciu obu pasków od osprzętów ponoć nadal popiskiwało).. Ale dokładniejsza weryfikacja wymaga więcej czasu..

[ Dodano: 11-08-2010, 23:22 ]
marrok napisał/a:
Ja bym jeszcze posłuchał przy skrzyni, czy łożyska czasem nie zaczynają popiskiwać....
U m,nie takie piszczenie występuje i jest związane właśnie ze skrzynią biegów...

żeby to sprawdzić muszę wejść pod auto.. Czy u ciebie marrok ten pisk jest uzależniony od prędkości obrotowej silnika? Czy występuje może tylko podczas jazdy..
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 12-08-2010, 17:12   

Nie, nie ma znaczenia od prędkości obrotowej...
jak stoi na luzie to słychać ten dźwięk, podczas jazdy już nie (zagłusza go silnik)
Jest wyraźnie słyszalny jak gaszę samochód...
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2012, 22:39   Re: Piski w silniku

zaskar napisał/a:
Witam Lancero- i Mitsumaniaków,
od jakiegoś czasu zauważyłem (usłyszałem) dziwne, cykliczne popiskiwanie z komory silnika w moim Lancerku (1.6 z 2005r). Dziwny dźwięk nie jest słyszalny jeżeli silnik pracuje na luzie (około 700-800obr/min). Jednak przy delikatnym dodaniu gazu lub jeździe z prędkościami obrotowymi 1000-1500obr/min pisk jest słyszalny. Na wyższych obrotach zanika lub jest zagłuszany przez pracę silnika. Dodam, że częstotliwość dźwięku zależy od prędkości obrotowej silnika. Udało mi się rozejrzeć pod maską i "wydaje mi się", że pochodzi on albo z kompresora od klimy lub pompy wody (choć bardziej obstawiam to pierwsze).
Czy spotkaliście się z podobnym objawem w Waszych Lancerach?


Pasek napędzający kompresor i pompę wspomagania. Skrzypiał i piszczał ze starości dokładnie tak jak opisane - nie ślizga się tylko popiskuje wchodząc w koła wielorowkowe.
Wymiana na inny załatwiła sprawę.
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 18-05-2012, 00:57   Re: Piski w silniku

cefaloid napisał/a:

Pasek napędzający kompresor i pompę wspomagania. Skrzypiał i piszczał ze starości dokładnie tak jak opisane - nie ślizga się tylko popiskuje wchodząc w koła wielorowkowe.
Wymiana na inny załatwiła sprawę.

od tego zacząłem bo też to podejrzewałem. Wymieniłem w warsztacie oba paski od sprzętu i nic się nie zmieniło. Muszę jeszcze zobaczyć czy jak je zdejmę to piski będą słyszalne - jeżeli nie to jest to sprawa osprzętu.. Ostatnio jak się przysłuchałem to wygląda na to, że dźwięk dochodzi z okolic pompy wody. No chyba, że to takie złudzenie akustyczne przy pracującym silniku.
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 19-05-2012, 06:06   

Sprawdź napinacz paska wielorowkowego. Miałem objawy takie jak Ty. Po wymianie cisza.
_________________

 
 
 
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 22-05-2012, 00:29   

Artii napisał/a:
Sprawdź napinacz paska wielorowkowego. Miałem objawy takie jak Ty. Po wymianie cisza.

o który napinacz dokładnie Ci chodzi? Z tego co się orientuję w silniku 1.6 są dwa paski wielorowkowe: klima-wspomaganie-silnik oraz pompa wody-alternator-silnik. Po zdjęciu tego pierwszego pisk nadal występuje. Do drugiego nie dobrałem się jeszcze by zweryfikować osprzęt jako źródło dźwięku. No chyba, że miałeś na myśli napinacz od paska rozrządu..
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 23-05-2012, 17:21   

Chodziło mi o napinacz RUVILLE EVR57342. Chyba w 1,6 tego nie ma - nie zwróciłem uwagi iż jest mowa o 1,6
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.