Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
który rower byście brali?
Autor Wiadomość
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-05-2012, 08:40   

czarny.marcin, nie do mnie kieruj to pytanie. Nie ja szukam roweru :P
Ja tylko zwracam Ci uwagę co jest przedmiotem poszukiwania, a co Ty polecasz.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-05-2012, 09:28   

napęd 24 będzie trochę trwalszy od tego 27 :)
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 25-05-2012, 10:07   

to jest jeszcze CUBE CURVE PRO lub CUBE LTD CLS
Poza tym ja swoimi propozycjami( wcześniejszymi jak i tymi ) tylko sugeruję a nie zmuszam do zakupu .:)
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 25-05-2012, 19:35   

co wy macie z tym 24 czy 27 przerzutek? nie jest ważna ilość przerzutek tylko ilość zębów na poszczególnych zębatkach. a druga sprawa jak chcesz mieć dobry rower to najlepiej samemu złożyć i na częściach które ty uważasz. w ten sposób to nigdy nie kupisz roweru bo zawsze się znajdzie jakiś słaby punkt, bo ten ma to a tamten tamto lepsze i tak w kółko. sprawa trzecia to to że jak już kupujesz rower w całości to nie po to żeby na samym początku wymieniać poszczególne podzespoły.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2012, 20:13   

meydey000, tylko trzeba mieć wiedzę i czas, albo pieniądze na złożenie przez kogoś. na studiach kasy mało, zakup książki, i kolarkę złozyłem sobie sam. przebieg ok. 120.000 nadal służy teraz tacie mojemu
mi teraz potrzebny krosowy bo fotelik dla dziecka młodszego, bo ze starszym nie jeźdźę po szosie
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie
a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń.......

najważniejsze, żeby rama pasowała do siedzenia
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 25-05-2012, 20:35   

mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2012, 21:47   

to Ci jeszcze raz napiszę-chyba lepeij wymienić przód, niż brać 9 zębatek z tyłu.....nie wiem jak teraz, ale kiedyś standartem było 7, a 8 to wyższa półka. i były problemy z ustawieniem wózka, żeby te 8 zębatek chodziło.....
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2012, 22:25   

pompec napisał/a:
mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...

najmniejsza jest taka sama 11 zębów.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-05-2012, 22:32   

tylko że teraz 8 to chyba przeżytek pomału :)

brać 8 i tyle;]
jak będziesz mało jeździł to wystarczy, a jak dużo i szybko zajedziesz napęd to go szybko wymienisz na nowy i wtedy wybierzesz co będziesz chciał.
 
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 26-05-2012, 01:22   

nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić. ale masz to co chcesz, a mało tego to za te pieniądze co chcesz wydać na cały to złożysz sobie lepszy.
a co do meridy to ramy są bardzo dobre. ktoś tu herezje głosi że przy kelly'sie płaci się za markę w przeciwieństwie do meridy.
równie dobrze możesz poszukać czegoś z author'a też bardzo dobre ramy.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-05-2012, 10:57   

bastek napisał/a:
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie

Dwa razy zablokowałem i dosyć ;) Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować.

bastek napisał/a:
a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń

pompec napisał/a:
mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć...

To nie chodzi o liczbę przełożeń tylko o różnicę miedzy poszczególnymi przełożeniami. Ale ciasne zestopniowanie można spokojnie uzyskać na kasecie 8-rzędowej np. 11-28 zamiast "standardowej" górskiej 11-32. A jak ktoś się uprze to pewnie znajdzie szosową coś koło 11-25. Ale jak ktoś chce mieć ciasną kasetę i do tego 32 lub 34 na końcu to jednak 9 czy tez 10 rzędów jest jakimś wyjściem.
Najmniejsze tryb z tyłu to 11 zębów. Jeśli chcemy jeździć szybko i duzo po płaskim to w krosach właśnie po to zakłada się korbę z blatami 48-38-28 vs górskiej 44/42-32-22. Moim zdaniem to spokojnie wystarcza do w miarę szybkiej jazdy.

meydey000 napisał/a:
nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić.

Mam sąsiada, który nie potrafił ogarnąć zasady działania szybkozłączki w wężach ogrodniczych, taki osobnik raczej roweru nie złoży z kawałków, ba on nawet takiego z pudła nie poskłada ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2012, 11:10   

jaca71 napisał/a:
bastek napisał/a:
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie

Dwa razy zablokowałem i dosyć Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować.

ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi.
wczesniej miałem (mam nadal) typową szosówke, jak nie podrzuciłem koła przedniego i tylnego, to potem w najlepszym razie centrowanie, w gorszym centroawanie i łatanie.... te koła co mam teraz niby sie da po krawężnikach jeździć...
po lesie amortyzacja fajna rzecz,. po asfalcie - jeden grzyb, po kostce brukowej na scieżce-jakoś lżej bez amortyzacji?
..........
znam fanatyka, co miał z tyło 9 ząbków. mówił, ze sam toczył sobie taką zębatkę... nie wnikam
a z przudu miał duże-małe tarcze, a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-05-2012, 11:18   

bastek napisał/a:
ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi.

W jeździsz się to się nauczysz ;)
Ja mam górala HT ze skokiem tylko 100mm z przodu i jest właśnie stworzony do krawężników, podrzucam gdy krawężnik ma grubo powyżej 10cm ;) tylko przy najeżdżaniu na krawężnik trzeba pamiętać by robić to pod kątem zbliżonym do 90 stopni :P bo nawet klocki na oponach nie pomogą. Ja kiedyś tak po skosie gałąź w błocie brałem - smak błota w zębach bezcenny :P

[ Dodano: 27-05-2012, 11:19 ]
bastek napisał/a:
a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne.
Swego czasu na szosie to było w czasówkach popularne. Możliwe że działa.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-05-2012, 11:47   

Moim zdaniem najlepiej dopasować pod siebie odpowiednią ramę, dokupić osprzęt np. DEORE skręcić samemu i w cenie sklepowego będziesz miał super maszynkę :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 27-05-2012, 14:41   

wygrzebałem Kellysa Axis model 2011... wytargowałem cenę 1699,- przeceniony z 2099... link do innego sklepu bo tu jest lepszy opis... ma 8 zębatek z tyłu ale za to rozstaw 11-34 czyli dla mnie idealnie... bo nawet te 9-tki przeważnie mają 11-32... korby 48x38x28... jedyne co ma trochę słabe to przerzutka z tyłu (Shimano Altus - trochę nie rozumiem dlaczego w rowerze za 2kPLN włożyli tak niską klasę)... ale zmienię sobie na Deore i będzie git... już zamówiony... mam nadzieję, że do końca tygodnia go dostanę...

http://rower-sport.pl/pl_...13abb78b61146e1
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.