Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
22-11-2007, 15:14
[4G18] Nierówna praca silnika na luzie
Autor Wiadomość
conrad 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-09-2009, 10:56   

Mam takie same objawy tzn. chwilowy (około 2s. ) spadek obrotów na biegu jałowym (do około 600 obr/min), przez co odczuwalne są dość irytujące drgania tylko przy włączonej klimatyzacji, objawy te nie występują gdy nie korzystam z klimatyzacji.

Wydaje mi, że "problem" wynika z charakteru pracy sprężarki klimatyzacji. Wydajność chłodzenia układu z tego typu sprężarkami zależy od prędkości obrotowej silnika. Dostosowanie wydajności chłodzenia do potrzeb następuje poprzez krótkotrwałe rozłączanie sprzęgła elektromagnetycznego zespołu napędu sprężarki. Włączenie elektromagnesu powoduje przeniesienie momentu napędowego (z koła pasowego) na wałek sprężarki, kosztem wzrostu obciążenia na wale silnika i w połączeniu ze sterowaniem w konsekwencji "zachwianie" obrotów.

W moim odczuciu praca układu klimatyzacji odbywa się w mało "kulturalny" sposób, nie spotkałem się aby praca tego systemu miała tak duży wpływ na wahania obrótów silnika.
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2009, 12:30   

Czyściłeś przepustnicę? - u mnie pomogło.

Praca układu klimatyzacji faktycznie nie jest zbyt kulturalna.
 
 
 
Hambeck 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2002r USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2010, 19:04   

Witam mam podobny problem od 2 dni w lancer 2002r 2,0 sport 99kW automat.
nie wiem co to moze byc, trzesie silnikiem na D (lub na P czy N). obroty niby stoja ale sa dosc niskie 600 / min. jak przyspieszam i jade wszystko ok, problem jest gdy auto stoi.
swiece nowe i sonda tez (chodz poprzednia padła po 3 miesiacach i tez byla nowa..). jakies propozcje? dziekuje
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-06-2011, 09:22   

Mam podobny problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Czy ktoś w Was sam czyścił przepustnicę ? Czy spokojnie można ta czynność wykonać w "domowych warunkach" ?
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2011, 08:19   obroty nie spadają poniżej 1000 obr/min

Ja mam od wczoraj taką sytuację że podczas postoju na luzie albo na biegu obroty nie spadają poniżej 1000 obr/min. (utrzymują się na pierwszej kresce powyżej). Silnik jest rozgrzany itd., auto jedzie normalnie, nie ma żadnego szarpania silnika. Sytuacja ma miejsce przy wyłączonej klimatyzacji.
Ktoś ma jakiś pomysł?
 
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2011, 12:36   

Ja mam. Odłącz minusową klemę od akumulatora na 5 minut i podłącz ponownie. Odpal normalnie auto, poczekaj aż się zagrzeje i obserwuj obroty. Jeżeli szafa gra, obroty spadają na ~800 RPM osiągnąłeś dobry efekt wraz z restartem ECU. Jeżeli jednak obroty nadal utrzymują się na wysokim poziomie, sprawdź kolejno:
a) filtr powietrza i szczelność dolotu
b) czujnik temperatury może być do wymiany... podaje złe odczyty do ECU i temu wciąż wydaje się, że silnik nie jest rozgrzany = wyższe obroty
c) może być zasyfiona przepustnica... = więcej paliwa idzie w cylindry, bo te nie otrzymują odpowiedniej ilości powietrza do pracy nominalnej

Wydaje mi się jednak, że reset ECU pomoże. Powodzenia.
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-06-2012, 11:41   

Witam

proszę o odpowiedź gdzie znajduje się bezpiecznik ECU w 1.6 2005. Bo mam również problem z obrotami które. np przy dojeździe do skrzyżowania na "luzie" są za wysokie ok 1500-2000 po kilku sekundach się stabilizują. Czyściłem przepustnicę przez rozpylenie specjalnego preparatu do jej środka na włączonym silniku ale nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł jak tą usterkę usunąć? Proszę o odp.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2012, 12:05   

Cramer87 napisał/a:
Witam

proszę o odpowiedź gdzie znajduje się bezpiecznik ECU w 1.6 2005. Bo mam również problem z obrotami które. np przy dojeździe do skrzyżowania na "luzie" są za wysokie ok 1500-2000 po kilku sekundach się stabilizują. Czyściłem przepustnicę przez rozpylenie specjalnego preparatu do jej środka na włączonym silniku ale nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł jak tą usterkę usunąć? Proszę o odp.


