Przesunięty przez: akbi 22-11-2007, 15:14 |
[4G18] Nierówna praca silnika na luzie |
Autor |
Wiadomość |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-09-2009, 10:56
|
|
|
Mam takie same objawy tzn. chwilowy (około 2s. ) spadek obrotów na biegu jałowym (do około 600 obr/min), przez co odczuwalne są dość irytujące drgania tylko przy włączonej klimatyzacji, objawy te nie występują gdy nie korzystam z klimatyzacji.
Wydaje mi, że "problem" wynika z charakteru pracy sprężarki klimatyzacji. Wydajność chłodzenia układu z tego typu sprężarkami zależy od prędkości obrotowej silnika. Dostosowanie wydajności chłodzenia do potrzeb następuje poprzez krótkotrwałe rozłączanie sprzęgła elektromagnetycznego zespołu napędu sprężarki. Włączenie elektromagnesu powoduje przeniesienie momentu napędowego (z koła pasowego) na wałek sprężarki, kosztem wzrostu obciążenia na wale silnika i w połączeniu ze sterowaniem w konsekwencji "zachwianie" obrotów.
W moim odczuciu praca układu klimatyzacji odbywa się w mało "kulturalny" sposób, nie spotkałem się aby praca tego systemu miała tak duży wpływ na wahania obrótów silnika. |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-09-2009, 12:30
|
|
|
Czyściłeś przepustnicę? - u mnie pomogło.
Praca układu klimatyzacji faktycznie nie jest zbyt kulturalna. |
|
|
|
 |
Hambeck
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2002r USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2010, 19:04
|
|
|
Witam mam podobny problem od 2 dni w lancer 2002r 2,0 sport 99kW automat.
nie wiem co to moze byc, trzesie silnikiem na D (lub na P czy N). obroty niby stoja ale sa dosc niskie 600 / min. jak przyspieszam i jade wszystko ok, problem jest gdy auto stoi.
swiece nowe i sonda tez (chodz poprzednia padła po 3 miesiacach i tez byla nowa..). jakies propozcje? dziekuje |
|
|
|
 |
gorpaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-06-2011, 09:22
|
|
|
Mam podobny problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Czy ktoś w Was sam czyścił przepustnicę ? Czy spokojnie można ta czynność wykonać w "domowych warunkach" ? |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2011, 08:19 obroty nie spadają poniżej 1000 obr/min
|
|
|
Ja mam od wczoraj taką sytuację że podczas postoju na luzie albo na biegu obroty nie spadają poniżej 1000 obr/min. (utrzymują się na pierwszej kresce powyżej). Silnik jest rozgrzany itd., auto jedzie normalnie, nie ma żadnego szarpania silnika. Sytuacja ma miejsce przy wyłączonej klimatyzacji.
Ktoś ma jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2011, 12:36
|
|
|
Ja mam. Odłącz minusową klemę od akumulatora na 5 minut i podłącz ponownie. Odpal normalnie auto, poczekaj aż się zagrzeje i obserwuj obroty. Jeżeli szafa gra, obroty spadają na ~800 RPM osiągnąłeś dobry efekt wraz z restartem ECU. Jeżeli jednak obroty nadal utrzymują się na wysokim poziomie, sprawdź kolejno:
a) filtr powietrza i szczelność dolotu
b) czujnik temperatury może być do wymiany... podaje złe odczyty do ECU i temu wciąż wydaje się, że silnik nie jest rozgrzany = wyższe obroty
c) może być zasyfiona przepustnica... = więcej paliwa idzie w cylindry, bo te nie otrzymują odpowiedniej ilości powietrza do pracy nominalnej
Wydaje mi się jednak, że reset ECU pomoże. Powodzenia. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-06-2012, 11:41
|
|
|
Witam
proszę o odpowiedź gdzie znajduje się bezpiecznik ECU w 1.6 2005. Bo mam również problem z obrotami które. np przy dojeździe do skrzyżowania na "luzie" są za wysokie ok 1500-2000 po kilku sekundach się stabilizują. Czyściłem przepustnicę przez rozpylenie specjalnego preparatu do jej środka na włączonym silniku ale nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł jak tą usterkę usunąć? Proszę o odp. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-06-2012, 12:05
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Witam
proszę o odpowiedź gdzie znajduje się bezpiecznik ECU w 1.6 2005. Bo mam również problem z obrotami które. np przy dojeździe do skrzyżowania na "luzie" są za wysokie ok 1500-2000 po kilku sekundach się stabilizują. Czyściłem przepustnicę przez rozpylenie specjalnego preparatu do jej środka na włączonym silniku ale nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł jak tą usterkę usunąć? Proszę o odp. |
Zamiast szukać bezpiecznika nie prościej odłączyć akumulator jak radzą koledzy?
