Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] SILNIK SZARPIE NA LPG Vialle PRZY NISKICH OBROT
Autor Wiadomość
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 09-06-2012, 01:27   

Bury napisał/a:
Nie do końca,jeśli zasilamy auto dwoma róznymi paliwami.
Mieszanka gazowo powietrzna ma wyższe napięcie zapłonu niż mieszanka benzyna-powietrze.Może dojść do sytuacji,gdzie układ WN radzi sobie z benzyną,ale z gazem już nie.
Mieszanka nie zapala się tak jak powinna.
Główne przyczyny to uboga mieszanka lub niesprany układ WN.


prawda. ja tak miałem u siebie w 2.5. na benzynie ok a wrzuciłem na lpg i działy się cuda (przerywało, szarpało, itp.), powód... aparat zapłonowy.
szukaj w układzie WN

[ Dodano: 09-06-2012, 01:30 ]
zidane5real napisał/a:
Można było kupić cewki po 250 zł/szt, czyli w sumie 500zł. Ja kupiłem po 120 zł/szt, czyli za dwie 240 zł. Więc zapewne nie są szałowej jakości. Sądziłem, że tańsze wystarczą bo stare były pewnie w użyciu x lat i dostały ostro. Pytałem też w hurtowni czy jest coś takiego jak cewki typowo do lpg (jak np. kable WN) ale niczego takiego nie ma w sprzedaży. Cewki kupione przeze mnie są z fajką w komplecie (cewka i fajka jako jedna część nierozbieralna).


popytaj chłopaków może któryś ma na podmiankę używki ale oryginalne.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 09-06-2012, 08:52   

120zł za cewke do mitsu nie zalatuje jakością.Kilka lat temu,tyle trzeba było zapłacić za dobrą fajkę pod cewkę.

Tak jak wyżej,trzeba się zaprzyjaźnić z kimś,kto jeździ na ori najlepiej na lpg,bez szarpania.
Podmienić.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 09-06-2012, 09:14   

Mocno okopcone masz swiece jak juz zaczyna szarpac?
Moze wstaw zdjecie jak wygladaja.
Jak sa mocno okopcone przeczysc je druciakiem.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-06-2012, 14:02   

Też tak mi się wydaje, że trzeba pójść w kierunku lepszych cewek, jak bedę zmieniał to od razu sprawdzę świeczki czy trzeba przedrapać i może deczko przygiąć prześwit świec. Dzięki za pomoc za jakiś czas dam znać czy jest zmiana. Ps. niech żyje Przemek Tytoń:)
_________________
Zidane
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 09-06-2012, 16:26   

Tylko samo z siebie takie coś się nie bierze, a przed wymianą cewek i świec miałeś też ten problem więc nie koniecznie może być to to. Jak masz chwilkę, znajomego w stacji diagnostycznej lub około 30 zł to sprawdź spaliny tym przedziale co Ci szarpie. Jak tam będzie OK to ja już nie wiem :P
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 10-06-2012, 23:17   

Siema,tez mam gala 2.0 vialle... mi szarpie od czasu do czasu.... jak nie szarpie to na kompie wszystko ok , jak szarpie to sie jeszcze nie badalem. Wymienilem jedna cewke bo wydawala sie byc uszkodzona kable, swiece, 2x fajki w cewkach pozostalo mi jeszcze wymienic kopulke i palec
Tobie tez proponuje.
I jeszcze jedno pytanie,ile ci misiek pali gazu w miescie? bo mi troche za duzo ,zdecydowanie za duzo:(ok 17 a w tracie maks 10 jak cisne... dziwna roznica
_________________
Korcz
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 11-06-2012, 02:43   

Korczuk napisał/a:
pozostalo mi jeszcze wymienic kopulke i palec

chyba w drugim aucie...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 11-06-2012, 11:52   

Co w drugim aucie ,:|
_________________
Korcz
 
 
pavel5000 
Forumowicz

Auto: galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2012, 23:23   

Jak masz 2.0 to nie masz kopułki tylko dwie fajocewki i dwa przewodyWN :D
_________________
EA2W Sport
 
 
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 12-06-2012, 10:32   

Miałem to samo! Na lpg szarpało,na Pb mniej lub wcale. Kup same fajki pod cewki (2szt.) na allegro kupiłem za 49 zł/szt. (NOWE)
http://moto.allegro.pl/mi...2393911537.html