Zamiast szukać bezpiecznika nie prościej odłączyć akumulator jak radzą koledzy?
Ale to zapewne nic nie da - Lancer to nie Golf II z lat 80 i zapisuje parametry do pamięci która nie znika po odłączeniu zasilania.
 
 
Cramer87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-06-2012, 16:48   

Baterię odłączałem i lipa dalej z obrotami.

[ Dodano: 11-06-2012, 19:19 ]
Pomoże mi ktoś i powie gdzie jest ten bezpiecznik ECU, chyba żę ktoś jeszcze ma inny pomysł odnośnie falujących obrotów.
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-04-2013, 23:42   

Pomoże ktoś z tymi falującymi obrotami ? U mnie problem falowania występuje przy zatrzymywaniu na luzie na rozgrzanym silniku. Obroty spadają na pare sekund do ok 600. Co z tym zrobić ? Na zimnym silniku problem nie występuje.
 
 
SQ 
Mitsumaniak


Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 89
Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
Wysłany: 01-07-2013, 12:53   

przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno. gazownicy wskazują na problem z zaworami, ale mi się nie chce w to wierzyć (97kkm przebiegu). silnik potrafi bardzo mocno pohałasować przy ruszaniu. dźwięk jest taki jakby coś się tam urwało i nawalało solidnie. do tego mechanik stwierdził, że auto "nie idzie". podpięty komputer diagnostyczny nie komunikuje żadnych błędów.
_________________
02705/KMM
 
 
iendei 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-07-2013, 00:47   

SQ napisał/a:
przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno. gazownicy wskazują na problem z zaworami, ale mi się nie chce w to wierzyć (97kkm przebiegu). silnik potrafi bardzo mocno pohałasować przy ruszaniu. dźwięk jest taki jakby coś się tam urwało i nawalało solidnie. do tego mechanik stwierdził, że auto "nie idzie". podpięty komputer diagnostyczny nie komunikuje żadnych błędów.

A może trza by było rozrząd sprawdzić, czy jest dobrze na znakach ustawiony?
 
 
SQ 
Mitsumaniak


Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 89
Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
Wysłany: 03-07-2013, 09:40   

rozrząd wymieniłem przy 52kkm. było ok. problem narasta powoli, więc nie sądzę, żeby to był rozrząd. wówczas zapewne problem pojawiłby się nagle

[ Dodano: 22-07-2013, 16:24 ]
Koledzy jestem po diagnostyce i dalej nic nie wiadomo. Auto w zasadzie nie ma innych objawów poza trzęsieniem się silnika na wolnych obrotach. Komputer diagnostyczny nic nie wykazuje. W czasie jazdy jest wszystko ok. Kompresja na cylindrach jak trzeba 13, 12,5 , 12,5 , 13. Cylindry były odłączane za pomocą komputera diagnostycznego i wszystko ok, cewki działają. Poduszki pod silnikiem niepozrywane, chociaż podobno miękkie. Brak pomysłu na to co może być przyczyną. Zatkany katalizator? Wydaje mnie się, że to mechanika...
_________________
02705/KMM
 
 
kj 
Nowy Forumowicz

Auto: nissan almera n15 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2014, 13:38   

Sprawdź jeszcze czy wszystkie świece są ok
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-08-2014, 19:53   

SQ napisał/a:
przyłączam się do pytania. ja mam zagazowanego sprzęta, ale problem jest zarówno na benzynie jak i na lpg. głównie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach silnik chwieje się jakby mu było zimno.


- odłącz akumulator na ponad 20 minut
- odpal i daj mu się trochę rozgrzać na benzynie
- zobacz czy minęło (ale nadal na benzynie)

To tak na wypadek jak by od LPG złapał jakichś głupich nastaw.

[ Dodano: 05-08-2014, 19:54 ]
SQ napisał/a:
Zatkany katalizator?

Przy zatkanym katalizatorze to silnik zwykle nie chce wejść na wysokie obroty - nawet na luzie. Wolne obroty są wtedy OK bo mały przepływ i nie ma dławienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.