[EA2A/W 2.0] SILNIK SZARPIE NA LPG Vialle PRZY NISKICH OBROT |
Autor |
Wiadomość |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 09-06-2012, 01:27
|
|
|
Bury napisał/a: | Nie do końca,jeśli zasilamy auto dwoma róznymi paliwami.
Mieszanka gazowo powietrzna ma wyższe napięcie zapłonu niż mieszanka benzyna-powietrze.Może dojść do sytuacji,gdzie układ WN radzi sobie z benzyną,ale z gazem już nie.
Mieszanka nie zapala się tak jak powinna.
Główne przyczyny to uboga mieszanka lub niesprany układ WN. |
prawda. ja tak miałem u siebie w 2.5. na benzynie ok a wrzuciłem na lpg i działy się cuda (przerywało, szarpało, itp.), powód... aparat zapłonowy.
szukaj w układzie WN
[ Dodano: 09-06-2012, 01:30 ]
zidane5real napisał/a: | Można było kupić cewki po 250 zł/szt, czyli w sumie 500zł. Ja kupiłem po 120 zł/szt, czyli za dwie 240 zł. Więc zapewne nie są szałowej jakości. Sądziłem, że tańsze wystarczą bo stare były pewnie w użyciu x lat i dostały ostro. Pytałem też w hurtowni czy jest coś takiego jak cewki typowo do lpg (jak np. kable WN) ale niczego takiego nie ma w sprzedaży. Cewki kupione przeze mnie są z fajką w komplecie (cewka i fajka jako jedna część nierozbieralna).
|
popytaj chłopaków może któryś ma na podmiankę używki ale oryginalne. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 09-06-2012, 08:52
|
|
|
120zł za cewke do mitsu nie zalatuje jakością.Kilka lat temu,tyle trzeba było zapłacić za dobrą fajkę pod cewkę.
Tak jak wyżej,trzeba się zaprzyjaźnić z kimś,kto jeździ na ori najlepiej na lpg,bez szarpania.
Podmienić. |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 09-06-2012, 09:14
|
|
|
Mocno okopcone masz swiece jak juz zaczyna szarpac?
Moze wstaw zdjecie jak wygladaja.
Jak sa mocno okopcone przeczysc je druciakiem. |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
zidane5real
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-06-2012, 14:02
|
|
|
Też tak mi się wydaje, że trzeba pójść w kierunku lepszych cewek, jak bedę zmieniał to od razu sprawdzę świeczki czy trzeba przedrapać i może deczko przygiąć prześwit świec. Dzięki za pomoc za jakiś czas dam znać czy jest zmiana. Ps. niech żyje Przemek Tytoń:) |
_________________ Zidane |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:26
|
|
|
Tylko samo z siebie takie coś się nie bierze, a przed wymianą cewek i świec miałeś też ten problem więc nie koniecznie może być to to. Jak masz chwilkę, znajomego w stacji diagnostycznej lub około 30 zł to sprawdź spaliny tym przedziale co Ci szarpie. Jak tam będzie OK to ja już nie wiem |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 10-06-2012, 23:17
|
|
|
Siema,tez mam gala 2.0 vialle... mi szarpie od czasu do czasu.... jak nie szarpie to na kompie wszystko ok , jak szarpie to sie jeszcze nie badalem. Wymienilem jedna cewke bo wydawala sie byc uszkodzona kable, swiece, 2x fajki w cewkach pozostalo mi jeszcze wymienic kopulke i palec
Tobie tez proponuje.
I jeszcze jedno pytanie,ile ci misiek pali gazu w miescie? bo mi troche za duzo ,zdecydowanie za duzo:(ok 17 a w tracie maks 10 jak cisne... dziwna roznica |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 11-06-2012, 02:43
|
|
|
Korczuk napisał/a: | pozostalo mi jeszcze wymienic kopulke i palec |
chyba w drugim aucie... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 11-06-2012, 11:52
|
|
|
Co w drugim aucie ,:| |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
pavel5000
Forumowicz
Auto: galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2011 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-06-2012, 23:23
|
|
|
Jak masz 2.0 to nie masz kopułki tylko dwie fajocewki i dwa przewodyWN |
_________________ EA2W Sport |
|
|
|
 |
Jonny156
Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 88 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 12-06-2012, 10:32
|
|
|
Miałem to samo! Na lpg szarpało,na Pb mniej lub wcale. Kup same fajki pod cewki (2szt.) na allegro kupiłem za 49 zł/szt. (NOWE)
http://moto.allegro.pl/mi...2393911537.html
Po wymianie wszystko było idealnie, wcześniej wymieniałem to wszystko co piszą inni ale poprawy nie było, dopiero fajki załatwiły sprawę w 100%. Od wymiany minął rok i ZERO szarpania!
