który rower byście brali? |
Autor |
Wiadomość |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-05-2012, 08:40
|
|
|
czarny.marcin, nie do mnie kieruj to pytanie. Nie ja szukam roweru
Ja tylko zwracam Ci uwagę co jest przedmiotem poszukiwania, a co Ty polecasz. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-05-2012, 09:28
|
|
|
napęd 24 będzie trochę trwalszy od tego 27 |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:07
|
|
|
to jest jeszcze CUBE CURVE PRO lub CUBE LTD CLS
Poza tym ja swoimi propozycjami( wcześniejszymi jak i tymi ) tylko sugeruję a nie zmuszam do zakupu .:) |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 25-05-2012, 19:35
|
|
|
co wy macie z tym 24 czy 27 przerzutek? nie jest ważna ilość przerzutek tylko ilość zębów na poszczególnych zębatkach. a druga sprawa jak chcesz mieć dobry rower to najlepiej samemu złożyć i na częściach które ty uważasz. w ten sposób to nigdy nie kupisz roweru bo zawsze się znajdzie jakiś słaby punkt, bo ten ma to a tamten tamto lepsze i tak w kółko. sprawa trzecia to to że jak już kupujesz rower w całości to nie po to żeby na samym początku wymieniać poszczególne podzespoły. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2012, 20:13
|
|
|
meydey000, tylko trzeba mieć wiedzę i czas, albo pieniądze na złożenie przez kogoś. na studiach kasy mało, zakup książki, i kolarkę złozyłem sobie sam. przebieg ok. 120.000 nadal służy teraz tacie mojemu
mi teraz potrzebny krosowy bo fotelik dla dziecka młodszego, bo ze starszym nie jeźdźę po szosie
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie
a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń.......
najważniejsze, żeby rama pasowała do siedzenia |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 25-05-2012, 20:35
|
|
|
mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2012, 21:47
|
|
|
to Ci jeszcze raz napiszę-chyba lepeij wymienić przód, niż brać 9 zębatek z tyłu.....nie wiem jak teraz, ale kiedyś standartem było 7, a 8 to wyższa półka. i były problemy z ustawieniem wózka, żeby te 8 zębatek chodziło..... |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2012, 22:25
|
|
|
pompec napisał/a: | mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć... |
najmniejsza jest taka sama 11 zębów. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-05-2012, 22:32
|
|
|
tylko że teraz 8 to chyba przeżytek pomału
brać 8 i tyle;]
jak będziesz mało jeździł to wystarczy, a jak dużo i szybko zajedziesz napęd to go szybko wymienisz na nowy i wtedy wybierzesz co będziesz chciał. |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 26-05-2012, 01:22
|
|
|
nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić. ale masz to co chcesz, a mało tego to za te pieniądze co chcesz wydać na cały to złożysz sobie lepszy.
a co do meridy to ramy są bardzo dobre. ktoś tu herezje głosi że przy kelly'sie płaci się za markę w przeciwieństwie do meridy.
równie dobrze możesz poszukać czegoś z author'a też bardzo dobre ramy. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-05-2012, 10:57
|
|
|
bastek napisał/a: | amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie |
Dwa razy zablokowałem i dosyć Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować.
bastek napisał/a: | a 27 przełożeń? dziś jazda ze satrszym - z przodu środkowa, z tyłu 4 czasem 5 (czyli dwie)
powrót samemu-z przodu duża, z tyłu 4-7 (czyli 4)
wynik potrzeba mi 2x4, może 5 czyli 10 przełożeń |
pompec napisał/a: | mnie nie chodzi o samą ilość przełożeń... bo na dobrą sprawę to i 4 z tyłu by wystarczyły... chodzi mi o to ze 27 ma mniejszą najmniejszą i można szybciej przycisnąć... |
To nie chodzi o liczbę przełożeń tylko o różnicę miedzy poszczególnymi przełożeniami. Ale ciasne zestopniowanie można spokojnie uzyskać na kasecie 8-rzędowej np. 11-28 zamiast "standardowej" górskiej 11-32. A jak ktoś się uprze to pewnie znajdzie szosową coś koło 11-25. Ale jak ktoś chce mieć ciasną kasetę i do tego 32 lub 34 na końcu to jednak 9 czy tez 10 rzędów jest jakimś wyjściem.