Po wymianie wszystko było idealnie, wcześniej wymieniałem to wszystko co piszą inni ale poprawy nie było, dopiero fajki załatwiły sprawę w 100%. Od wymiany minął rok i ZERO szarpania!
Odradzam zakupu nowych cewek (zamienników), stare choć wyeksploatowane i tak są dużo lepsze.
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 12-06-2012, 14:28   

aaa to dzieki bo ja myslalem ze kopulka i palec tez sa;d przewody wymienilem na nowe a i przy okazji 1 cewke i fajke na 2 cewce objawy dalej sa z tym ,ze zadziej i mniej intensywne jednak czasami sie zdarza ,ze ciezko jechac swiece tez nowki ngk tyle ,ze najtansze takie mi polecili do gala ale widze,ze ludzie kupuja jakies platynki za 30zl/szt no ale nie wiem czy to napewno swiece bo na starych praktycznie tak samo jezdzil - gazik mam sprawdzony wszystko w 100% niby sprawne po podlaczeniu do kompa kable WN tez nowe
pytanko jeszcze jedno- wymienialem akumulator na nowy i nie ustawialem wolnych obrotow
to ma jakis wplyw na spalanie- wysokosc obrotow?
_________________
Korcz
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-06-2012, 01:07   

Witam ponownie kolegów, do tej pory sądziłem że cewka z fajką stanowi nierozbieralną całość ale dużo prawdy może być w tym co pisze Jonny156, że można wymienić same fajki. Potwierdza to koleś z forum mazdy, który wstawił nawet ciekawe zdjęcia jak to zrobić. Ponieważ od niedawna jeżdżę na nowych cewkach z fajkami Janmora (szarpie tak samo) więc zastanawiam się czy jak wykręcę cewki i same fajki od Janmora podmienię do starych cewek które mam w domu to czy będzie zmiana. Poniżej link z forum mazdy:

http://www.mazdaspeed.pl/...?f=115&t=129895

Pozdrawiam wszystkich jak znajdę chwilkę do zrobię podmianę i dam znać czy coś się zmieniło!
_________________
Zidane
 
 
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 14-06-2012, 10:47   

Żeby zdjąć fajkę z cewki wystarczy mocno szarpnąć do dołu, nie ma się co obawiać że coś pęknie, tak jak pisałem - zamienniki cewek są do bani - należy wymienić tylko fajki!!!
Fajki z allegro z linku wyżej sprawdziły się znakomicie (nie mam udziału w reklamie tego produktu ;) ), o przewodach też nie należy zapominać i je wymienić (2 szt.)
Co do świeć to nie muszą być żadne platynki,w zupełności wystarczą zwykłe Denso za ok 12 zł/szt., wierzcie mi że nie ma żadnej różnicy w pracy silnika między platynami za 40-50 zł/szt. a tymi denso za 12 zł/szt. Przekonałem się o tym osobiście.
 
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-06-2012, 17:13   

NO I W KOŃCU ZWYCIĘSTWO!!! Na początku serdecznie pragnę podziękować koledze Jonny156 który trafił w sedno problemu. Rzeczywiście stare cewki które miałem w domu i które kiedyś zdemontowałem pracują idealnie, wystarczy tylko wymiana fajki pod cewką na nową. Teraz na 2-jce but do dechy i gal zbiera się na gazie aż miło już od 1000 obr bez najmniejszego szarpnięcia. Nie kupujcie cewek Janmora. Niby nowe (jedne z najtańszych 120 zł/szt.) a tak naprawdę wielka lipa, fajka pod tą cewką w porządku. Ale po co kupować cewkę z fajką skoro faktycznie wystarczy tylko faję wymienić. Co do świec kolega również ma rację, ja mam NGK za 12 zł/szt. i wszystko pracuje nienagannie. Szkoda kasy za "super świece" za 50 zł/szt.

Jeszcze raz wielkie, wielkie dzięki dla Jonny156. Gościu dzięki za pomoc, jesteś wielki, aż chce się teraz jeździć. Dzięki również dla Burego który od razu wskazywał że coś nie tak z układem wysokiego napięcia i wskazywał na cewki. Dzięki również wszystkim, którzy włączyli się do dyskusji i pomagali.

Pozdrawiam serdecznie!!! Teraz śmigam w trasę :)
_________________
Zidane
 
 
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 15-06-2012, 19:01   

Cieszę się że mogłem pomóc koledze zidane5real, polecam się na przyszłość :wink: pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.