Odradzam zakupu nowych cewek (zamienników), stare choć wyeksploatowane i tak są dużo lepsze. |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 12-06-2012, 14:28
|
|
|
aaa to dzieki bo ja myslalem ze kopulka i palec tez sa;d przewody wymienilem na nowe a i przy okazji 1 cewke i fajke na 2 cewce objawy dalej sa z tym ,ze zadziej i mniej intensywne jednak czasami sie zdarza ,ze ciezko jechac swiece tez nowki ngk tyle ,ze najtansze takie mi polecili do gala ale widze,ze ludzie kupuja jakies platynki za 30zl/szt no ale nie wiem czy to napewno swiece bo na starych praktycznie tak samo jezdzil - gazik mam sprawdzony wszystko w 100% niby sprawne po podlaczeniu do kompa kable WN tez nowe
pytanko jeszcze jedno- wymienialem akumulator na nowy i nie ustawialem wolnych obrotow
to ma jakis wplyw na spalanie- wysokosc obrotow? |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
zidane5real
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-06-2012, 01:07
|
|
|
Witam ponownie kolegów, do tej pory sądziłem że cewka z fajką stanowi nierozbieralną całość ale dużo prawdy może być w tym co pisze Jonny156, że można wymienić same fajki. Potwierdza to koleś z forum mazdy, który wstawił nawet ciekawe zdjęcia jak to zrobić. Ponieważ od niedawna jeżdżę na nowych cewkach z fajkami Janmora (szarpie tak samo) więc zastanawiam się czy jak wykręcę cewki i same fajki od Janmora podmienię do starych cewek które mam w domu to czy będzie zmiana. Poniżej link z forum mazdy:
http://www.mazdaspeed.pl/...?f=115&t=129895
Pozdrawiam wszystkich jak znajdę chwilkę do zrobię podmianę i dam znać czy coś się zmieniło! |
_________________ Zidane |
|
|
|
 |
Jonny156
Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 88 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 14-06-2012, 10:47
|
|
|
Żeby zdjąć fajkę z cewki wystarczy mocno szarpnąć do dołu, nie ma się co obawiać że coś pęknie, tak jak pisałem - zamienniki cewek są do bani - należy wymienić tylko fajki!!!
Fajki z allegro z linku wyżej sprawdziły się znakomicie (nie mam udziału w reklamie tego produktu ), o przewodach też nie należy zapominać i je wymienić (2 szt.)
Co do świeć to nie muszą być żadne platynki,w zupełności wystarczą zwykłe Denso za ok 12 zł/szt., wierzcie mi że nie ma żadnej różnicy w pracy silnika między platynami za 40-50 zł/szt. a tymi denso za 12 zł/szt. Przekonałem się o tym osobiście. |
|
|
|
 |
zidane5real
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-06-2012, 17:13
|
|
|
NO I W KOŃCU ZWYCIĘSTWO!!! Na początku serdecznie pragnę podziękować koledze Jonny156 który trafił w sedno problemu. Rzeczywiście stare cewki które miałem w domu i które kiedyś zdemontowałem pracują idealnie, wystarczy tylko wymiana fajki pod cewką na nową. Teraz na 2-jce but do dechy i gal zbiera się na gazie aż miło już od 1000 obr bez najmniejszego szarpnięcia. Nie kupujcie cewek Janmora. Niby nowe (jedne z najtańszych 120 zł/szt.) a tak naprawdę wielka lipa, fajka pod tą cewką w porządku. Ale po co kupować cewkę z fajką skoro faktycznie wystarczy tylko faję wymienić. Co do świec kolega również ma rację, ja mam NGK za 12 zł/szt. i wszystko pracuje nienagannie. Szkoda kasy za "super świece" za 50 zł/szt.
Jeszcze raz wielkie, wielkie dzięki dla Jonny156. Gościu dzięki za pomoc, jesteś wielki, aż chce się teraz jeździć. Dzięki również dla Burego który od razu wskazywał że coś nie tak z układem wysokiego napięcia i wskazywał na cewki. Dzięki również wszystkim, którzy włączyli się do dyskusji i pomagali.
Pozdrawiam serdecznie!!! Teraz śmigam w trasę |
_________________ Zidane |
|
|
|
 |
Jonny156
Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 88 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 15-06-2012, 19:01
|
|
|
Cieszę się że mogłem pomóc koledze zidane5real, polecam się na przyszłość pozdro |
|
|
|
 |
|