Ale to zapewne nic nie da - Lancer to nie Golf II z lat 80 i zapisuje parametry do pamięci która nie znika po odłączeniu zasilania. |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-06-2012, 16:48
|
|
|
Baterię odłączałem i lipa dalej z obrotami.
[ Dodano: 11-06-2012, 19:19 ]
Pomoże mi ktoś i powie gdzie jest ten bezpiecznik ECU, chyba żę ktoś jeszcze ma inny pomysł odnośnie falujących obrotów. |
|
|
|
 |
gorpaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2013, 23:42
|
|
|
Pomoże ktoś z tymi falującymi obrotami ? U mnie problem falowania występuje przy zatrzymywaniu na luzie na rozgrzanym silniku. Obroty spadają na pare sekund do ok 600. Co z tym zrobić ? Na zimnym silniku problem nie występuje. |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 01-07-2013, 12:53
|
|
|
przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno. gazownicy wskazują na problem z zaworami, ale mi się nie chce w to wierzyć (97kkm przebiegu). silnik potrafi bardzo mocno pohałasować przy ruszaniu. dźwięk jest taki jakby coś się tam urwało i nawalało solidnie. do tego mechanik stwierdził, że auto "nie idzie". podpięty komputer diagnostyczny nie komunikuje żadnych błędów. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
iendei
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 18 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 03-07-2013, 00:47
|
|
|
SQ napisał/a: | przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno. gazownicy wskazują na problem z zaworami, ale mi się nie chce w to wierzyć (97kkm przebiegu). silnik potrafi bardzo mocno pohałasować przy ruszaniu. dźwięk jest taki jakby coś się tam urwało i nawalało solidnie. do tego mechanik stwierdził, że auto "nie idzie". podpięty komputer diagnostyczny nie komunikuje żadnych błędów. |
A może trza by było rozrząd sprawdzić, czy jest dobrze na znakach ustawiony? |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 03-07-2013, 09:40
|
|
|
rozrząd wymieniłem przy 52kkm. było ok. problem narasta powoli, więc nie sądzę, żeby to był rozrząd. wówczas zapewne problem pojawiłby się nagle
[ Dodano: 22-07-2013, 16:24 ]
Koledzy jestem po diagnostyce i dalej nic nie wiadomo. Auto w zasadzie nie ma innych objawów poza trzęsieniem się silnika na wolnych obrotach. Komputer diagnostyczny nic nie wykazuje. W czasie jazdy jest wszystko ok. Kompresja na cylindrach jak trzeba 13, 12,5 , 12,5 , 13. Cylindry były odłączane za pomocą komputera diagnostycznego i wszystko ok, cewki działają. Poduszki pod silnikiem niepozrywane, chociaż podobno miękkie. Brak pomysłu na to co może być przyczyną. Zatkany katalizator? Wydaje mnie się, że to mechanika... |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
kj
Nowy Forumowicz
Auto: nissan almera n15 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2014, 13:38
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy wszystkie świece są ok |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-08-2014, 19:53
|
|
|
SQ napisał/a: | przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno. |
- odłącz akumulator na ponad 20 minut
- odpal i daj mu się trochę rozgrzać na benzynie
- zobacz czy minęło (ale nadal na benzynie)
To tak na wypadek jak by od LPG złapał jakichś głupich nastaw.
[ Dodano: 05-08-2014, 19:54 ]
SQ napisał/a: | Zatkany katalizator? |
Przy zatkanym katalizatorze to silnik zwykle nie chce wejść na wysokie obroty - nawet na luzie. Wolne obroty są wtedy OK bo mały przepływ i nie ma dławienia. |
|
|
|
 |
|