Najmniejsze tryb z tyłu to 11 zębów. Jeśli chcemy jeździć szybko i duzo po płaskim to w krosach właśnie po to zakłada się korbę z blatami 48-38-28 vs górskiej 44/42-32-22. Moim zdaniem to spokojnie wystarcza do w miarę szybkiej jazdy.
meydey000 napisał/a: | nie masz nikogo kto by to złożył? składanie roweru jest proste tylko troszkę czasu trzeba poświęcić. |
Mam sąsiada, który nie potrafił ogarnąć zasady działania szybkozłączki w wężach ogrodniczych, taki osobnik raczej roweru nie złoży z kawałków, ba on nawet takiego z pudła nie poskłada |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2012, 11:10
|
|
|
jaca71 napisał/a: | bastek napisał/a:
amortyzator koniecznie z blokadą wg mnie
Dwa razy zablokowałem i dosyć Jak masz dobrze dobraną ramę, dobrze nauczysz się kręcić a nie naciskać, to amora nie ma po co blokować. |
ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi.
wczesniej miałem (mam nadal) typową szosówke, jak nie podrzuciłem koła przedniego i tylnego, to potem w najlepszym razie centrowanie, w gorszym centroawanie i łatanie.... te koła co mam teraz niby sie da po krawężnikach jeździć...
po lesie amortyzacja fajna rzecz,. po asfalcie - jeden grzyb, po kostce brukowej na scieżce-jakoś lżej bez amortyzacji?
..........
znam fanatyka, co miał z tyło 9 ząbków. mówił, ze sam toczył sobie taką zębatkę... nie wnikam
a z przudu miał duże-małe tarcze, a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne. |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-05-2012, 11:18
|
|
|
bastek napisał/a: | ale ja nie umiem podrzucić przedniego koła z amortyzatorem. nie wychodzi mi. |
W jeździsz się to się nauczysz
Ja mam górala HT ze skokiem tylko 100mm z przodu i jest właśnie stworzony do krawężników, podrzucam gdy krawężnik ma grubo powyżej 10cm tylko przy najeżdżaniu na krawężnik trzeba pamiętać by robić to pod kątem zbliżonym do 90 stopni bo nawet klocki na oponach nie pomogą. Ja kiedyś tak po skosie gałąź w błocie brałem - smak błota w zębach bezcenny
[ Dodano: 27-05-2012, 11:19 ]
bastek napisał/a: | a w środku jajowatą. efekt-noga pracuje przez jakieś 3/4 obrotu tarczy (raz lewa. raz prawa). przy okrągłej przez ok. 1/2 obrotu - drugie pół jest bezproduktywne. | Swego czasu na szosie to było w czasówkach popularne. Możliwe że działa. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-05-2012, 11:47
|
|
|
Moim zdaniem najlepiej dopasować pod siebie odpowiednią ramę, dokupić osprzęt np. DEORE skręcić samemu i w cenie sklepowego będziesz miał super maszynkę . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 27-05-2012, 14:41
|
|
|
wygrzebałem Kellysa Axis model 2011... wytargowałem cenę 1699,- przeceniony z 2099... link do innego sklepu bo tu jest lepszy opis... ma 8 zębatek z tyłu ale za to rozstaw 11-34 czyli dla mnie idealnie... bo nawet te 9-tki przeważnie mają 11-32... korby 48x38x28... jedyne co ma trochę słabe to przerzutka z tyłu (Shimano Altus - trochę nie rozumiem dlaczego w rowerze za 2kPLN włożyli tak niską klasę)... ale zmienię sobie na Deore i będzie git... już zamówiony... mam nadzieję, że do końca tygodnia go dostanę...
http://rower-sport.pl/pl_...13abb78b61146e1 |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|